Alleen als je mondig bent wordt er geluisterd?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik denk wel dat het ook de houding is. Je kan iets absoluut niet willen en ook luid en duidelijk zeggen, maar als je er onzeker bij staat zullen ze dit ook niet serieus nemen.

Ik probeer altijd netjes en beleefd te blijven, maar als ik iets niet wil laat ik dat gerust weten. Alleen probeer ik dat dus wel op een nette en beleefde manier te doen.

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik merk het vooral met mijn kinderen. Ze zijn veel ziek, en bij artsen geloven ze me nooit.
    Ik moet mezelf altijd verantwoorden, en ze willen mij altijd laten wachten. Als ik dan echt wat bozig (maar beleefd) deed, kon het opeens wel!

Ik was voordat ik kinderen kreeg altijd wat onzeker en afwachtend, maar als het om mijn kinderen gaat ben ik net een leeuw.
    Mijn moeder gevoel heeft ook altijd gelijk gehad.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #23 Sandana, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt: 7 okt 2013
    Klopt wel ja wat de TS vraagt. Maar helaas gaan mensen tegenwoordig wel steeds vaker een grote mond opzetten.

En ik wil niet vervelend zijn, maar dat is ook de reden waarom (nog) veel mensen iets hebben tegen bepaalde culturen als de Marrokaanse om maar een voorbeeld te noemen. Ik merk het in het ziekenhuis ook... dat bepaalde culturen met dwang en (be)dreiging veel voor elkaar willen krijgen. En erger nog... het ook nog voor elkaar krijgen ook.

4. knap

knap Niet meer actief

Vind dat jij je nu een beetje op glad ijs begeeft.

Vind het een gevaarlijke uitspraak van je. Geen mensen in een hoek duwen. Of een bepaalde cultuur.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dit heeft niet echt te maken met een bepaalde cultuur, maar meer hoe mensen zelf zijn en hoe ze zijn opgegroeid.
    Je hebt ook Hollandse etters ertussen, net zoals je Chinezen, Antilliaanse etc mensen hebt die niet deugen.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ervaar het ook zo, soms denk ik, nu een keer netjes proberen en dan krijg ik altijd de deksel op mn neus. Doe ik weer gewoon zoals ik altijd doe, duidelijk en to the point dan krijg ik het altijd voor elkaar.. Best raar.. Zolang je netjes en rustig blijft dan heb je pech, ook bij een extreem grote mond natuurlijk maar wanneer je gewoon duidelijk aangeeft wat je wil dan krijg je het voor elkaar.. heel raar..

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Er is een groot verschil tussen een grote mond en mondig zijn.

Je kunt heel beleefd mondig zijn hoor, daar heb je echt geen grote mond, schreeuwen, bedreigingen e.d. voor nodig.

Mondig wil alleen maar zeggen dat je je mannetje staat, je niet zomaar iets laat aanpraten en vooral dat je zelf onder woorden kunt brengen wat jijzelf vind.

8. Amare

Amare Niet meer actief

Ik bedoel mondig zonder schelden,bedreigen, etc.

9. Aylen

Aylen Niet meer actief

Bij mij in de klas werkt het écht niet zo... Iedereen krijgt evenveel hulp en aandacht, tenzij mensen er echt geen behoefte aan hebben. Dan bespreken we alleen het broodnodige. Maar lui die binnen komen en meteen een grote mond op zetten mogen van mij even wachten. Desnoods doe ik alsof ik het druk heb om ze nog even langer te laten wachten.

EDIT/ Sorry, ik las het verkeerd. Mondigheid is natuurlijk handig als het betekent dat je jezelf goed kunt uitdrukken.

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    snap wat je bedoelt,

ik denk idd dat dat vaak wel nog 'de enige' manier is... vind zoiezo dat echt de tijd nemen om naar iemand te luisteren tegenwoordig bijna nihil is

het is meer goed assertief moet je zijn om niet over je heen te laten lopen, soms erg jammer

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Volgens mij is dat niets nieuws?

Ik ben (bijna) altijd vriendelijk en netjes maar wel duidelijk en recht door zee.
    Ik denk dat vooral duidelijk zijn en laten weten wat je wil/verwacht een hoop helpt.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik laat het "vuile werk" altijd opknappen door manlief.

Naar mij luisteren ze toch nooit. Bij hem lukt alles wel van de eerste keer.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    In zekere zin ben ik het met je eens, maar het heeft er ook mee te maken hoe en op welke manier je iets zegt/brengt. En niet geheel onbelangrijk: je houding zegt ook veel. Wat straal je uit, hoe kijk je er bij etc...

14. Amare

Amare Niet meer actief

Ik probeer altijd een goede en open houding te hebben, maar mijn ogen verraden me denk ik vaak.

15. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik herken dit heel erg. Voorbeeld: Ik ben al zeker 3 maanden bezig om een vaccin Rode Hond te krijgen. Ik ben niet beschermt en met oog op een volgende zwangerschap wil ik graag gevaccineerd worden.

Vaccin was niet leverbaar werd me verteld. Daarna was het wel leverbaar, maar werd de datum steeds opgeschoven.
    Ik zou gebeld worden wanneer het eraan kwam. Er ging weken overheen.
    Je raad het al, werd niet gebeld. Toen ben ik op een vriendelijke manier een beetje boos geworden...en de volgende dag kon ik het vaccin ophalen.
    Bah.

Deel Deze Pagina