Ben gewoon benieuwd. Wanneer lachten jullie baby`s voor het eerst echt naar je? En hoe weet je dat dit een bewuste lach is en niet een reflex lachje?
Hier lachte hij met 7 weken echt naar me Je zult echt wel het verschil zien tussen een reflexlach en een echte lach, geniet er gewoon van en wacht lekker af. Lach veel naar hem, dan zul je veel lachjes terug krijgen
Hier lachte ze naar ons met 8 dagen al! Echt zooooo lief. We hadden de nacht daarvoor in het ziekenhuis doorgebracht. Ze was blijkbaar zo blij en gelukkig dat ze weer thuis was. Het is een volle gulle lach. Die wel even blijft en daarna herhaald. Het verschil weet je wel hoor als het gebeurd . Het eerste echte contact-terug-krijg momentje.
Hij kon met een paar dagen al lachen, maar echt bewust naar ons lachen als wij wat zeiden was met een week of 5. Maar hij is een echte lachebek en lacht bij het minste geringste.
Met 6 weken het eerste echte lachje. En vanaf toen alleen maar lachen. Ik heb echt een zonnetje in huis 😍
Max was 5 weken geloof ik en Mees 3,5 weken. Je ziet gewoondat ze reageren op je...en dat vaker doen. Toen het nog een paar keer gebeurde wist ik dat het echt was
Ze zeggen dat het rond de 6 weken na de uitgerekende datum is. Mijn oudste deed dat ook op de dag gelijk (hij was bijna 5 weken toen). De jongste was ook ongeveer 5 weken. (Maar met 39,5 geboren, dus die 6 weken gingen niet op)
Bij mij was het ongeveer met 8 weken <3 en daarna alleen maar aan het lachen en nog steeds heerlijk om te zien!!
Hier rond een week of 8 en onze vierde pas rond een week of 11, maar die was tot 9 maanden met alles wat later.
Luna al na paar dagen.... mijn kraamverzorgster zei dat het geen reflex is.. het is een uiting van gevoel.. kindje voelt zich dan happy en is gelukkig... ze kunnen immers toch ook huilen en krijsen bij honger, pijn en onvrede.. dus waarom niet een lach als ze zich lekker in hun velletje voelen
Zelfs als ze zo klein zijn? Oh wat grappig..Klinkt wel logisch ook idd. Maar hij doet het soms als ie slaapt, dan trekt ie allemaal gekke gezichten haha! En soms zit daar dan een lach bij... Daarom dacht ik dat het een reflex lachje was..
Volgens de kraamverzorgster is het echt een uiting van genot/geluk... tuurlijk is het nog ongecontroleerd, maar het is toch met een reden
Dochter lachte bewust met 3 weken (geboren bij 41+5w). Zoon lachte bewust met ongeveer 4 weken (geboren bij 39+1w), maar ervoor al vaak die heerlijke (onbewuste) glimlach. Foto is op de derde dag!