Ik had tijdens mijn zwangerschap last van mijn stuitje/bekken, ik kon niet lang zitten. Mijn zoontje is inmiddels ruim 11 weken en ik heb nog steeds last. Wel minder hoor. Wie herkent dit en wanneer ging het over?
hallo, ik ben in mijn zwangerschap ook bi gehad, en nu ruim 5 maanden na de bevalling nog steeds veeeel pijn. 4 behandelingen fysio per week... het heeft echt tijd nodig, misschien een keertje naar een bekkentherapeute, het geeft mij echt verlichting. liefs linda
hier 7 maanden na de bevalling nog pijn aan mijn stuitje, bij lang zitten en soms gewoon zomaar ineens, mij fysio zegt dat dat soms een jaar duurt. ik mijn geval heeft mijn bekken een klap gehad door bevallng middels vacuumpomp dus geen bi (ja na de bevalling dan)
Heel herkenbaar. Ik was onder behandelingbij een bekkenfysio, maar na mijn bevalling (tangverlossing) verergerden mijn klachten. Mijn bekkenfysio heeft mij doorgestuurd naar een manueel therapeut. Daar bleek (na 4,5 maand) mijn stuitje scheef te staan en die is toen rechtgezet. Daarna ben ik gaan herstellen en gisteren ben ik ontslagen bij de bekkenfysio. Hopelijk kan je hier iets mee!
mag ik vragen hoe ze je stuitje recht hebben gezet?Mijn osteopaat wilde dit wel doen bij mij,maar dat moest anaal. vond dit zo weerzinwekkend dat ik nooit meer geweest ben........
hallo, briana is al een jaar geweest en als ik op harde stoelen ga zitten dan doet mijn stuitje ook nog pijn. groetjes wilma
de ha vertelde me afgelopen vrijdag dat een pijnlijk stuitje niet door de bi hoeft te komen maar vaak met de bevalling zelf te maken heeft. het stuitje wijkt voor het kind namelijk. ik heb er ook last van, ondanks een heel makkelijke bevalling en het kan idd lang duren voor het over is.
Hey meid in de laatste weken van mijn zwangerschap had ik ook last van mijn stuit ben daarom eerder gaan stoppen met werken. Sinds een week heb ik er weer last. Hoe hebben jullie het met werk gedaan? Ben bang dat het straks niet overgaat als ik weer moet werken.
je stuitbeentje kan door de bevalling scheef staan, en dat geeft die pijn. dat kan door een bekkenfysio of osteopaat rechtgezet worden, maar inderdaad: dat gebeurt anaal. niet zo tof, maar wel de enige manier om van die pijn af te komen. nee: het gaat niet vanzelf over. komop, je bent ook bevallen, dus je gêne ben je wel kwijt, lijkt me. ga je nou echt je hele leven verder niet kunnen zitten van de pijn, omdat de therapie ervoor je zo akelig lijkt? nee, toch.... grote meid, even bellen voor een afspraak! sterkte!
Nee hoor! Bij mij heeft een manueel therapeut het op een simpele manier gedaan. Hij rolde mijn bovenlichaam op een bepaalde manier over mijn stuitje, was zelfs niet pijnlijk!
ik heb er flink last van, maar kan er gewoon mee werken. alleen als ik heel lang zit doet het pijn, maar een kussentje onder mijn bovenbenen helpt goed.
Hou me er over op....mijn stuitje was gekneust na de bevalling! Dat vond ik het ergste van alle kwaaltjes van zwangerschap en bevalling bij elkaar. Ik kon helemaal niet...alleen maar op mijn rug liggen.Jeetje was een pijn deed dat. Na een week kon ik weer een beetje lopen en af en toe zitten. Het ging steeds beter...al bleef ik na lang staan of zitten toch last houden. Ze hebben zelf nog foto's gemaakt in ziekenhuis...maar daar was niets op te zien. En nu na 7 maanden heb ik nog steeds af en toe last ervan helaas... Ik hoop dat het snel over is bij je.En anders misschien voor de zekerheid even HA bellen als je pijn blijft houden. Succes ermee!
Hier nog een die een gekneust stuitje overgehouden aan de bevalling en nog steeds last van Heeft tijd nodig.............. Mijn meisje heeft heel lang tegen mn stuitje aan gezeten en ik heb haar met heel veel geweld een klein stukje het geboortekanaal in moeten persen zodat ze de vacuumpomp konden plaatsen, dus het zal voorlopig nog wel pijn doen
Hier ook veel last van stuitje door de bevalling. Terwijl de bevalling heel 'soepel' is verlopen. Het wordt nu wel minder maar soms is t weer veel erger. Bij t opstaan doet t pijn en autorijden vind ik niet fijn. Volgens mijn huisarts is er niets aan te doen, behalve afwachten?
hier ook nog steeds last van mijn stuitje. Ik ga wel elke maand 1 keer naar de osteopaat en dat helpt bij mij wel... Ik hoop dat het niet lang meer duurt... Liefs Inger
ook ik herken dit. tijdens de bevalling is mijn stuitje gebroken en scheef aangegroeid. ondanks fysio e.d. heb ik hier na een jaar nog last van in mijn geval zal dit altijd zo blijven niet om je bang te maken hoor het zou goed kunnen dat je door fysio of iets dergelijks geen last meer hebt
Hier ook een pijnlijk stuitje, al sinds de eerste bevalling. Toen werd mij nog verteld dat het m'n eigen schuld was, omdat ik bij het persen mijn billen teveel in het matras duwde om me af te zetten. Al tijdens de bevalling werd ik hiervoor gewaarschuwd, maar ik kon simpelweg niet anders. Nu zijn we 3 jaar en een baby verder en ik heb er nog steeds erg veel last van, vooral als ik lang zit (lees: langer dan 10 minuten). Opstaan is dan ook erg pijnlijk.