alleen bruin bloed!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlindertjuhh, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja baalde goed maar het is niet anders op naar ronde 13.
    morgen de ha bellen voor de onderzoeken enz dus ben benieuwd vind het wel spannend.had zaterdag getest negatief en zondag werd ik ongesteld.

kan ik me wel voorstellen het is allemaal ook erg spannend voor jullie.wel erg fijn dat jullie er goed over kunnen praten.
    ik hoop dat het volgende week allemaal een beetje meevalt zal aan je denken.
    hoor nog wel van je hoe het afloopt,we houden elkaar op de hoogte.
    nou hoop dat we elkaar snel kunnen melden dat we beiden een positieve test in handen hebben gun het jullie:)

2. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    He meis,

Hoe is het gegaan bij de ha? Weet je al wanneer jullie onderzoeken krijgen e.d.? En wat voor onderzoeken? Wordt tijd dat er schot in de zaak komt nu he!

Ik ben vanmorgen naar de gyn geweest, en wat de ha al had verwacht, ik heb PCOS. Was duidelijk te zien op de echo dat ik veel eitjes heb die er niet horen en die dus ook helemaal niets doen.
    Vorige week ben ik na maanden 2 dagen ongesteld geworden. Dus was helemaal blij (zelfs met de krampen en rugpijn) maar het was ook zo weer over. Had daarom goeie hoop dat het toch allemaal goed zat van binnen, maar helaas.

Nu moet ik tot 6 aug afwachten of ik weer ongesteld word. Zo niet, dan een week later een zwtest doen. Daarna primolut slikken voor een menstruatie en op dag 3 clomid slikken om een eisprong te stimuleren.

Aan de ene kant ben ik wel blij dat we nu weten wat het is en dat we erbij geholpen worden. Aan de andere kant, spontaan zwanger worden is nu echt een stuk verder weg en ik was net zo blij dat ik nooit meer hormonen zou hoeven slikken ;) Maar goed, het is niet anders en voor een goed doel. Ga er gewoon vanuit dat het met clomid gaat lukken!
    Nog even wachten tot ik ermee kan beginnen.
    Mn vriend moet ook onderzocht worden of dat allemaal goed is, anders hebben de hormonen natuurlijk ook geen zin. Hopen dat dat iig goed is en het alleen aan mij 'ligt'.

Meis, hoop dat jullie nu ook meer duidelijkheid krijgen!

3. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey meis,

was goed gegaan hij wou beginne met mijn man te onderzoeken.
    we hebben vanochtend om 8 uur het sperma van mijn man weg moeten brengen naar het zh dat word uitgebreid onderzocht over ongeveer een week moet de uitslag weer binnen zijn dus ben benieuwd wel spannend allemaal.

wat een rot nieuws had zo gehoopt dat je het niet zou hebben joh:(
    maar nu weet je wel wat eraan de hand is en wat ze kunnen doen.
    dus je moet nu nog ff wachten voordat je met primolut en clomid mag beginnen?
    en wanneer gaan ze beginnen om je man te onderzoeken?
    hoe zijn jullie er samen onder?
    als er wat is kun je me altijd mailen he.
    hoop dat het allemaal gaat meevallen voor jullie...

4. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hai Vlinder,

Hoe is het met je? Ben erg benieuwd hoe de uitslag was van het zaadonderzoek, hopelijk allemaal goed! En weten jullie al wat meer over vervolgonderzoeken? Hoop dat het allemaal een beetje snel gaat, dat jullie niet nog lang moeten wachten.

Bij mij is het rustig, lekker op vakantie geweest en alles op een rijtje kunnen zetten. Volgende week zaterdag mag ik eindelijk de primolut sikken en daarna clomid. Zoals verwacht ben ik tot nu niet ongesteld geworden en verwacht zeker niet zwanger te zijn, maar dat zullen we volgende week wel aan de test zien ;) je weet maar nooit!

Verder gaan we er nu erg relaxt mee om. Ben er veel rustiger onder dan toen ik nog niet wist dat het PCOS was. Blijft soms wel lastig om veel zwangeren om me heen te hebben maar dat gaat ons ook wel lukken!

En jullie zeker ook. Hoop dat alles goed met je gaat meis!

5. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey uk1983,

hier goed hoor.het onderzoek was niet goed gegaan ze hadden het verkeerde potje meegegeven dus moest weer overnieuw dus we baalden er wel van.
    vandaag heeft mijn man het weer weggebracht volgende week maandag kunnen we weer bellen voor de uitslag dus is wel weer ff spannend allemaal.dus we moeten eerst afwachten wat daar uitkomt en dan bespreken we verder wat er gaat gebeuren!

en waar ben je op vakantie geweest?leuk gehad?
    wel fijn dat je nu weet wat er is en dat je nu zo mag gaan binnen hoop dat het allemaal snel op gang komt nu.
    vind het knap van je hoe je ermee omgaat hoor.
    moet je nu nog meer onderzoeken krijgen?moet je nu ook vaak terug naar het zh om te kijken hoe het nu gaat met je?
    is ook zeker lastig om veel zwangeren om je heen te hebben je word er dan toch weer mee geconfronteerd je wil zelf ook heel graag, is normaal dat je dat ervaart zo heb ik ook de ene keer meer last van dan de andere keer.

maar onze tijd komt ook gun het je van harte meis.

hoor graag weer van je

6. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hey meis

En heb je al gebeld voor de uitslag, spannend! En als alles goed is, wat gaat de ha dan doen? Krijg jij dan onderzoeken?

