De werkgever is verplicht om zelf het nodige te doen om zijn werknemers aan het werk te houden, desnoods met een andere oplossing. Als hij daar samen met jou uitkomt dat zou dat mooi zijn, ik vind het dus wel begrijpelijk.Het UWV accepteert niet zomaar alle ziekmeldingen. Als het echt nodig is, dan krijgt de werkgever uitbetaald via UWV, het kost hem niets . Maar dat gebeurt niet zomaar. Ik spreek uit ervaring; ik hoop dat je snel beter bent, of anders tot een goede oplossing komt voor beide partijen.
je moet inderdaad goed voor jezelf zorgen aangezien je nu niet meer alleen bent en dus het beste moet doen voor twee personen ! Aan de andere kant kan ik me best voorstellen dat de werkgever er een probleem mee heeft dan je elke week een dag afwezig bent. Hij rekent op je en als je er niet bent komt dit terecht op schouders van anderen. (neem ik aan)Indien hij met minder uren uit zou komen, had hij je wel aangenomen voor minder uren. Sorry voor deze harde reactie, maar het is - grof gezegt- niet zijn pakkie an dat je moe ben. Toegegeven, een beetje meeleven kon in zijn situatie ook geen kwaad volgens mij maar jouw zwangerschap duurt als het goed is nog 32 weken met 6 weken in mindering ivm verlof 26. Ik kan me best voorstellen dat hij er een probleem mee heeft om het komende half jaar steeds met die ziektedagen te zitten. Indien het echt niet lukt, zou je je uren inderdaad aan kunnen vullen via een ziektewetuitkering en anders tijdelijk uren minder werken. Sterkte in ieder geval
ik ben momenteel ook zo moe dat ik bijna niks meer doe dan slapen naast mijn werk. Ik vind echter niet dat ik me legitiem kan ziekmelden. Je krijgt immers betaald om te werken. Het moet bij mij wel flink mis zijn wil ik me ziekmelden.
Even terugkijken op mijn eigen situatie in mijn vorige zwangerschap: Ik ben niet met 6 weken al een paar uur in de ziektewet gegaan. Mijn moeheid bleef na de 12 weken doorgaan en na de 16 weken.... Op een gegeven moment houdt dat op en leg je juist de druk op je collega's op die manier. Ik ben een paar uur in de ziektewet gegaan toen ik 22 weken zwanger was, dus dan loop je er wel wat langer mee dan 6 weken.
tsja dat kan ik dan wel begrijpen, maar ik denk dat ik een andere oplossing zou zoeken. Misschien eerder naar huis gaan om te slapen en 's avonds nog wat werk doen. Ik kan me voorstellen dat het na 20 weken wel heel vervelend wordt hoor, maar volgens is topic openster ook nog niet zo heel ver.
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor werk je doet en bij mij is dat geen oplossing. Maar ik wilde met mijn antwoord niet zeggen dat ik het goed vind dat de topic openster elke week een dag ziek is. Als dat is, moet je verder kijken en samen zoeken naar een oplossing, want hier heeft de werkgever ook niets aan. Je komt je volledige uren en meldt je alleen echt noodzakelijk ziek of je bijkijkt of er een andere oplossing is. Ik heb toen ook zelf meteen naar een oplossing gezocht en dit zelf aangekaart op het moment dat ik me heb ziekgemeld.
ik heb gelukkig een contract van 13-30 uur, dus ik werk al part-time, maar mijn werkgever houd er nu al rekening mee met het plannen. vorige week was wel heftig vrijdagmiddag en avond gewerkt en dan de zaterdag erachteraan. ik heb aangegeven dat dat toch wel zwaar was en ze zou er rekening mee houden. ik hoop dat ik het zo kan volhouden. ben gelukkig alleen maar moe en niet echt misselijk. liefs doris
Jeetje dit is idd heel moeilijk, ga niet jezelf overwerken je hebt hard gewerkt voor je kindje. Een werkgever moet zich ook in jouw situatie vinden. Hij kan je niet ontslaan dus hij kan ook proberen om met een oplossing te komen, het moet niet alleen van jouw kant komen. Doe het rustig aan.