Baby weigert borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door PinkStars, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Meiden, zojuist een vreselijke avond gehad... mijn baby van 4 maanden weigert de borst omdat hij het geduld niet heeft te werken voor het tsr.

Net heeft hij een uur gehuild tot mijn vriend zei dat we moesten proberen om een klein flesje afgekolfte melk te proberen. Dat ging erin als zoete koek.

Mijn borst weigert hij ondanks meerdere aanbiedingen van mijn kant, compleet met compressie. Hij heeft al een aantal dagen dit 'probleem', maar bij eerdere pogingen tot live drinken gaf hij toch toe.

Hebben jullie tips voor me?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Bij de huisarts om de neusspray vragen.
    Het is een verschijnsel dat hoort bij zijn leeftijd.
    De 4 maanden dip is berucht!
    Dat hij zo doet betekend ook niet dat hij klaar is met de borstvoeding (dat willen mensen er nog wel eens van maken..).
    Dus probeer de spray, en waarschijnlijk gaat het over een tijdje weer beter!

3. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Dank je Zoe! Ik zal morgen eens de ha bellen. Zojuist helaas ook geweigerd, dus maar weer de fles gegeven met gekolfte melk, 150 cc ging er zo in. Ik zal ook maar de borst blijven aanbieden. Is het beter om dit te doen als hij nog niet zo hongerig is?

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier precies hetzelfde meegemaakt, helaas lukt het mij niet meer om mijn zoontje aan de borst te krijgen.
    Ik had aan de lactatiekundige hier op het forum om tips gevraagd en zij zei dat ik de borst moest blijven aanbieden en hem veel tegen me aan moest houden, ook als hij slaapt zodat hij weer herinnert word dat de borst een fijne plek is. Ik vroeg pas na 2 weken hulp en dat was dus te laat, maar jouw zoontje weigert je borst pas sinds vandaag dus blijven proberen:)
    Hier drinkt hij alleen nog maar afgekolfde melk.

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad. Mijn dochtertje is nooit zo gek geweest op de borst, maar bij 3,5 maanden wilde ze helemaal niet meer uit de borst drinken. Ik ben inderdaad vaker afgekolfde melk gaan geven, maar wel blijven doorzetten met borstvoeding! Onderhand drinkt ze vrijwel alle voedingen weer uit de borst, dus het doorzetten in die vervelende periode is zeker de moeite waard geweest! Mijn dochtertje dronk destijds (en eigenlijk nog steeds) het beste wanneer ze slaperig is. Wie weet is het handig om te proberen aan te leggen wanneer je kindje half slaapt en niet door heeft dat het een borst is ipv een flesje?

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier is ze met 4 maanden 1 borst gaan weigeren.
    Dit was ook de borst waarbij de tsr wat langer op zich laat wachten en de melk wat minder snel lijkt te stromen.
    Voor ons werkte het om een droomvoeding te geven, dan dronk ze slapend beide borsten goed leeg. Ze drinkt nu nog steeds uit beide borsten maar was een lastige periode. Genoemde spray heeft ons toen geholpen haar overdag weer uit die borst laten drinken.

7. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gehad rond 4 maanden. Alles is interessanter dan de borst. Bij mij hielp het om lopend te voeden en veel geduld te hebben. Het komt goed.

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Je zou ook kunnen proberen om voordat je de borst aanbied even te kolven. Dan hoeft ie niet lang te wachten voor er wat komt.

Hier hadden we in het begin problemen. Voeding kwam niet op gang en zoon kon niet goed aanhappen. En hij was ook erg ongeduldig en boos.na 4 weken kolven nog eens geprobeerd, maar aanleggen bleef erg lastig voor hem. Gisteren heb ik de flessenspeen (calma van medela) op mijn tepel gezet, en sindsdien drinkt hij heel goed aan de borst.

Die spray heb ik ook, maar merk weinig verschil. Wel heb ik gemerkt dat de zuigkracht van een baby echt veel sterker is dan die van de kolf. Sinds hij aan de borst is, is de productie enorm gestegen. Blijf hem dus aanleggen, want als je nu alles gaat kolven dan zal je productie ws teruglopen. Hij hoeft dan niet eens de hele voedibg uit je borst te halen. Maar bijv even aanleggen, en als het niet gaat alsnog de fles. Dan heb je wel de stimulans van het aanleggen gehad.

Voorheen kolfde ik met moeite 120 ml. Na een mislukte poging tot life voeden kolfde ik spontaan 200 ml.

9. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Lieve dames, bedankt voor het reageren! Wat een goede tips hebben jullie gegeven, fijn :)

Inmiddels lijkt zl papa te associeren met flesje, dus voed ik apart van hem. Daarnaast probeer ik mijn borsten te stimuleren voor de voeding, zodat t tsr sneller komt. Tot dusver ging het goed!

Het cb (jaja, dat is super hier!) Heeft ook tips gegeven als het gebruiken van de kolf vlak voor de voeding. Zij vond het ook leuk dat ik Rapley ga doen als we starten met bijvoeding. Zo anders dan wat ik hier vaak lees!

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Fijn dat het weer wat beter gaat!hier helaas geen fijn CB met borstvoedingsvragen dus blij dat jij dat geluk wel hebt!geniet lekker van de borstvoeding!

Deel Deze Pagina