Hier is vorige week een klein wondertje gebeurd, ik ben uit mezelf ongesteld geworden! Had al een paar dagen heftige buik - en rugpijn maar er kwam maar nix, tot donderdag! Dus was helemaal blij dat mn lichaam weer wat gaat doen.

Verder ben ik zaterdag aan de clomid (hormonen om een eisprong op te wekken) gegaan. Had er gister wel last van, veel hoofd - en buikpijn, moe en een beetje stoned, maar vandaag gaat het weer beter. De opvliegers schijnen nog te moeten komen, maar vooralsnog mag ik niet klagen. Ik moet ze t/m woensdag slikken en dan vrijdag naar het zh voor een echo om te kijken of er een eisprong komt. Zo niet, dan krijg ik een verhoging en zo wel, dan kunnen we aan de bak ;) en hebben we een echte kans op zwangerschap!!! Dus heeel spannend.
    Morgen kan mn vriend eindelijk zijn handeltje inleveren in het zh.

Ik duim dat het jullie zaadonderzoek goed is!

7. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey meis,

ziet er helaas voor ons niet goed uit.
    2 x is het nu onderzocht bij me man tot 2 x toe te weinig materiaal om na te kijken,normaal is bij een man 2 tot 5 ml sperma mijn man heeft maar 0,2 dus veel te weinig.
    en van die o,2 leeft er maar 1% van dus op de normale manier zwanger worden zit er niet meer in.

nu hebben we op 30 aug een afspraak bij de uroloog die gaat mijn man verder onderzoeken wat voor mogelijkheden er nog zijn zeg maar en of die er zijn dus weer 2 weken in spanning.
    we zijn er erg van geschrokken maar we slaan ons er wel doorheen.

maar nu over jullie...
    wat super joh dat je ongesteld bent geworden :)
    nou hoop dat je niet al te veel last van de bijwerkingen houd, dat dat maar snel minder mag worden.
    en dat deze aanslaan zodat je geen zwaardere nodig hebt.
    ik zal heeeeeel hard voor jullie duimen dat het werkt dat jullie vrijdag op de echo zullen gaan zien.
    nou hoop dat jullie snel aan de bak kunnen;)en jullie droom waarheid maar worden meis.

succes voor je vriend morgen en dat het maar heeeeeel positief mag zijn
    dan zul je over een weekje wel de uitslag binnen hebben van het onderzoek.
    laat je me weten hoe het verloop?
    denk aan jullie
    sorry voor mijn lange verhaal....

8. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Jee, meis wat een ontzettend klote nieuws! Snap dat jullie er erg van geschrokken zijn. Hopelijk dat de uroloog jullie goed nieuws kan brengen! Weet je al ongeveer wat de mogelijkheden zijn of moet je daarvoor echt wachten op de 30e?

En zo vervelend dat je daar dan eigenlijk ook een jaar op gewacht hebt he, maar eerder doet de ha er toch niets aan. Ik duim iig heeeel hard voor jullie dat de uroloog genoeg voor jullie kan betekenen om zwanger te worden.
    Hopelijk krijg je daar weer een beter gevoel door, maar snap dat je dat nu niet hebt.
    Je kan altijd mailen he!

Liefs

9. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja was echt heftig om te horen ben er vandaag weer wat rustiger onder gelukkig maar het gevoel blijft van waarom overkomt ons dit nu.

het is een beetje afwachten eigenlijk de ha heeft wel aangegeven wat ons evt te wachten staat zoals, lichamelijke onderzoek bij mijn man doormiddel van voelen bij zijn ballen enz nogmaals een sperma onderzoek dat ze er op nog een andere manier naar gaan kijken.
    een onderzoek dat ze via zijn plasbuis naar binnen gaan om te kijken en iets met dat ze een stukje van zijn bal weg halen voor onderzoek.
    dus wat het allemaal word is afwachten als ik er meer over weet laat ik het je weten.
    en in verloop van tijd of al vrij snel horen we of we in aanmerken komen voor iui of ivf of icsi of het haalbaar is of niet dus word erg spannend nu.

en ze gaan ergens in die tijd van zijn onderzoeken beginnen bij mij te onderzoeken.

hoe gaat het nu met je?
    dankjewel meis zal je echt mailen als ik het ff nodig heb lief van je.

10. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey meis,

hoe gaat het met jou?

wij konden al eerder bij de uroloog terecht eigenlijk pas volgende week.
    hij had het sperma onderzoek bekeken en gaf aan van de 1% die leefde waren het er 1,8 miljoen wel erg traag maar er zit leven in.
    de uroloog gaf aan spontaan zwanger worden is een erg kleine kans maar met hulp zijn er nog mogelijkheden dus wij zijn super blij met dit nieuws:)

eind volgende maand dan krijgt mijn man nog een prostaat onderzoek en een echo van zijn ballen en zak dan krijgen we op 29 sep de uitslag en dan word er besproken hoe en wat verder.
    of mijn man nog andere onderzoeken krijgt en wat er met mij nog gedaan moet worden dus dat is nu wel weer ff afwachten.
    we zijn nu wel erg gerust gesteld :)

ben je weer een beetje op de hoogte.
    ik hoor weer van je...

11. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Wat fijn dat jullie eerder terecht konden, en goed nieuws hebben gekregen! Er zit iig leven in, dus dan is er hoop. Vast vervelende onderzoeken voor je man, maar dat doorstaan jullie zeker goed. Heeft de arts ook vertelt op welke manier jullie zwanger kunnen worden, is dat iets van ICSI of IVF?
    Goed dat jullie gerust gesteld zijn, nu even wachten op de onderzoeken en uitslagen.

Hier gaat het goed. Heb vorige week 2 dagen echt giga buik en rugpijn gehad, kon amper lopen (wel de dagen die de gyn voorspelt had dat eitje zou springen). Daarna nog 2 dagen beurs, alsof er blauwe plekken vanbinnen zaten. Verder 2 dagen bruinverlies gehad en nu gaat het veel beter. Soms ongi achtige krampjes en lage rugpijn. Verder was ik toch wel es benieuwd naar het temperaturen. Heb de laatste paar dagen 37.1, terwijl ik van mezelf een best lage temp heb. Heb dus goeie hoop dat eitje echt gesprongen is!
    Verder woensdag weer bloed prikken en de 6e naar de gyn voor de uitslagen (ook zaad).
    Dus nog een spannend weekje, wordt echt gek van het wachten maar het moet he voor een goed doel, haha.

12. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    He meis,

Hoe is het met je? Jullie zitten nog in de wachtweken tot het onderzoek van je man toch? Wanneer gaat het gebeuren?
    En hoe is het verder met je, kan je het een beetje handelen allemaal?
    En hoe voelt je man zich eronder?

Hier alles goed. Volgende ronde aan de hormonen, vorige week ongesteld geworden. Maar had iig wel een eisprong gehad (was in mn bloed te zien) en zaadonderzoek was goed! Moet zeggen dat ik echt heel nerveus ervoor was, je weet het nooit maar 'gelukkig' zit het probleem alleen bij mij en niet bij allebei.
    As vrijdag weer naar het zh voor een echo en hsg onderzoek. Dan gaan ze mn eileiders doorspuiten, schijnt niet prettig te zijn... maar het is niet anders.

13. Jessykenneth

25 jul 2011
    19
    0
    0
    Kinder oppas
    Ik kan je niet helpen, alleen ben ik al ruim 2 weken flink ongesteld, althans daar lijkt het op, ik ben begin augustus 2011 gestopt met de pil, in april mijn laatste prikpil gehad... Reacties?

14. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey meis,

lees ook net je andere bericht ben al ff niet meer hier geweest sorry.
    goed hoor en met jou?
    ja we moeten nog ff afwachten vanaf 26 sep t/m 29 sep zijn er onderzoeken en 29 sep krijgen we de uitslag en hoe nu verder hoop ik.
    ik moet 26 sep naar de gynaecoloog voor iets anders maar kaart dan gelijk onze kinderwens aan want hij moet een echo maken bij me inwendig dus hoop dat ie dan ook naar de rest kijkt.ik vraag het gewoon nee heb ik en ja kan ik krijgen.
    ja van de rest gaat het weer we moesten het ff een plekje geven was ff heftig toen we het te horen kregen.
    we zijn er nu rustig onder me man ook ziet alleen op tegen de onderzoeken vind het ook spannend wat er verder uitkomt.

wel goed joh dat je wel een eisprong hebt gehad en ook super dat het bij je man goed zit met zijn zaad.
    is toch wel fijn om te horen he?
    en doen ze echo om te volgen of je eicellen groeien?en het doorspuiten doen ze dat onder een roesje of gewoon zo?en hsg hoe gaat dat?wat een vragen allemaal.spannend allemaal voor je.duim voor je daat het vrijdag meevalt meis.

15. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kan je denk ik ook niet helpen.
    maar je zegt al 2 weken ongesteld te zijn of het lijkt erop hoe bedoel je?
    maar lees ook dat je in augustus dit jaar bent gestopt met de pil dus het kan zijn dat je aan het ontpillen bent en je lichaam daar op reageert want het is nog maar kort geleden dat je bent gestopt met de pil.

16. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hoi Vlinder,

En hoe zijn jullie onderzoeken gegaan? Hopelijk een goeie uitslag gekregen en dat jullie nu weten hoe het traject eruit komt te zien en kunnen starten!

Ik zit weer op het wachtbankje van de 2e ronde clomid. Iig wel een eisprong gehad en ergens tussen as donderdag en maandag weten we meer, dus spannend!

Liefs

Deel Deze Pagina