Alle zwangeren graag even kijken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marleen3, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik heb een vraagje,

Ik ben nu 8 weken zwanger, sinds mijn begin van mijn zwangerschap ben ik bijna elke week 1 dag ziek. Vandaag moest ik voor een gesprek.
    Ze vinden dat ik te veel werd met de ziekte. Voor mijn zwangerschap was ik meestal 1 keer in de maand ziek vanwege behandelingen om zwanger te zijn.
    Ze willen dat ik een oplossing moet bedenken om meer mogelijk op werk te zijn, bijvoorbeeld andere werktijden.
    Maar ik wil geen andere werktijden, want anders is het stressen voor mij.
    Mijn vraag is, werkgeven mag je je toch niet dwingen om meer mogelijk op je werk te komen tijdens je zwangerschap?

Ik hoop op goeie antwoorden

groetjes marleen

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    @marleen: als eerste wil ik zeggen dat je vooral jezelf niet moet overwerken en als je je echt niet goed voelt, dat je dan naar jezelf moet luisteren.

Toch begrijp ik het ook wel van de kant van je werkgever, 1 keer per week ziek lijkt me voor hun best vervelend. Het lijkt me dan ook niet onlogisch dat zij voorstellen dat je je werktijden zo aanpast dat je wel kunt blijven werken.

Misschien niet helemaal het antwoord waar je op hoopte, maar ik denk toch een begrijpelijke reactie van je werkgever, maar nogmaals je moet jezelf niet overwerken! Als het echt niet kan, dan kan het niet.

3. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    hoi suus,

bedankt voor je snelle reactie.
    Ik heb hun ook duidelijk gezegd, dat ik er niks aan kan doen, dat ik ziek ben, ik heb hun ook gezegd dat ik niet mijn zin ziek wordt.
    Volgende week gaan ze mij weer voor een gesprek uitnodigen of ik al een oplossing heb gevonden.

Ik vind dit vreselijk, mijn werkgever moet gewoon begrijpen wat zwangerschap inhoud.

grt. marleen

4. Azra

Azra Actief lid

15 feb 2007
    206
    0
    0
    is het niet mogelijk om parttime te werken?

5. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik vind dat als je ziek bent ben je ziek ook al is dat nog zo lastig voor je werkgever.

Maar ik snap ook heel goed dat het voor je werkgever erg lastig is. Vast 1 dag in de week is wel heel erg veel. Ik voel me ook beroerd maar ga evengoed werken. Kun je niet minder uren gaan werken.

Misschien een stomme vraag maar hoe kan het dat je iedere week 1 dag ziek bent?

6. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Dat weet ik niet, ik ben nu op dit moment 8 weken zwanger, ik wil zowiezo niet minder verdienen. Dus partime werken zal geen zin hebben denk ik

7. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    evaatje,

ik zou wel minder uren gaan willen werken, maar dan wordt mijn salaris mischien te laag.
    Ik wordt ziek dat ik erg misselijk wordt of erg moe.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    @marleen: ik had het de eerste 16 weken ook, zo moe dat ik het liefst een dag thuis bleef, maar ik heb dat op de volgende manier geprobeerd op te lossen, als ik 'sochtends erg moe was of misselijk, mocht ik wat later beginnen. Op die manier hoefde ik me niet ziek te melden, maar was ik ook niet aldoor kapot. Voor beiden, werkgever en mezelf, was dat een oplossing.

9. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    dat is ook een goeie oplossing om wat later te beginnen, maar als je erg moe voelt, dus niet lekker in je vel ben, dan ben je hele dag ziek, dat is juist vervelend

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Min vriendin werkt halve dagen en krijgt gewoon haar normale salaris. Volgens mij heeft ze dat zo geregeld met de Arbo arts.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    jep, als je je bijvoorbeeld 50% ziek meldt, wel in overleg doen met je arbo arts of bedrijfsarts, dan krijg je gewoon fulltime uitbetaald.

12. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    hoi evaatje,

ooo is dat zo, kan je dan halve dag gewoon je hele salarsi krijgen? dan moet ik ook maar zo even denken.

13. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Zoals Suus zegt dat moet je goed overleggen met je werkgever en Arbo arts. Inderdaad dan voor 50 % ziek melden.

14. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    bedankt suus,

ik zal er proberen te overleggen maar ene kant durf ik niet of ben bang om dit te zeggen, zouden ze dan wel boos kunnen zijn?

15. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Daar zou ik schijt aan hebben. je werkgever zal ook vaak eerst aan zichzelf denken en dan pas aan zijn werknemers. Je hebt zo lang geprobeert zwanger te worden dan moet je nu goed voor je zelf zorgen.

16. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    ik denk dat je gelijk hebt, ik ga proberen hierover te praten

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    ik weet niet hoe ze reageren, aan de ene kant zouden ze wel boos kunnen zijn, maar aan de andere kant, als je echt niet meer kan, dan houdt het op. Als de bedrijfsarts of arbo arts het met je eens is, zullen ze er niks van kunnen zeggen. Dan heb jij dat gewoon nodig.

En als ze wel boos reageren.. probeer dan vooral aan jezelf te denken he meid! Nu je zwanger bent, mag je best eens extra aan jezelf denken.

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    Vind persoonlijk 1 keer per week ziek best veel en het is logisch dat je werkgever samen met jouw wilt kijken hoe dit te voorkomen.
    dit zal echt niet betekenen dat er geen begrip is voor jouw als zwangere vrouw.
    Zwangerschap wordt nog steeds gezien als een gezonde ziekte.

De afgelopen keren dat ik mij te moe voelde om te werken , misselijk was ben ik ook gegaan.
    anders had ik ook merendeel thuis gezeten.
    Maar je hebt ook een werkgever een baan waar je verantwoording aan hebt die kan je niet continue in de steek laten.

Ben afgelopen week 3 dagen ziek geweest met een en al begrip van de leidinggevende.
    Als je vaak misselijk bent kan je misschien bij je HA langs gaan om te kijken of hij wat medicatie voor je heeft om het dragelijker te maken voor je op een dag dat je voelt dat het niet goed gaat.
    Succes, LIEK.

19. he marleen kan je niet voor een bepaald aantal uren of % in de ziektewet
    b.v nu voor de helft van je uren< zo heb jij de stress niet en kan je werkgever voor vervanging zorgen
    en als het straks weer beter gaat dat je, je dan gewoon weer helemaal beter meld
    je valt dan onder de uwv ( uwv betaald je werkgever voor de uren dat je ziek bent) voor de uren die je ziek bent en dan kost het je werkgever niks
    probeer er zo samen uit te komen
    groetjes van patricia

20. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    lieke,

het is wel logisch, maar als het eenmaal niet lukt om te komen werken dan houd het op.
    Als ik erheen ga dan kan ik niet concentreren.

Deel Deze Pagina