alle voeding vervangen naar gezondere ingredienten...geen dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astre

Astre Niet meer actief

Het scheelt dan wel weer dat je de rest van de dag niks meer hoeft te eten (moet je alleen niet stiekem de marathon gaan lopen ;)).
    Met dit ontbijt heb ik in de middag genoeg aan een lichte salade of stuk fruit. Het vult gigantisch!!

En nee nu overdrijf ik niet :p

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ga morgen kijken of je niet overdrijft :p
    Wie weet heb ik dan extra snel het huishouden gedaan haha

Ga ook nog even de link bekijken die net geplaatst is met recepten

3. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ok dat wist ik niet. En weet je ook hoe het zit met melk?

4. Astre

Astre Niet meer actief

Ik lust geen melk en drink alleen maar soja of amandelmelk. Ik heb geen idee sorry.

5. Astre

Astre Niet meer actief

Succes morgen! En alvast eet smakelijk.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar boter smeren op je broodjes ik eet 2 broodjes per dag en smeer matig geen klonters of dikke lagen

vaak hoor ik dan nee is niet goed roomboter smeren maar na de lunch om 2 uur een mars eten hoor ik mensen dan weer niet over...

en tuurlijk als je je boter met de kaasschaaf plakken op je brood smeert

7. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Ooh super! Ik lees even mee! Wij zijn hier thuis ook radicaal alles aan het omgooien! Wat ik hele prettige site's vind zijn Chickslovefood.com | Het leukste foodblog met gezonde recepten, recensies en andere foodfun. en Miss Natural ontdek alles over natuurlijk leven en biologisch eten Doe hier heel veel inspiratie op. En de groene smoothies vliegen er hier door heen. De kinderen vinden het heerlijk! En het geeft mij voldoening. De koekjes en snoepjes komen hier het huis al niet meer in en ze missen het niet eens. Je kan heerlijke muffins en eigen snoepjes maken en ze vinden het heerlijk. Vooral de groentes door de smoothies vind ik echt een uitvinding. En inderdaad brood, margarine, en melk enz zie je hier (bijna) niet meer voor bij komen. Ik voel me energieker en vrolijker:) Het is verschrikkelijk wat ze tegenwoordig allemaal in onze voeding stoppen!!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben geen gezondheidsfreak, en aangezien we hier nogal wat beperkingen hebben door koemelkallergie van beide dochters moet er al een hele hoop vervangen worden, dus ik houd het op 'normaal' eten ;)

Maar wat je misschien wilt weten over sojamelk is dat de producten die je hier in de winkel kunt kopen over het algemeen gemaakt zijn uit genetisch gemanipuleerde soja. En dat soja een stof bevat die zich in je lijf gaat gedragen als oestrogenen. Daar zal de een gevoeliger voor zijn dan de ander, maar ik zou dus vooral matig zijn met soja.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, roomboter is gezonder dan margarine, da's een overduidelijk feit.
    Maar om roomboter als goed vet te bestempelen is onjuist; het is 1 bonk verzadigd vet.

En zuivel is al helemaal niet gezond voor een volwassen mens, dus volle melk en volle yoghurt en volle kwark ook niet. En volle kaas ook niet.
    Maar ... als je niet zonder kunt, is het wel beter dan al dat light-spul.

Met mate is het devies.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Vertel:)

Hoe maak jij je knoflooksaus?

11. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Leuk! Wij proberen ook wat bewuster te eten, weinig zuivel, geen frisdrank (alhoewel mijn man een colaatje op zn tijd lekker vind), aspartaam/glucose-fructose vermijden, geen pakjes.

Laatst voor het eerst verse tomatensaus gemaakt voor over de pasta hmm heerlijk!

Roomboter ipv margarine, en ik wil binnenkort beginnen met zelf brood bakken.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Leuk topic :) Sinds wij kinderen hebben ben ik ook anders gaan eten/koken. Veel verse producten, zoutloos etc. Mijn acupuncturiste raadde me aan om vooral geen light producten meer te gebruiken. Zij kon het heel mooi vertellen maar waar het op neer kwam was dat je, je lichaam voor de gek houdt met "nep-suikers" waar je glucose voor aanmaakt. Maar er valt eigenlijk niks af te breken dus word het weer omgezet in "slecht" vet (Ik hoop dat ik het zo goed vertel :))

Ze vertelde ook dat mensen vaak naar de kcal en het vet kijken wat ergens in zit maar dat je beter meer vet binnen kan krijgen dan suikers. Dus op suikers letten en niet op vet ;)

Eigen kruiden gebruiken is er leuk. Ik pak ook vaker gewoon een potje mee maar voor de smaak zou ik gewoon gaan experimenteren. Zo maak ik zelf vaker gepofte aardappel uit de oven. Folie, klein beetje olie, beetje gemalen zwarte peper en wat tijm en je hebt een leuk en lekker aardappeltje :)

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En wat dachten jullie van kastanjemeel pannenkoeken?

1 cup boekweitmeel
    1 cup kastanjemeel
    1/2 theelepel zout
    1 cup ongezoete plantaardige melk
    1 cup water

Er hoeft geen ei of banaan bij: het bindt vanzelf.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik snap wat je bedoeld maar 5 gram op 2 broodjes(1 besmeer ik plakje kaas erop 2e broodje erbovenop komkommer ertussen en klaar vind ik niet verontrustend

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    net heerlijke bak kwarm met verse aardbeitjes erdoorheen gegeten

normaal heb ik al 2 eierkoeken achter mijn kiezen

16. Astre

Astre Niet meer actief

Dat klinkt ook interessant. Ga ik zeker proberen. Dank je wel!

Wat hier nog niet genoemd is, is chocola! Voor de chocoliefhebbers eet pure chocolade met minimaal 85% cacao. Werkelijk niet te eten als je het nooit eet, maar twee weken lang een stukje en het wordt lekker. Vier weken lang een stukje en melkchocolade wil je nooit meer. Pure choco bevat minder suiker en bevat een stofje wat goed voor je is.

Ik heb nu helemaal de rauwe cacao poeder ontdekt. Daar kun je zelf makkelijk chocoladerepen mee maken. Als basis gebruik ik nu een blendermengsel van dadels, cacaopoeder, gesmolten kokosolie en een scheut plantaardige melk. Daar kun je nog nootjes of stukjes gedroogd fruit aan toevoegen. Erg lekker!

17. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er mis met verzadigde vetten? Dat het voedingscentrum er niet gek op is, is een kant van het verhaal. Maar verzadigde vetten zijn jaren onterecht als boeman bestempeld. Lees dit eens: Saturated Fat Does NOT Promote Heart Disease!

Ik lees graag mee :). Wij drinken nu rauwe melk, bio geitenkaas, bio vlees, geen frisdrank, geen koek ea, zelf zuurdesem.

18. Astre

Astre Niet meer actief

Waar koop je rauwe melk?

19. Astre

Astre Niet meer actief

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Chocolade kan mij niet puur genoeg zijn!
    Ik heb nu 72 %, maar mag wel iets puurder haha.
    Volgende keer 85 nemen.

Astre, dat soort recepten wil ik niet zien haha
    Trouwens, de pannenkoeken moet ik nog ff op oefenen hoor.
    Smaakte heerlijk dat wel, maar wat een drama om te bakken!
    Onderkant plakte aan mn pan vast, met als gevolg dat t omdraaien dram was. Ik allemaal kleine stukjes had en niet alles even gaar....tips :p

Deel Deze Pagina