Wie weet het....

Discussie in 'De lounge' gestart door elfje2010, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elfje2010

elfje2010 Lid

8 dec 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Als je gaat verhuizen, zo'n 15 minuten rijden vanaf de oude woning, mag je de kinderen dan op hun school laten of moeten ze dan naar een andere school? Verhuizing is al ingrijpend voor kinderen vandaar dat ik ze dan graag op hun eigen school wil houden, ik weet alleen niet of dat kan...

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Het lijk mij wel, jij bepaal toch waar je kids naar school gaan?
    Mijn vriendin haar kinderen wonen ook 15 min vanaf school, is een andere school dichterbij, maar zij heeft daar niet voor gekozen.

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Dat mag je helemaal zelf bepalen.

4. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat kan er aan liggen. Wij hadden hier in het dorp 2 christelijke basisscholen. Tot een aantal jaar geleden was er een grens in het dorp. Woonde je aan de ene kant dan ging je kind naar school 1. Woonde je aan de andere kant dan ging je kind naar school 2. Nu zijn de scholen inmiddels gefuseerd en zitten ze in een gebouw.

Toen had je dus geen keus tenzij er een gegronde reden was.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Volgens mij ben je helemaal vrij in je schoolkeuze.
    Hier twee basisscholen in de buurt (fiets/ loopafstand) maar die vind ik echt verschrikkelijk dus wij kiezen waarschijnlijk voor de school die een paar km verderop zit.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    wij zitten zon 8-10 minuten rijden van school af. lijkt mij geen probleem. hou er alleen wel rekening mee dat je je kinderen altijd moet halen en brengen naar speelafspraakjes enzo. Hier is het geen probleem maar wel even over nadenken. zo ook met andere buiten of naschoolse activiteiten, kinderfeestjes ed

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ben je helemaal vrij in. 15 minuten lijkt mij nu ook niet "het einde van de wereld" om te rijden.

Hou er wel rekening mee dat er vriendjes kunnen zijn die 15 minuten ... de andere kant op wonen. Dan ben je toch al snel een half uur enkel aan 't rijden.
    Maar zeker 't eerste jaar zou ik mij daardoor niet laten tegenhouden en ze lekker daar laten.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Al zet je ze in Groningen op school en woon jij in Maastricht. Dan nog mag het. Niet dat het handig zou zijn haha. maar school keuze is tot nu toe nog een vrije keuze van de ouders.

Waar je dan ook woont. ER zijn wel scholen die regels hebben bijvoorbeeld waar de Prinsesjes op school zitten ( voorbeeld) daar mogen alleen kinderen naar toe van uit bepaalde postcode gebieden haha je hebt altijd een uitzondering op een regel. Wel eens op de web site van die school gekeken haha pure nieuwsgierigheid:D

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat mag gewoon. Veranderen van school kun je dan evt altijd nog doen als ze vriendjes/vriendinnetjes in de buurt hebben die naar een leuke school gaan :) Dan is de overstap wat minder groot :)
    Maar ook als je dat niet doet, is die keuze helemaal vrij.

10. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Hier is dat niet zo'n probleem, al heeft de school wel liever dat kinderen uit de directe omgeving op school zitten.

Deel Deze Pagina