Mijn vriend en ik werken allebei in de verpleging en werken dus allebei onregelmatige diensten. Dit is lastig met bijv. het kinderdagverblijf. We beginnen ook allebei vroeg, moeten om half zeven de deur uit als we een vroege dienst hebben. Dan is er nog geen KDV open. Ook hebben we iedere week een andere dag opvang nodig en soms is het alleen een middagje. En soms zelfs een week niet. Zijn er hier mensen die dit probleem ook hebben? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Er zijn wel KDV met ruime openingstijden en flexibele opvang. Het is dan wel vaak zo dat het voor het kindje onrustig is, omdat hij/zij dan veel verschillende leidsters en kindjes ziet. Voor 7 uur is eigenlijk alleen de 24 uurs opvang open, maar je zou misschien met je rooster het zo kunnen regelen dat je niet allebei tegelijk een vroege of een late dienst hebt. Zelf zou ik in jullie geval voor een gastouder gaan. Dan heb je in elk geval een vaste persoon en kun je vaak heel flexibel van alles regelen. Ik heb zelf ook veel kindjes van mensen uit de zorg opgevangen toen ik een thuiscrèche had. Kijk goed wel goed rond tot je iemand vindt waar je met een gerust hart je kindje achter achter laat. Succes!
Er bestaat inderdaad KDV's met flexibele opvang, alleen de plekken zijn schaars kwamen wij achter. En ze kunnen ook niet op alle dagen plek garanderen.Er zitten heel wat haken en ogen aan. Wij hebben met mijn moeder afgesproken dat zoonlief daarnaar toegaat en dan logeren. Hoeft zij er niet vroeg uit en zoonlief hoeft niet vroeg op en neer gesleept te worden. Je zou ook kunnen kijken naar een gastouder net zoals Towser zegt. Succes!
Het hangt er een beetje vanaf waar je woont. Hier in de buurt zijn KDV's die flexibele opvang bieden, waar je kindje zelf in het weekend en 's nachts terecht kan geloof ik. Ideaal. Wij hebben flexibele opvang, maar ik kan F. idd pas vanaf 7 uur wegbrengen (en dat is al op verzoek) Verder werkt de flexibele opvang hier ideaal. ik geef mijn rooster voor de 10e van de maand door voor de maand erna en dan is plek gegarandeerd.
Ja, ik denk dat we toch maar op zoek gaan naar een goede gastouder. Denk dat dat de beste flexibele oplossing is. De kinderdagverblijven bij ons in de buurt zijn niet flexibel. Hoop dat ik een geschikte gastouder vind in onze woonplaats.
Ik ga vanaf september ook weer onregelmatig werken en wij hebben een flexibele gastouder gevonden voor ons zoontje. Op loopafstand van ons huis zelfs, echt ideaal! Nu scheelt het bij ons wel dat mijn vriend gewoon vaste werktijden heeft en hij ons zoontje dus weg kan brengen als ik vroege dienst heb. Maar als jij het idd zo kan regelen dat jij en je vriend niet tegelijk een vroege dienst hebben, moet dat ook goed te doen zijn. En wie weet vind je wel een gastouder die ook al heel vroeg opvang aanbiedt.
Hier ook met zijn tweeën onregelmatige diensten en wij hebben voor een gastouder gekozen. We hebben er 1 gevonden die erg flexibel is, voor ons echt een uitkomst! KDV ging echt niet bij ons, ook te vroeg beginnen en we konden geen vaste dagen afnemen.
Ik werk ook onregelmatig en mijn man in 2 ploegendoenst. Wij hebben ook een gastouder en dit bevalt prima.