Ja heel goed. En palmsuiker ook! Gewoon de witte suiker vervangen door dezelfde hoeveelheid kokosbloesemsuiker of palmsuiker.
Bij heel veel recepten hier staat dat je een cup van iets nodig hebt. Bijv. een cup amandelen en een cup boekweit. Maar hoeveel is een cup?
Wat kan ik beter mee naar school geven. limonade siroop? of jus dorange uit een pak? Wat is gezonder en minder dikmakend voor het kind
Omdat ik vaak recepten in het Engels google en de cups/grammen-omrekentabellen niet altijd betrouwbaar vind heb ik een set met cupmaatjes gekocht bij de AH. Heel handig. 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup en 1/4 cup. Sommige receptensites zetten er wel tussen haakjes bij wat de aangegeven hoeveelheid cups in grammen is, maar helaas niet altijd. Zo'n gewoon saai theeglas met oortje is trouwens ook precies 1 cup, maar dat vond ik wat lastiger als het om 1/3 en 1/4 enzo gaat.
Ik nam vroeger koude kamillethee mee. Vindt vast niet iedereen lekker maar dat vonden mijn zus en ik wel, vooral in de zomer (zonder suiker).
Koop het boek van Amber. Eet jezelf mooi, slank en gelukkig. Geen dieët! maar een gezonde levensstyle aannemen en dan maakt het bijna niet uit hoeveel je eet. Echt een aanrader. In een half jaar zonder lijnen 13 kilo afgevallen.
Ik heb vorige week een appeltaartje gebakken met kokosbloesemsuiker, amandelmeel en kokosolie. Op zich wel lekker, althans, mijn zoon smulde ervan. Maar zoek toch nog een alternatief voor het amandelmeel. Want dat vind ik toch niet zo heel erg lekker.
dan ga ik dat de volgende keer gebruiken. Had gewoon echt niet bedacht dat ik niet van marsepein hou en dat marsepein ook van amandelen gemaakt wordt, haha...beetje dom
Gezonder is het sinaasappelsap zonder toevoegingen. Dat bevat natuurlijke fruitsuikers, vitamines en vezels. Limonadesiroop bevat suiker of kunstmatige zoetstoffen en allerhande e-nummers. Maar sinaasappelsap bevat wel 2x zoveel kcal als een beker limonade.
Let er idd op dat er geen suiker aan de jus d' orange is toegevoegd. Bij de Lidl verkopen ze jus d'orange en troebele appelsap zonder toevoegingen. Tip: ik doe een klein laagje en vul dat aan met water, dat vind ik beter dorstlessend en bevat minder calorieën.