Zelf pastasaus maken

Discussie in 'Voeding' gestart door Liekje81, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.197
    23.282
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoi!

Ik wil binnenkort zelf pastasaus maken voor de kleine. Maar op internet veel recepten waaraan zout wordt toegevoegd. Iemand een goed recept?

2. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Groenten roerbakken, eventueel gehakt. Tomaten in blokjes erbij. Kruiden toevoegen voor smaak; bv bieslook, basilicum, parikapoeder.
    Je hebt ook zoutarme bouillonblokjes.
    Daarna staafmixer erover.

Smakelijk!

Ps. Met wat peper, zout, knoflook en een rundvleesbouillonblokje maak je hem ook lekker voor jezelf

3. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Voor jezelf zou ik er dan geen staafmixer overheen halen ;).

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Een wortel courgette en bleekselderij raspen en fruiten in pan met beetje olie. Rundertartaar meebakken. Op smaak brengen met een snufje peper. 4 tomaten grof gesneden en 400ml zoutloze runderbouillon toevoegen. Zo'n 20 min op middelhoog vuur laten pruttelen. Als de saus te droog wordt wat extra bouillon of water toevoegen.

5. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Beetje rundergehakt bakken, evt. met uitje en knoflook (beetje afhankelijk van wat je kindje aankan). Italiaanse groentenmix door de keukenmachine gooien en daarna meebakken. Dan een blikje tomatenpuree en gezeefde tomaten erdoor. Italiaanse kruiden/oregano toevoegen en evt peper en zout (maar in jouw geval dus niet ;)). Dit 20 minuten heel zachtjes laten koken. Super lekker!

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou met 5/6 maanden nog wel even wachten met uien en knoflook ivm gasvorming.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik maak voor mezelf altijd de volgende pastasaus. Weet niet of die geschikt voor kleintjes...
    Een uitje fruiten met wat knoflook. Dan de groenten erbij. Ik doe vaak wortel paprika courgette champignons. En eventueel tonijn/vegagehakt/gehakt oid. Dan een blik tomatenblokjes. En dan met gedroogde groene kruiden of verse kruiden op smaak brengen. Eventueel een snufje peper.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.197
    23.282
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Had ik idd al gelezen op internet.

Bedankt voor jullie recepten! Ga van het weekend aan de slag. Met een combi van alle recepten geloof ik, haha. Ik hou het wel wat simpel, maar weet nu waar ik mee kan beginnen.

Deel Deze Pagina