wat houd dit in?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babs81, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

Hebben eindelijk uitslag van de zaadonderzoek

word er niet echt wijs uit.. we hebben dus van zat op zond. gevreeen.. rond uurtje of 3.. dus zondags... ;)

Nu krijgen we dit als uitslag:

Conclusie

De onthoudingsduur was te lang (4dagen), dit kan het lage percentage motiele zaadcellen verklaren.Asthenoteratozoospermie. Het is zinvol het onderzoek over 3maand te herhalen teneinde een definitieve conclusie te trekken!

wat ik mij dus afvraag wat is LAAG? :( kan het niet op natuurlijke manier... dat het laag is.. of wat
    Krijg via de HA ook geen duidelijkheid..
    misschien weten jullie het WAT IS TE LAAG? :oops:

Dacht echt iets duidelijkheid te krijgen....Maar dit schiet nu ook niet echt op

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hoi Babs,

ik vind het ook een beetje onduidelijk wat je schrijft. Heb je geen cijfers mee gekregen?

Wij kregen na de zaadtesten steeds de volgende uitslagen te horen:
    * het aantal zaadjes per ml (boven de 20 miljoen is het aantal goed)
    * de hoeveelheid (hoeveel ml in totaal)
    * Het % snelle zwemmers
    * Het % langzame zwemmers

Ik zou nog eens bellen wat het nu precies betekend? En vragen naar de aantallen en de percentages.
    Is de test door de huisarts of door de fertiliteitsarts gedaan? Daar wil ook nog wel eens verschil in zitten geloof ik.

Laat je nog even weten wat je uitslag precies betekende?

Succes ermee.

3. babs81

babs81 Niet meer actief

arts weet niets en dit is door zo fertillit... gebeurd
    en dit is allen wat ik kreeg

4. babs81

babs81 Niet meer actief

bij meetwaarden staan 2 kruizen

5. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee babs,

Lage motiliteit betekent iig slechte beweeglijkheid en dat is niet goed. Hoe lang heeft je man zich onthouden vóór de zaadtest? 2 a 3 dagen is het best nl.

groetjes

6. babs81

babs81 Niet meer actief

3dagen! weet jij wat er dan gebeurd? Nu moeten we 3maanden wachhten en WEER opnieuw doen!

7. 2bb

2bb Niet meer actief

Nou vreemde uitslag dan, te lang onthouden? onzin dus. Ik zou maandag bellen met fertiliteit en vragen naar de exacte uitslagen en uitleggen dat hij maar 3 dagen heeft onthouden. Waarom moeten jullie nu wéér 3 maanden wachten? Was dit de eerste zaadtest? heb je al een afspraak met een gyn of uroloog ingepland nav deze uitslag? een huisarts weet hier nl. veel te weinig van af.

Bij verminderde vruchtbaarheid van de man wordt vaak een combinatie van een laag aantal zaadcellen, verminderde beweeglijkheid en afwijkende vorm gevonden. Men spreekt dan van oligo-astheno-teratozoöspermie, veelal afgekort als OAT.

gewoon maandag ebllen en actie ondernemen: je wilt weten of het slecht is of niet en wat er gaat gebeuren, dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

groetjes

8. babs81

babs81 Niet meer actief

dankje heel duidelijk! begin net... met onderzoeken en weet echhht niet hoe en of wat.. moeilijk allemaal

9. 2bb

2bb Niet meer actief

het is ook verwarrend allemaal zeker als uitslagen niet duidelijk zijn, maar dit is veel te belangrijk voor jullie dus gewoon doorvragen hoor, dan pas heb je wat rust.

Meerdere zaadtesten zijn normaal en het is ook normaal dat er 2 a 3 maanden tussen zit, maar óók normaal is dat jullie een duidelijke uistlag krijgen ;) en dat je weet hoe de procedure eruit ziet. Misschien valt het allemaal wel mee, maar dan wil je dat ook weten toch?

succes maandag! laat maar even weten of het is gelukt.

groetjes

10. babs81

babs81 Niet meer actief

Precies.. We moesten al 2maand wachten voor sperma weg konden brengen!
    En nu ook nog eens 3maand wachten

Dus houd gewoon in.... dat het nog wel eens een jaar of 2 kan wachten?pffff wat moeilijk..... hoelang ben jij nu bezig?

11. 2bb

2bb Niet meer actief

Wij zitten in de mmm sinds mei/juni 2008, hebben sindsdien 4 x een zaadtest gehad en in januari definitief gehoord dat het IVF wordt en dat we mochten starten: toch wel 7 maanden later dus. (we zijn sinds sept 07 bezig voor een kindje) En nu eindelijk ivm wachtlijsten sinds 2 weken aan de hormonen: jippie!

MMM is vooral héél veel wachten, op uitslagen en afspraken etc. je geduld zal op de proef worden gesteld, helaas...

Gewoon veel vragen stellen, veel googlen want dan vind je ook veel en lekker op ZP beppen.

groetjes

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik hecht niet meer zo aan die zaadtesten. Zeker niet als ze eenmalig zijn. Mijn gynaecoloog heeft ons vd week de resultaten laten zien van een onderzoek waarbij een man 2x per week 2 jaar lang zijn zaad heeft ingeleverd. Enkele keren was het extreem veel, en 1 keer zelfs zo slecht dat alleen ICSI een optie zou zijn. De lijn van die grafiek schoot alle kanten op...
    Het is echt een momentopname en zeker een huisarts interpreteerd sperma-uitslagen nog weleens anders dan een gynaecoloog.

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat er tussen 2 zaadtesten 3 maanden zit is helaas normaal. Een man maakt elke 3 maanden nieuw zaad aan. Je weet natuurlijk niet precies wanneer die maanden om zijn, maar daarom doen ze het zo, dan zijn ze er zeker van dat het een verse lading is zogezegd.

Verder staat de mmm inderdaad vaak voor wachten, wachten en nog eens wachten. Ze willen liever niet te snel met vanalles beginnen, omdat je meestal gewoon meer kans hebt als je zelf door probeert dan dat ze met behandelen beginnen. Tenzij ze meteen iets heel overtuigends vinden natuurlijk.

Als ze niets overtuigends afwijkends vinden kan je ervan uit gaan dat ze pas een behandeling voor gaan stellen als je al 2 jaar zelf aan het proberen bent. Niet helemaal wat je wilt horen natuurlijk, maar zo werkt het vaak wel.

14. babs81

babs81 Niet meer actief

dank jullie voor de antwoorden GEWELDIG..Hou van duidelijkheid!

15. babs81

babs81 Niet meer actief

heb fertiliteitlab gebeld REDEN ONDUIDELIJKE UITSLAG IS DE REDEn...

geen duidelijke antwoord op percentages is de reden dat je sperma minder dan 50% bevatte... en valt dan niet te meten... vandaar de lage percentage motiele zaadcellen! GRRRRR

Deel Deze Pagina