Alleen buiten spelen (4+)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kweenie, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Twoboys: dat is inderdaad helemaal een lastige situatie, sterkte ermee.

Hebben jullie ook dat ze liever niet met iemand spelen en hoe ga je daar dan mee om.
    Zeg je het eerlijk tegen de ouders of stuur je hem/haar erin aan om met iemand anders te spelen.

We hebben 1 keer gehad dat ze bij een meisje speelde die samen (zonder ouder) enge filmpjes hadden gekeken. Mijn dochter is er nachten wakker van geweest... drama!
    Nu heb ik die moeder wel gezegd wat er gebeurt was en ze vond het heel vervelend, maar nu wil mijn dochter elke keer weer met haar spelen. Een paar keer kon het ook echt niet, maar vind het ook vervelend om elke keer nee te zeggen. Dus laatst zeiden we dan komt ze maar bij ons. Dit ging redelijk, maar het is ook een meisje die best brutaal is en mijn dochter gaat influisteren wat ze moet vragen aan ons... Herkennen jullie dat?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik heb heel snel ingesteld dat er hier in huis niet gefluisterd wordt.

Dat ze het eng vinden im iets te vragen kan ik me nog wel iets bij voorstellen trouwens. Maar echt "stoken" kan ik dus niet zo goed tegen..
    Meisje dat iedere keer mijn dochter overtuigt dat ze op onze kamer moeten spelen ben ik dan ook even klaar mee.
    Beide dames weten dat ik dat niet wil hebben en ze hebben vorige keer dus allebei voor straf een hele tijd op de bank gezeten.
    En daarna heb ik de tv aangezet zodat ik zeker wist dat ze op de bank bleven ipv dat ik er steeds achteraan kon.
    Ik vertrouwde het gewoon niet meer.
    Sinds die tijd ernstig ontmoedigingsbeleid hier.
    Maar heb dochterlief ook uitgelegd dat ik dat doe en waarom.

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    haha... nee dit is niet een meisje wat iets niet aan ons durft te vragen hoor. Tis meer van mogen we een ijsje/snoepje/koekje/tv kijken/ op de spelcomputer. En als wij nee zeggen zegt ze tegen mijn dochter dat ze het nog een keer en nog een keer moet vragen en mijn oudste doet dat dan ook.

Wij zijn daar heel duidelijk in, vragen mag, maar zeuren of drammen niet. Ik vroeg me ook meer af of je dan zo'n kindje uit de weg gaat en je kind aanstuurt om met anderen te spelen of zeg je gelijk tegen de ouders dat met elkaar spelen niet zo handig is?

Deel Deze Pagina