Hallo dames, Het lijkt me leuk om een clubje op te richten van dames die rond januari 2015 gaan starten met Clomid. Misschien kunnen we hier starten en als we genoeg deelneemsters hebben een gesloten clubje oprichten? Dussss... wie zitten in dezelfde situatie en doen mee? Silvana
Ik kan niet meedoen, wij gaan als het goed is juist over op IUI omdat ik al 12 lichtingen Clomid heb geslikt! Maar als jij (of iemand anders) een vraag hebt: stel 'm gerust!
Hoi! Ik ben nu halverwege mijn eerste ronde Clomid. In nov diagnose PCOS gekregen. Ik zou een clubje leuk vinden als er nog meer dames zich willen aansluiten!
Hier net afgelopen december mijn eerste tabletjes ingenomen. Ik zit nu nog in mijn vruchtbare periode maar ik denk dat ik mijn eisprong al heb gehad voor oud en nieuw..Ik krijg jammergenoeg geen follikel meting en ook geen bloedtest om te kijken of ik uberhaubt wel een eisprong heb gehad. Vind het wel vaag dat ze het in alle ziekenhuizen weer anders doen maarja... Ik denk dat ik zo rond de 14e een testje ga wagen hihi
@Hummeltje: bedankt voor het aanbod om vragen te stellen. Mag ik vragen hoe je het gebruik van Clomid hebt ervaren? Had je last van bijwerkingen? En is er een specifieke reden waarom jullie nu overstappen op IUI? @Marleentje: leuk dat je mee komt kletsen. Hoe lang zijn jullie al bezig met zwanger worden? Heb je ook al andere onderzoeken gehad bij de gynaecoloog? @Bodien: inderdaad vreemd dat er bij jou helemaal geen controle is. Doen ze dat bij niemand in jouw ziekenhuis? Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg opkijk tegen alle echo's en onderzoeken, maar hopelijk weet ik dan wel na de eerste ronde meer over of Clomid werkt en wat onze kansen zijn. Bij mij wordt de eerste cyclus gevolgd met echo's. Het zaad van mijn man wordt ook onderzocht en ze gaan ook een samenlevingstest doen. Tegen dat laatste kijk ik erg op in verband met het gebruik van de eendenbek. Ik vind dat erg pijnlijk Ik heb zelf net een kuurtje Provera achter de rug en verwacht over enkele dagen mijn menstruatie. Dan eindelijk starten met Clomid.
Wij zijn nu denk ik 8 maanden bezig, na half jaar naar gyn gegaan, ik heb nooit een goede cyclus gehad en nadat implanon eruit was gehaald helemaal niets meer gebeurt. Dus diagnose was ook zo gesteld. M'n man zijn zaad is goedgekeurd gelukkig. Wel bijzonder inderdaad dat ze daar in verschillende ziekenhuizen zo verschillend mee omgaan! Ik heb op dag 11 een echo gehad, toen had ik 2 follikels. Gisteren op dag 14 weer echo en toen nog 1 follikel, 18mm. Helaas was mijn baarmoederslijmvlies te dun, mag overmorgen weer terug om die nog een keer te laten meten. Fijn dat ze het zo goed in de gaten houden maar op mijn werk zijn ze er helaas minder gelukkig mee..
Wat houd zon samenlevingstest in dan? In dit zh beginnen ze pas met echos bij de 150 mg. Ik heb net vandaag de laatste dag van mijn vruchtbare periode gehad. Nu is het afwachten. Net zoals jij ben ik ook heel nieuwschierig hoe het allemaal gaat lopen. Van de eerste was ik snel zwanger. Maar na de bevalling begonnen alle problemen. Bij mij ook pcos vastgesteld.
Kan dat slijmvlies dan nog wel dik genoeg worden? Welke dag krijg jij meestal eisprong in de cyclus? Mijn vorige en allereerste cyclus na de bevalling was 29 dagen na een primolut kuur. Nu met clomid erbij. Zou je dan weer uitgaan van 29 dagen?
Bodien: geen idee of je dat weer kunt aanhouden. Ik heb in mijn hele leven nog nooit een regelmatige cyclus gehad dus ook nooit geweten of en wanneer ik een eisprong had. Dus ben benieuwd wanneer deze springt. Volgens de gyn kon het nog wel 5 dagen duren (dan is t cd 19) hoop dat slijmvlies aangroeit, geen idee of dat kan?
Ik ben op 4 januari gestart met 50mg clomid. Eindelijk! Hopelijk slaat het meteen aan . Ik doe en lees dus mee hier!
