Dochter 4 plast telkens op school in haar broek.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annabel26, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Mijn dochter van vier jaar plast sinds dit schooljaar bijna elke dag op school in haar broek. Thuis doet ze dit niet en als we bijvoorbeeld een dagje naar de efteling gaan geeft ze het ook zelf aan en gaat het nooit mis. Ik snap er echt niks van, weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Vind het vervelend voor de juf maar ben ook bang dat ze dadelijk gepest gaat worden. Iemand tips?

2. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Misschien vind ze het spannend op school of is ze te druk met alle indrukken?
    Ik zou overleggen met de juf en vragen of zij haar op vaste tijden naar de wc stuurt, desnoods met begeleiding van een ouder kindje/juf
    Hier zitten groep 1 en 2 samen en zorgen de kindjes van groep 2 ook echt voor de jongsten die net op school zitten. Heel lief en ook goed voor het zelfvertrouwen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waar is het toilet op school? Weet ze dat? Is ze assertief genoeg om aan de juf te vertellen dat ze moet gaan? Mogen ze samen met een vriendje gaan?

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Of ze samen mogen gaan weet ik niet maar de wc is tegenover de klas. Voor de vakantie vroeg ze het ook en ging het ook goed.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mogen ze samen gaan; de juf laat dan een oudste kleuter meelopen. Hier werken ze met maatjes, dus mijn dochter had een maatje die voor haar zorgde met dit soort dingen; aan de juf vragen of ze naar de wc mocht was iets te spannend, maar aan haar maatje zeggen durfde ze wel. Maatje liet dan zien wat ze moest doen; wc-wasknijper op trui hangen en naar de wc. Dat werkte echt heel goed.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter had het ook. Waarschijnlijk vanwege de drukte in- en grootte van de klas

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Klinkt als spanning. Vaak is het niet eens nodig om te zeggen maar pakken ze een ketting of hangen ze een knijper op.
    Is je dochter iemand die snel op gaat in het spel of verlegen en is het spannend om buiten de klas te gaan.

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.141
    1.833
    113
    Hier was dat ook.
    wij hebben gevraagt aan de juf dat c gestuurt kon worden.
    dus voor ze naar buiten gingen voor eten etc.
    hier was het wennen en bang dat haar spel weg was of iets ging missen.

nu is ze goed mee en gaat het veel beter.
    dus vraag aan de leraar of ze dat zouden kunnen.

9. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    onze zoon van 4 heeft het helaas ook. thuis is hij altijd droog maar op school is het een ramp. hij neemt er de tijd niet voor omdat hij spelen veel leuker vind en bang is dat een ander kindje met zijn speelgoed gaat spelen.

wij hebben afgesproken met zijn leraar dat ze hem regelmatig naar de wc sturen. en elke dag dat hij droog is krijgt hij een sticker van de leraar. vandaag kwam hij ineens droog uit school dus hopelijk helpt het.

Deel Deze Pagina