Hebben jullie scholen een tropenrooster en hoe gaan jullie daarmee om? Nemen jullie zelf ook vrij? onze school heeft donderdag en vrijdag tropenrooster (les tot 12u). Nu heb ik de afgelopen tijd al veel vrij moeten nemen voor vanalles en nog wat, dus nog een last-minute vrije dag zit er even niet in. De BSO biedt extra opvang aan(tegen extra betaling uiteraard...) en nu gaan eigenlijk alle BSO-kindjes gewoon eerder naar de BSO. Ik vind het een beetje een aparte gang van zaken, want het is gewoon verschuiven van het probleem; de BSO zit in hetzelfde gebouw dus het is er net zo warm! Hoe gaat dat bij jullie?
Onze school doet het niet, omdat ouders die werken dan opvang moeten regelen. En een tropenrooster houdt volgens de directeur een continurooster in en dat hebben ze al. Hier dus gewoon een normale schooldag. BSO is natuurlijk wel wat anders dan school, als je er vanuit gaat dat ze op school les volgen en het doel 'iets leren' is. Daarbij is warmte lastiger dan bij lekker je gang kunnen gaan, in een badje kunnen, enz. Bij ons delen ze op school de tijd wel wat anders in. Ze spelen bijvoorbeeld extra lang buiten of vervangen de gymles door met water spelen ed. Vind ik prima in de laatste schoolweken.
ik vind het ook geen tropenrooster . Dat was hier vroeger: Om 7.30 uur beginnen - geen middaglunch en om 13.00 uur klaar. Maar hier de donderdag- en vrijdagmiddag vrij. Kinderen die geen opvang hebben, eten op school (zoals normaal) - mogen daarna tot 13.00 uur buiten spelen en daarna worden (gratis!) eerder opgevangen op de BSO . Donderdag is hier een vrij drukke dag op de bso. Maar de meeste ouders konden het toch oplossen. Via hun eigen netwerk of via speelafspraakjes nu. Ouders willen elkaar ook wel helpen gelukkig.
Onze school doet ook niet. Scholen horen opvang te regelen voor ouders die werken, als ze aan tropenrooster doen. Ik zou zeker geen vrij nemen.
Hier ook les van 8.00-12.00 morgen en vrijdag. Als ouders de kinderen niet eerder op kunnen halen morgen de kinderen gratis op school blijven en zorgt school voor opvang. Zelf ben ik morgen vrij en mijn man vrijdag dus geen probleem.
Onze school ook niet, die gaan waterspelletjes doen met de kinderen en de bovenbouw gaat naar het nabij gelegen zwembad.
morgen alleen in de ochtend school en smiddags lekker vrij. op vrijdag hoeft dl toch al niet smiddags naar school en door vakantie dan om 12 uur vrij ipv half 1
Hier is er gewoon les 's ochtends en 's middags En ik moet zeggen dat het vandaag ook niet heel warm was binnen in school In ieder geval niet anders dan thuis. Nog 1,5 dag en dan is het hier vakantie, de kinderen doen sowieso weinig nog op school
Volgens mij is school verplicht voor opvang te zorgen voor de normale schooltijden. Schiet dus weinig op... Tenzij ze toevallig een dependance op de zuidpool hebben.
Hier niks. Gewoon naar school tot 15:15 en morgen tot 12:00 (normaal ook 15:15) omdat het dan zomervakantie is
hier wel. Normaal is 8.15-12 en 13-15-15.15. Nu is het 8-14 met een halfuur middagpauze ipv 5 kwartier (veel kinderen die thuis gaan eten normaal) En morgen ook, kleuters tot 11.30 dan
Hier gelukkig wel! Tot 13:00, dan vrij. Anders moest ik 4 x heen en weer in die hitte en is niet naast de deur. Opvang regelt school zelf tot 3 uur daarna gaan ze gewoon naar de bso als gepland...
Hier continuerooster zoals altijd, tot half 3, ze gaan vanmiddag waterspelletjes doen. Morgen de laatste schooldag tot 12 uur, dan vossenjacht.
Hier gelukkig wel. Maar alleen voor de onderbouw...die hadden alleen de ochtend vandaag tot 11.50 en vanmiddag vrij. De bovenbouw moet wel. Morgen studiedag
Onze school doet het wel. Kinderen om 12:00 vrij. Voor de kinderen die niet eerder opgehaald kunnen worden, wordt (gratis) opvang geregeld. Ik ben ook aan het werk en kan ook niet zomaar vrij regelen. Voor iemand die zei dat ze dan toch in hetzelfde gebouw zitten, tuurlijk, bij ons ook, maar er worden wel leuke activiteiten gedaan, wat iets makkelijker te realiseren is met een stuk minder kinderen (aangenomen dat het grootste deel van de kinderen wel eerder opgehaald wordt).
Hier werd het netjes uitgelegd dat het ermee te maken heeft dat door de warmte de concentratie erg veel moeite kost. Enz. Vandaag van 8.30 tot 12 school gehad en morgen zijn ze om 22.15 uit. Sowieso al. Wij waren er wel blij mee t werd van een bepaald soort uren gedaan even de naam kwijt en mochten de ouders geen mogelijkheid hebben ze om 12 uur op te halen werden ze gewoon opgevangen in hun eigen klas eigen leerkracht en lekker waterspelletjed gedaan enzo.
hier had dochter tropenrooster vandaag tot half 2 school, lunchen op school. Bso zit hief op andere locatie en ging eerder open. Wel was het zo dat als je geen opvang had je de kids op school kon laten, moest je wel even naar school bericht geven.
Hier geen tropenrooster gehad deze week. Wel vandaag vrij gehad, maar dat was omdat er geen invaljuf te vinden was (al twee weken bekend)