Allebei onregelmatige beroepen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Burb1988, 31 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Hoi

Ik zit nu bijna 10 jaar in de zorg. Mama van 3 fantastische meiden van 6 jaar bijna 4 jaar en 1 jaar. Mede door het tekort aan personeel merk ik dat het heel lastig is te ruilen. En daarbij merk ik dat mijn faalangst echt gigantisch toeneemt...
    Ook klagen de oudste 2 dat ik te vaak werk.
    ( 24 uur). Mijn man en ik werken beide onregelmatig... we zien elkaar dus heel weinig.

Hierdoor besloten om in een flexpool te gaan nu bezig met solliciteren.

Soms zou ik het wel lekker vinden helemaal uit het onregelmatige te gaan...of om te stoppen met werken. Maar we redden het niet alleen met het salaris van manlief.

2. Wat een herkenbaar berichtje!

Ik ervaar ook veel stress door dat we beide onregelmatig werken.

3. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Vervelend hé? Je leeft ook echt langs elkaar heen dan.

4. Nou inderdaad en de communicatie verloopt ook zoveel anders dan je zou willen.

Ik wil graag op oproepbasis gaan werken, er staan veel uren open.
    Maar ik durf het niet omdat ik dan te veel op andere woningen moet staan in plaats van 1 vaste woning.

5. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook!

Ik werk zelf in de zorg, en vriend bij rijkswaterstaat.
    Soms is het wel fijn, vaak zijn we allebei op maandag om 14:00 klaar en halen we samen onze zoon O op bij het kinderdagverblijf.
    Maar het blijft wel een geplan, wij hebben gelukkig flexibele opvang dus dat is vaak geen probleem. Alleen zien we elkaar vaak weinig en als we elkaar zien zijn we moe en moeten we het huishouden doen.

Ik zou ook graag wat regelmatig werk willen, maar vaak zijn dit dingen waar ik geen diploma voor heb.

6. MissXray

MissXray Niet meer actief

Herkenbaar, maar vond het ook juist wel lekker flexibel. Het is de eerste jaren met kinderen echt behelpen, maar daarna super praktisch. Ik draaide laat en kan zo altijd de kinderen rustig opstarten. Of ik draaide in het weekend en dat scheelde weer doordeweeks met haasten. Ik mis de mogelijkheid om weekenden te werken nu echt. Mijn man draaide ook onregelmatig en om mijn dagen heen.

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83

Heel herkenbaar,
    Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik ben gestopt in de zorg. En iets heb gezocht voor overdag.

8. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Je hebt nog gelijk ook...zou alleen niet weten wat ik nog meer kan met mijn vig diplomao_O

Ik heb morgen en volgende week Dinsdag sollicitatie voor de flex...dit dan voor de komende jaren en als de jongste ( 12 november 1 jaar) wat ouder is..ga ik me wellicht laten omscholen:p

9. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Ja dat gevoel ken ik. Nu heeft manlief 4 dagen vrij...en moest ik het weekend werken..
    Nu hebben we samen vandaag en morgen vrij...en moeten de kids naar schoolo_O

10. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Dat is wel lekker dat hij dat kan. Hier krijgt man zijn rooster met een beetje geluk 3 weken vooruit..dus haast niet te plannen:confused:

11. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    mijn zus werkt als wijkverpleegkundige. Ze werkt 24 uur maar nooit 8 uur diensten. Hierdoor is ze veel meer dagen aan het werk. dat lijkt me echt zo vervelend. ook qua opvang ben je voor flexibel zoveel duurder uit.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En iets anders gaan doen. Werken op een zorgboerderij? Of een andere vorm van dagbesteding? Medisch kinderdagverblijf? Of iets in het ziekenhuis?

13. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Voor bovenstaande heb je helaas allemaal een aanvullende opleiding nodig.
    Bij dagbesteding vragen ze tegenwoordig een combi diploma vz/mmz of soms zelfs HBO.

Hier ook beide wisselende diensten en ik heb de overstap gemaakt naar de flexpool.
    Als je vragen hebt, stel ze gerust!

14. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Heb je ook opvang voor je kids of werken jullie echt contra?

Hier al bijna 20 jaar wijkverpleging en moet zeggen wij hebben een basisrooster dus echt heerlijk, moeten ze ook niet teveel aan veranderen want dat is altijd stress met kleine kids.
    Nu plan ik noodgedwongen ook, gelukkig vind ik het een uitdaging om dat voor een groot gedeelte te doen en met kids is het flexibeler. Rest sta ik voor vaste dagen in de wijk.

Als je opvang hebt en een gedeelte samen met je man regelr. Zou je misschien in gesprek kunnen gaan met beide werkgevers?

Er zijn zoveel tekorten moet toch iets lukken? En als je je flexibel opstelt kom je er vast wel uit.

Deel Deze Pagina