.... en daarom zijn we zo fanatiek.....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
  2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Super artikel zeg!

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Een mooi artikel.
    Ook de laatste zinnen vind ik van groot belang. Langer zwangerschapsverlof en betere voorzieningen voor het kolven. Dat zijn goede randvoorwaarden voor 6 maanden volledig bv!

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, dat is zonder meer waar.
    Je kan wel lang willen geven,maar het moet je ook een beetje gemakkelijk gemaakt worden.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sorry hoor maar zo moeilijk vind ik het niet. Waar een wil is is een weg. En een kwart van je werktijd kun je kolven dat was voor mij meer dan genoeg.
    Al zou ik een langer verlof wel prettig vinden maar niet perse nodig voor het slagen van de bv.

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Zeker: waar een wil is, is een weg. Alleen denk ik wel dat werk en kolven een belangrijke reden is voor vrouwen om borstvoeding af te bouwen.
    En dat is jammer!
    Ik vind het voor mezelf een heel verschil: met 10 a 12 weken was ik nog niet zo'n 'ervaren' voedster. Met 6 maanden was dat al heel anders! Ook kan je dan beginnen met bijvoeding etc. Het lijkt mij dat het veeeeel meer rust geeft.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk dat 12 weken of 20 weken al gauw een heel verschil maakt idd.
    Waar een wil is, is een weg, ja, maar het moet ook wel een beetje meezitten. En misschien dat vrouwen gewoon iets meer rust in zich hebben ( als je dat van nature niet/minder hebt), als ze weten dat ze langer verlof hebben.
    Misschien ervaren ze minder *druk* van het werk als ze weten dat het werk nog een paar maanden langer op zich laat wachten.

Als ik uit mijn eigen ervaring spreek
    ; die eerste weken zijn toch behoorlijk emotioneel en nieuw, er komt veel op je af.
    Veel vrouwen stoppen 6 weken voor de uitgerekende datum met werken, dan hou je per saldo nog maar 10 weken over.
    Voordat je jezelf weer een beetje op de rit hebt, dan ben je die 10 weken al gepasseerd.
    Dus ik denk dat het voor veel vrouwen ( en dan ben ik van nature rustig) erg prettig is als er tenminste nog 8 weken bijkomen.
    Ik merk ook hier op dit forum dat veel vrouwen toch een soort van *ritme* willen, en dat zie je eigenlijk langzaamaan komen vanaf een maand of 3-4.

Als vrouwen meer rust hebben voor bv ( in hun hoofd), naast gebruikelijke dingen als goede begeleiding, welwillende partner en natuurlijk hun eigen motivatie, denk ik dat het % dat lang bv geeft, echt wel omhoog gaat.

Deel Deze Pagina