O het was een verademing dat we niet gelijk ZH in, ZH uit hoefden, maar het gewoon 'op ons dooie gemakkie' thuis konden doen allemaal! Hoewel er natuurlijk wel Enig planwerk bij komt kijken, aangezien je toch op bepaalde dagen moet klussen het liefst... maar tenminste niet zoveel passen en meten als bij IUI/IVF/ICSI! Medicatie deed goed z'n werk, kreeg m'n ongi steeds heel regelmatig met een dag of 35 ertussen (wel wat lang, maar ach..). Na 8/9 maanden eindelijk zwanger, maar dat eindigde helaas in een miskraam en daarna moesten we 2 maanden wachten en toen weer Clomid slikken. Klaarblijkelijk was m'n hormoonhuishouding anders, want werd echt een heks en bovendien kreeg ik last van ontzettende stemmingswisselingen en huilbuien! Toen nog een paar keer Clomid gehad. Januari 2014 zouden we net gaan praten over IUI, toen het niet zo goed met mij ging (burn-out/depressie) en toen besloten we om tijdelijk te stoppen. Zat me allemaal erg hoog...! Had toen in jan. ook m'n menstruatie nog. Maar daarna duurde het maar liefst 9,5 maand voordat de 2de cyclus kwam! Maar wonder boven wonder wilde ik me net laten testen op POF, toen die cyclus dus kwam.. dus was ergens tOch nog een meevaller Helaas kwam m'n 3de cyclus van dat jaar niet vanzelf op gang, dus moest ik weer aan de Duphaston en daarna Clomid... Werkte dus prima, tOt aan de miskraam dan... daarna niet meer. Wat overigens wel raar was, was dat ik totaal geen controles kreeg om te kijken of het eitje uberhaupt wel goed groeide! Wel prettig dat ze bij jou in ieder geval de 1e cyclus blijven volgen!! Toch een hele geruststelling denk ik zo.. bij ons deden ze dat dus nIEt! Eendenbek leggen ze hier heel even in warm water... bovendien gebruiken ze een plastice geloof ik ipv. een ijzeren, dat schijnt ook te helpen. Misschien kan jij dit ook voorstellen? Dan kijken ze of het zaad niet 'allergisch' is voor de eitjes, ofwel: dat ze elkaar afstoten ipv. aantrekken zeg maar... Je kunt namelijk wel beiden een goed zaadje/ei hebben, maar als die 2 niet matchen, heb je er nog geen drol aan... Apart dat ze ineens wEl echo's doen bij 150 mg! In welk ZH zit jij als ik vragen mag? Raar hoor trouwens, eerst zwanger en pas daarnA diagnose PCOS!
Owjah vandaar dat ik dat dan niet heb gekregen omdat we al een kleine hebben denk ik. Ik zit in het zh van lelystad. Ja ik vond het ook heel vreemd dat ze vanaf dan pas dat doen. Ik las laatst een verhaal van iemand die had 5 eitjes de eerste x....nou dan zul je maar net geen echo hebben.Maar ze zouden dan als alle eitjes wel bevrucht en ingenesteld zouden zijn de zwangerschap afbteken denk ik. Ik weet totaal niet hoe mijn lichaam er op reageerd. Ook omdat ik ook geen bloedtest krijg voor een eisprong. Maarja niks aan te doen.
En over die diagnose....ik had voor mijn zwangerschap ook al een hele onregelmatige cyclus. Maar toch zwanger geworden. Na mijn bevalling niet 1 x....toen doorverwezen naar de gyn. En toen zagen ze dat mijn eierstokken vol zaten. Dus van de eerste wel snel maar de 2e laat nog ff op zich wachten
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb vandaag het laatste pilletje clomid genomen. Donderdag een eerste echo, spannend!
Gezellig dat je mee doet Mieke! Last van bijwerkingen gehad? Heb je ook PCOS of een andere reden voor Clomid?
Ik heb af en toe een beetje hoofdpijn, maar voor de rest niets. Ik heb geen PCOS, maar mijn hormonen zijn een beetje verstoord. Door mijn lange cyclussen weet de gynaecoloog niet zeker of ik wel eisprongen heb, dus wil ze dat met clomid wat minder lang maken en door pregnyl dan een eisprong opwekken.
Ik zit ook in het ziekenhuis van Lelystad! Ook geen metingen tussendoor. Ik vind het ook een beetje raar dat ze niet willen zien over een overstimulatie is maar goed, zij zullen het wel beter weten!
Hey dat is toevallig hihi....jah zo denk ik dan ook maar. Dit ook jou eerste ronde? Pfff de kleine van me is vandaag erg onstuimig begint pit in te komen. Ghehe
@Marleentje: Wat vervelend van je baarmoederslijmvlies. Ik hoop dat het nog aangroeit. @Bodien: bij een samenlevingstest wordt gekeken of de zaadcellen 'overleven' in het baarmoederslijmvlies. Je dient dan zo'n 12 uren voor de test gemeenschap te hebben en daarna wordt wat slijm weggenomen bij de baarmoedermond en wordt gekeken of daar nog levende zaadcellen te vinden zijn. Als je je niet prettig voelt bij het feit dat je geen controles krijgt dan zou ik dat gewoon eisen hoor. Bloed prikken na de eisprong lijkt me toch wel het minimale wat ze kunnen doen... @Leaf: Welkom! Hoe is het slikken van de Clomid gegaan? Last gehad van bijwerkingen? Krijg je deze maand nog onderzoeken of blijft het voorlopig bij Clomid? @Hummeltje: bedankt voor je verhaal. Zo te zien hebben jullie dan ook al een heel traject doorlopen. En ook nog en miskraam gehad lees ik, vreselijk Ik hoop dat jullie in de toekomst meer geluk hebben. Bedankt voor je tip m.b.t. de eendenbek. Ik zal eens vragen of ze ook een plastic eendenbek hebben, dat klinkt inderdaad al een heel stuk vriendelijker. Dat verwarmen trouwens ook. Ik snap niet dat ze dat niet standaard doen. @Mieke: natuurlijk mag je meekletsen, gezellig! Krijgen jullie deze maand nog verdere onderzoeken? Zaadonderzoek of samenlevingstest ofzo? Ik verlies al 2 dagen wat oud bloed maar de menstruatie zelf zet niet echt door. Hoeveel dagen duurde het bij jullie na het gebruik van Provera (of vergelijkbaar middel) voordat de menstruatie doorbrak? Ik heb 2 januari de laatste pil Provera gehad.