Euhm, een psz is hier veel goedkoper als een kdv hoor. Voor een psz zouden wij (ja uit eigen zak) ongeveer 40 euro (ruim genomen) moeten betalen voor 2 keer per week 2 uur in de middag. Voor het KDV betaalden we voor 3 volle dagen bijna 800 euro.... vergelijk dat maar eens.... Ik ben ook aan het kijken voor sociaal om haar naar psz te sturen..heb zelf geen werk, maar ook geen ww...man werkt wel.
Ik ben ook thuisblijfmoeder en Isabella gaat ook naar de PSZ. Kost ons 50 euro ( ook uit eigen zak) voor 2 dag delen. Toeslagen krijg je alleen bij een opvang ( KDV) en niet voor school. Een PSZ is een school. Dat gaat meestal op inkomen. Een vrouw hier uit de buurt heeft geen werk en haar man verdiend niet erg veel. Zij betalen voor 2 dagedelen op dezelfde PSZ maar 10 euro.
sorry hoor, was niet vervelend bedoeld. mijn dochter gaat straks ook naar psz voor sociale contacten, dus dat je dat graag wilt begrijp ik helemaal. begrijp ook dat je geen kdv kan betalen zonder inkomen, maar waarom jij niet kan werken ivm opvang van je kindje als je partner thuis is begrijp ik niet helemaal. ik ga over een aantal maanden weer aan het werk, maar dan wel op de dagen dat mijn partner de zorg voor de kids op zich kan nemen. maar goed, daar zal je wel je redenen voor hebben.
ja maar dan kan je toch gewoon je kindje naar kdv laten gaan? dacht dat het gebrek aan inkomen het probleem was..
Hier zijn de kosten van kdv en psz allebei gerelateerd aan inkomen. Ik zou zeggen: zoek het uit in je gemeente! Succes allemaal!