Hoe zwaar mag je zijn ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lima 84, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Weten jullie misschien hoe zwaar je max. mag zijn voor diverse behandelingen.
    Ik denk dan aan ISCI / IUI / IVF.....enz

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Dat is afhankelijk van het ziekenhuis waar je heen gaat. (klinkt raar, maar het is wel zo)

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Dat is inderdaad vreemd......maar wat zal ongeveer het gemiddelde zijn?

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Volgens mij mag je BMI bij de meesten niet meer zijn dan 31 ( correct me if I'm wrong).
    Je BMI ( body mass index) bereken je door je lengte maal je lengte te vermenigvuldigen, vervolgens deel je je gewicht door het cijfer wat daaruit komt. Er zijn ook genoeg sites waar je het kunt invullen en dan wordt het voor je uitgerekend. Check het maar eens op google ofzo.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Het verschilt per ziekenhuis/kliniek.
    Het loopt van 25 tot 40 (bmi)

6. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    ik heb een BMI van 33.....te zwaar dus....het is gelukkig nog niet van toepassing om met deze behandelingen te beginnen (ben nu met ronde 4 Clomid bezig) maar het spookt wel door je gedachten

7. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Bij mij werd voor behandeling met clomid niet naar je BMI gekeken.
    Voor verdere behandeling diende de BMI onder de 35 te zijn.
    Ik moest dus eerst een paar kg avallen en werd daarna pas verder geholpen.
    Ben vandaag met mijn 1e ronde puregon begonnen.
    Veel succes.

8. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Ik moet idd ook eerst een bmi hebben van 35 of lager anders durfen ze mij niet goed verder tehelpen.... maar de arts die ik nu heb heeft zo iets van we werken aan je zwangerschaps wens en probeer zoveel mogelijk aftevallen MAAR GA NIET STRENG DIEETEN

9. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @klussertje80....ik begrijp het....ik ben het afgelopen jaar 10 kg afgevallen....en heb nu nog een BMI van 33 zoveel......ik heb vrijdag een afspraak met mijn gyn. Ze is van plan verder te gaan kijken dan alleen clomid......En ik wil dus niet afgewezen worden om mijn gewicht. Misschien zien ze het wel als heel positief dat ik al 10 kg kwijt ben....en dat ze mijn ondanks mijn te hoge bmi toch verder willen helpen

10. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

jou bmi is eigenlijk wel wat hoog maar voor verdere behandelingen niet hoor.......

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Freya heeft volgens mij deze gegevens op hun site staan.
    Elmo

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben ook tot twee keer toe 3 maanden naar huis gestuurd en zelfs naar een dieetiste omdat ze wilde dat ik af zou vallen voor ik aan Clomid en/of IUI zou gaan beginnen. Mijn BMI is nu 26,7 en toen 26,3.

Uiteindelijk hebben mannetje en ik gezegd dat we het belachelijk vonden en gewoon door wilden.

Tuurlijk heb je meer kans op een zwangerschap als je BMI tussen de 20- 25 is maar ik vind het niet kunnen dat ze je dan niet alvast helpen.

Ik vond en vind het heel moeilijk om af te vallen onder al de stress en dat zal iedereen denk ik hebben, en nou valt mijn BMI nog 100 % mee.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het is belachelijk al die regeltjes over BMI hier en daar. Mijn BMI was 37 toen we met ICSI begonnen. Nu moet ik wel zeggen dat er met mijn cyclus helemaal niks mis was. Dat was wel een voorwaarde, maar dat vind ik ook wel logisch, omdat overgewicht invloed kan hebben op je cyclus. Ik ben wel bezig geweest met afvallen en 15 kilo kwijtgeraakt. Maar ik mocht er van het ziekenhuis zelfs niet te intensief mee bezig zijn omdat de stress die met het afvallen samenging veel slechter voor me kon zijn dan mijn hoge gewicht. En zie het resultaat...... zwanger van ons eskimootje!

Gevraagde BMI's van 25 vind ik helemaal te gek voor woorden. Hoe halen ze het in hun botte hersens zeg... Tssssssss...

Meiden, super veel succes allemaal!
    Josien

14. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @josien...van harte gefeliciteerd.....maar wat bedoel met cyclus regelmatig....ik heb van mijzelf uit geen eisprong dus ik wordt ook niet ongesteld....nu ik clomid gebruik ben ik elke maand netjes ongesteld....helaas

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    PCOS is een aandoening waarbij je (als je een aanleg hebt voor PCOS) als je te zwaar wordt geen eisprong uit jezelf krijgt. Daarom raden artsen in die gevallen vaak aan om af te vallen, omdat de eisprong zich in die gevallen weer kan herstellen. Met de nadruk op kán want vaak herstelt de cyclus zich dan.

Dus ook in jouw geval kan afvallen helpen. Maar ik vind wel dat veel artsen zich zo blindstaren op dat afvallen. Dat zeiden ze ook in ons ziekenhuis. Laatst las ik hier ergens een artikel waarin ook de verschillen werden aangeduid tussen de ziekenhuizen en dat vind ik dan dus raar. Want zo kun je dus zien dat wij wel geholpen werden, daar waar andere mensen ploeteren om af te vallen. Ik vind dat zo oneerlijk...

Liefs,
    Josien

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb een BMI van 35 en mocht gewoon beginnen met IUI

17. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @josien...weet je wat het vreemde is.....volgens de gyn heb ik geen PCOS.....dat is het eerste waar ik aan dacht maar dat heb ik dus niet.....daarom snap ik er ook niet veel van....Ik ben afgelopen jaar wel 10 KG afgevallen dus dat is positief

@nuage...dank je voor je antwoord....dat geeft weer hoop :) ....ik weet nog niet wat de gyn vrijdag gaat zeggen maar ze had het erover tijdens ons laatste tel. consult dat wanneer ik weer ongesteld zou worden en dus niet zwanger ben, dat ze dan eens verder wou kijken. Ik vraag eerst of mijn vriend een zaad-test mag krijgen. Ze hebben het probleem tot nu toe alleen bij mij gezocht.....ik zal moeten afwachten

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn gyn zei wel dat ik moest afvallen, maar het was geen voorwaarde :D
    Als we IVF moeten doen eindigen we in het AMC en zij hanteren volgens mij helemaal geen gewichtsgrens.

Hou ons op de hoogte he!

19. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ josien. Klopt wel, maar voor ik aan de pil ging had ik een laag gewicht (volgens mij kwam ik toen met pijn en moeite op BMI 20) En toen sloeg ik ook al regelmatig een maand over. Dus denk dat dat verhaaltje bij mij niet helemaal opgaat.
    Maar dat zien we wel als ik afgevallen ben.

Deel Deze Pagina