alle voeding vervangen naar gezondere ingredienten...geen dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Leuk topic om te lezen, al ben ik er helemaal niet zo mee bezig.
    Grappig dat jullie je zo druk maken over suiker terwijl ik echt zelden suiker gebruik behalve in een taart maar die maak ik hooguit 1 x in de maand. Ik denk dat het ook goed is om gewoon te minderen. Geen fruit/muesli repen tussendoor maar een stuk fruit. Hier krijgt mn dochter niet eens chips, ze vraagt er ook niet om. Koop ook nooit snoep, als je het niet in huis hebt eet je het ook niet. Verder eet ik weinig brood, dochter en ik houden niet van brood. Wel houden we van lekker warm eten, met name groentes. Komt het ff goed uit dat mijn man een volkstuintje heeft waar we groente/fruit/kruiden/aardappels hebben, onbespoten en heerlijk vers! Vorige week appelmoes gemaakt, de appels waren best zoet dus dan hoeft er helemaal geen suiker door, enkel wat kaneel.(appels waren niet van onze tuin) Vorig jaar had mn man echt zo mege veel tomaten. Heb ik een hele grote pan pasta saus gemaakt en in bakjes ingevroren. Veel lekkerder dan uit een zakje/pot!
    En zo doet ieder wat hij denkt wat goed voor hem is :)

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Het gaat ook om de suikers in gekochte dingen lijkt me, koek, snoep ed

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Is dat lekker, thee met honing en citroen? Kamillethee met honing drink ik wel veel, maar om er dan citroen bij te doen...?

4. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Yep volgens mij ook...

5. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Nee ik niet, dat is me nu nog een stap te ver.
    Ik probeer wel als het kan de ecologiscge variant te kiezen zoals bij AH eigen merk.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

ik ga nog eens goed kijken deze week! er staat ook op de zak, geen smaakversterkers meer. Staat dat er bij jouw ook op?

7. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Maar als je gezonder wil eten is het eerste wat je laat staan koek en snoep lijkt me..

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Klopt! Maar omdat jij het alleen over 'baksels' had dacht ik dat je alleen daar aan dacht, daar doe je zelf suiker in en bij de gewone koek heb je dat gevoel minder. Maar dat bedoelde je dus niet.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gatverdamme ....

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smaakversterker is E621 en is iets anders dan kunstmatige smaakstof, waar een zak chips bol van staat.

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Citroen bij kruidenthee doen is vloeken in de kerk.
    Bij zwarte thee en rooibos (geen kruid, maar de bloesem van een struik) kan je prima citroen doen.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Een tijdje terug heb ik mijn eigen deodorant gemaakt met maïzena, kokosolie en natriumbicarbonaat. Werkt heel goed!

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoezo bevatten Bumbacakejes geen E-nummers? Staat er toch bol van? Alleen uitgeschreven, dit zit erin:

Tarwebloem, scharreleieren, plantaardige olien (palm, raap), suiker, voedingsvezel (oligofructose), stabilisator (glycerol), volle (3%) en magere (1%) melkpoeder (melkequivalent: 40g per 100g cake), tarwezetmeel, rijsmiddel (dinatriumdifosfaat, natriumwaterstofcarbonaat), zout, emulgator (sojalecithine), natuurlijk aroma.

Vooral die laatste is een mooie verkapte...

Ik vind dit verre van gezond.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ook ik ben er niet superbewust mee bezig, maar denk dat je am gauw veel 'verborgen' suiker kan binnenkrijgen met broodbeleg, sausjes, pakjes/mixjes voor het avondeten, blikken groenten etc. Daarin zit vaak suiker verwerkt. Maar daar hoef ik gelukkig niet zo op te letten aangezien ik nooit pakjes/zakjes e.d gebruik.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Mamsie dat bedoelde ik dus ook ja ;)

16. Islah

Islah Niet meer actief

Precies, ik heb ook gemerkt dat er tegenwoordig vaak dingen op verpakkingen staat als 'natuurlijk karmijn' en dan denken sommigen dus dat er geen e-nummers in zitten... Erg misleidend.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Hoezo? Ze zegt toch dat ze geen pakjes gebruikt, wil niet zeggen dat je dan geen verborgen suiker kan eten. Zelfs in brood zit wel eens caramel (voor de kleur).

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Iemand een tip welke siroop het lekkerste is?

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Siroop bevat altijd suiker of kunstmatige zoetstof, is miz nooit gezond.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk aroma?? Wat is dat dan precies...wat is dat voor stof?

Deel Deze Pagina