Bij mijn eerste heb ik een jaar lang gekolfd. Prematuur en absoluut geen kracht genoeg om uit de borst te kunnen drinken. Fles ging veel beter. Maar al snel wilde ze de borst helemaal niet meer. Dat was echt wel een teleurstelling, maar het belangrijkste was dat ze mijn melk kreeg. Ik had een dubbele kolf van medela. Een ouder model met zo'n rugzak. Echt topdingen! Ik heb hem overgenomen van iemand en hij gaat nu weer mee. Dat zijn dus al drie kindjes en hij doet het nog prima! Kolven wordt steeds makkelijker. Ik zit altijd met een i-pad of een boekje. Haha! Met 1 hand duw ik beiden schelpen tegen mijn boobs en die andere hand heb ik dan vrij. Ziet er niet uit, maar ja. Niemand ziet me!
Hoi lentekriebel! Wat fijn dat het kolven jullie meer rust geeft! Ik heb een madela swing maxi. Dit is een nieuw model een dubbele! Ik ben heel tevreden! Werkt goed, klein en ben zo klaar! Hij is een stuk goedkoper dan die freestyle. ..
ik kolf nu bijna 11 maanden dochter was niet sterk genoeg om aan de borst te drinken. eerste twee maanden mocht ik haar ook niet meer aanleggen omdat ze daardoor nauwelijks dronk. Met lactatiekundige daarna nog wel geprobeerd maar ze had zoveel moeite om om te schakelen tussen borst en fles dat ze weer veel te weinig binnen kreeg. Heb het zelf met 4 maanden opgegeven ook omdat ik toen weer moest gaan werken. heb zelf de medela freestyle. Geloof niet dat ik het bij een tweede nog een keer zou doen zo. Kost veel tijd en energie. Moest tot voor kort 8 keer per dag kolven om genoeg voeding te houden. Ben nu af aan het bouwen en kolf alleen nog maar s'morgens om binnenkort definitief te stoppen. Hoop voor je dat het nog lukt om ze aan de borst te krijgen. succes
Net mijn nieuwe kolf binnen gekregen . Mooie tas erbij waar alles in past plus ruimte voor portemonaie en telefoon. En handig koeltasje met 4 flesjes. Ben er blij mee. Productie is nu ook goed op gang. Ik kolf momenteel ruim 150 ml. Zoonlief drinkt 100, dus ik ben een mooie voorraad aan het aanleggen. Wat vinden jullie de handigste manier om in te vriezen? Ik heb eens de tip gekregen om ijsblokjeszakjes te gebruiken voor het invriezen. En hoe lang kun je het bewaren in een normale diepvries?
Joepie, hartstikke goed! Ik heb van die zakjes van de kruidvat. Maar jammer genoeg is die uit het assortiment gehaald. Clip eromheen, in een bakje zetten en in de vriezer. Super simpel en makkelijk. Ontdooien in een bakje in de koelkast. Werkt super! Je zou eens moeten kijken of het er bij jouw kruidvat nog is. Ik heb een speciale vriezer gekocht. Daar kan het een half jaar goed in blijven. In je normale vriezer 3 maanden als ik het goed heb.
Fijn dat het zo goed gaat met kolven! Zorg wel dat je zakjes zonder bpa hebt. Ik bestelde ze bij amazon.co.uk van Lansinoh.
Haha heel goed! Ehm wij kregen van onze kraamzorg gewoon het advies van diepvriesblokjeszakjes (leuk woord hehe). Hoe dan ook; lees ook even een ander topic van mij over vriesmelk want daar staat nog een tip in over eerst tot kookpunt brengen voor invriezen ivm laxerend effect...
Ik ben zo blij. Zk trots. Zooooo..... mama! Inmiddels zijn we 4 weken vreder en is het kolven routine geworden. Maar vanmiddag had ik nrt gedouched en zat, met ontbloot bovenlijf, klaar met de kolf, toen zoon wakker werd voor zijn fles. Dus ik zeg tdgen mjjn man, ik pak hem wel even, zet jij de fles aan. En goen gebeurde het. Terwijl kk hem dicht tegen me aanhield om hem rustig te houden pakte hij spontaan de tepdl. Dus toen dacht ik... weet je wat leg hem eens goed aan. En het lukte. Zoon heeft een volledige voeding gedronken uit beide borsten, en ligt nu lekker tevreden te slapen.
Superblij. En meteen alweer onzeker of hij wel genoeg binnen heeft gehad. Aanleggen gaat nog erg onrustig, en hij viel na een poosje vast in slaap. Nouja... t is wennen voor ons beiden denk ik.
Wat heerlijk om dit topic te lezen. Hier wou meneertje ook niet goed aanhappen en doordrinken. Hij werd zo onrustig, ging helemaal overstuur als hij aan de borst moest. Ik kolf nu voltijd en geef de voedingen met de fles. Helaas is wel m'n productie de laatste dagen teruggelopen. Ik kolf nu ongeveer 80cc in een half uur (dubbelzijdig, medela freestyle kolf) en hij is sinds gister naar een flesje van 110 cc gegaan. Moet dus 2 of 3 flesjes per dag aanvullen met kv. Zo fijn om te lezen dat het soms spontaan toch wel weer lukt met borstvoeding, dat houd voor mij de moed er nog een beetje in.
Hoi poohbear. Ik kreeg het advies im bij teruglopende productie een dag vaker te kolven. Elke 2 uur. Maar goed, daar moet je dan ook de tijd voor zien te vinden. En ik kreeg er vreselijk gevoelige tepels van. Hou vol, en een beetje kv erbij is ook geen ramp. Afgelopen nacht heb ik ook maar weer flesje gegeven. Aanleggen was dramatisch. Vanmorgen in de ochtendspits (man vroeg naar werk, grote broer op tijd naar school en natuurlijk precies dan moeten voeden) ook maar flesje gegeven. Volgende voeding ga ik het weer proberen. Zit nu rustig alleen thuis met het kleine mannetje .
Goed nieuws. Gisteren weer geprobeerd en het lukte niet. Hij maakt geen goede grote mond, en krijgt mijn tepel dus niet goed te pakken. Toen ik de fles stond te maken kreeg ik een ingeving. We gebruiken de calma speen van medela. Die lijkt sterk op een tepel, en hij moet er echt aan zuigen om de melk uit de fles te krijgen. Ik bedacht me dat ik hem mss kon afleiden door eerst die speen op mijn tepel te zetten. Dus ik probeer dat, en nu blijkt hij super te kunnen drinken uit de borst met die speen erop. Ik was zeer verrast, aangezien een tepelhoedje enkele weken terug niet bleek te werken. Maar hij heeft natuurlijk goede ervaringen met die speen gehad. Afgelopen nacht dus lekker life kunnen voeden zonder problemen.