Hoi Teddy, ik vind het zo jammer dat ik zo onzeker blijf over het geven van borstvoeding terwijl ons zoontje goed groeit, genoeg plast en poept en heel tevreden is. Sinds een paar dagen wil hij nog maar heel kort uit 1 borst drinken, volgens mij drinkt hij heel snel in een paar minuten 1 borst leeg. Hij dronk altijd uit 2 borsten, waardoor ik nu continu behoorlijke stuwing heb in de borst waar niet uit gedronken is. Nu ben ik bang dat mijn productie zal kelderen en zou het liefste om de controle te houden gaan kolven. Tevens ben ik bang dat hij te weinig krijgt omdat hij ineens dus maar uit 1 kant drinkt. Hij drinkt niet vaker dan normaal zon 6 keer, als ik hem vaker wil aanleggen dan weigert hij. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, of moet ik het maar op z'n beloop laten? Alvast weer hartelijk dank voor je advies!
Hoi, Ik snap dat je onzeker bent, dat hoort bij het moeder zijn. Kijk maar of je helemaal op je zoon kunt vertrouwen. Hij neemt wat hij nodig heeft en als hij honger heeft zal hij zich wel melden. Hoe ouder, hoe sneller ze vaak de borst leeg drinken. Je melkproductie past zich aan aan hem. Als hij weer meer wil, zal hij weer meer vragen en je productie weer toenemen. Kijk maar naar mijn onderschrift. Die is helemaal op jou van toepassing.