Alleen buiten spelen, dat ging even mis

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mirjam2112, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zonder toezicht van een volwassene? :(

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. Je zou zelfs aangifte kunnen doen. ;)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Dat is hier ook wel eens gebeurd. Toen mochten ze twee weken niet meer buiten de tuin spelen. Dat was echt een zware straf voor ze, maar het maakte wel indruk. Sindsdien houden ze zich eigenlijk altijd aan de afspraken. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze aan een vriendje precies stonden uit te leggen waar ze wel en niet mochten komen.

Buiten spelen gaat hier idd al vanaf een jaar of 5 in de straat. Vanaf 6 jaar mogen ze naar een pleintje hier om de hoek. Zonder toezicht ja. Het is een woonerf, waar alleen de bewoners rijden en ik heb wel wat anders te doen dan hele middagen buiten te staan om de kinderen in de gaten te houden. Zouden ze ook niet zo blij mee zijn, denk ik, haha.

Even terzijde: beetje vreemd om te dreigen met een tik, en dan pas een paar weken later er daadwerkelijk nog eentje uit te delen ook en dan ook nog aan een kind van iemand anders! Daar zou ik maar een beetje mee oppassen, want dat kon je nog wel eens niet in dank worden afgenomen, hier en daar.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Echt??

Misschien is dat afhankelijk van de omgeving waar je woont, maar bij ons in de wijk zou het echt heel bijzonder uitzien als een moeder bij zou komen zitten in de speeltuin met een 7jarige.
    Tenzij ze met klasgenoten afspreken op een grote speeltuin wat verderop. Maar pal voor de voordeur of in de straat?? Mijn zoon zou zich doodschamen zelfs 😉

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Die zouden van mij toch echt een maand niet alleen buiten de tuin mogen. Als ze dus in de speeltuin willen spelen, ga ik mee (en moeten ze zich dus schikken naar wanneer ik kan).
    Of hun vriendjes komen maar in de tuin spelen.

Voor hun 6 à 7 zouden ze bij mij overigens ook sowieso niet alleen mogen. En dan zou het ook nog afhangen van hun karakter (sommige kinderen laat je gewoon niet alleen gaan voor hun 9de).

Een tweede zou bij mij waarschijnlijk dan weer wel sneller mee mogen met nummer 1.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier precies zo. ;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Eh ja. Heel normaal hier in Nederland hoor, zeker in een dorp. Hier spelen bijna alle kindjes vanaf een jaar of 5 (of nog eerder) alleen buiten hoor.

8. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier ook hoor buiten spelen met 5,6,7 jaar, niks mis mee.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Als mijn dochter 7 is mag ze alleen de straat uit. Tussen de 4 en 7 spelen ze hier, met regelmatige controle, alleen in onze (doodlopende) straat.

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Zo cactusje! Jij had echt wel n tik van mij gehad als je aan m'n kids zou komen.. Wat een mafkees ben jij zeg ! Andermans kinderen n tik geven

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik zou duidelijke afspraken maken en als m'n kinderen zich daar niet aan houden alleen met toezicht de komende tijd en later nog eens proberen ..

12. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen doet het op zijn eigen manier. Of je nu in een dorp woont of niet.

Zeker heeft de omgeving hiermee te maken maar mijn kinderen mogen gewoon niet alleen weg van huis. Daar voel ik me niet goed bij dus doe ik het niet.

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Is ook zo! Maar ik ben wel nieuwsgierig. ;)
    Ga jij dan elke dag mee naar buiten? Of hebben jullie een tuin? En spelen de vriendjes van je kids dan ook niet buiten?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Dit inderdaad, ik veroordeel je niet hoor, maar ben ook wel benieuwd naar je beweegredenen eerlijk gezegd. Zo hebben wij achter ons huis een voetbalveldje waar op een mooie middag zo 30 6/7 jarigen te vinden zijn, zonder ouders.

15. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen spelen achterom samen in onze tuin, genoeg te doen daar. Ik heb geen grasvelden of speeltuinen voor mijn huis. Het is gewoon een doorlopende straat waar genoeg verkeer in komt
    Ik vindt het gewoon niet zo nodig om ergens alleen in de buurt te gaan hangen op deze leeftijden die mijn kinderen hebben.

Mijn kinderen spelen natuurlijk alleen in en om het huis, maar ergens in de straat spelen? Nee dat vindt ik niet nodig.

Ik hou ze echt niet 24/7 nauwgezet in de gaten ;) maar ik laat mijn kinderen niet té los. Ik sta er zelf van te kijken hoe makkelijk anderen hier soms in zijn.
    Ik vindt het gewoon echt niet nodig om al met 4-5-6 alleen te gaan spelen ergens....

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon op ee ln compound en hirr spelen de kinderen alleen over het algemeen. Na de zomervakantie mogen mijn twee oudste kinderen ook alleen naar de speeltuin achter het huis.

Deze zomervakantie gaan we naar mijn ouders en daar spelen ook veel kinderen. Mijn ouders hebben een speeltuin om de hoek en een trapveldje voor de deur. En toch heb ik er moeite mee dat ze alleen naar de speeltuin gaan. Ze zijn het verkeer niet gewend etc. Ik denk dat ik deze zomer nog met ze mee ga. Of misschien ga ik ergens op een afstand zitten waar ik toch alles goed kan zien.

17. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Het ligt er erg aan waar je woont, hoe zelfstandig je kinderen zijn en natuurlijk hoe je er als moeder in staat..
    Er zijn zelfs klasgenootjes van D (7 jaar) die alleen naar het zwembad gaan 😦 tuurlijk hebben ze een zwemdiploma maar dan nog.. ik was geloof ik 12 toen ik alleen mocht 😊

Hier in de buurt zijn er veel kids van 6 /7 en die spelen dus allemaal in de speeltuin. De rest mag allemaal wel naar andere speeltuinen maar die van ons dus niet 😊

Maandag mag de oudste weer alleen naar de speeltuin, krijgt ze een horloge mee en moet ze elke 15 min komen melden..
    Ze is goed geschrokken van het avontuur dus ik heb er vertrouwen in dat ze de regels weer weet. Ik ga toch stiekem kijken zonder dat ze me ziet 😉

Middelste gaat alleen onder toezicht
    en de jongste, weet niet wie het zei, die gaat nog niet alleen naar buiten hoor 😉 we hebben een trampoline in de tuin dus daar vermaken ze zich ook wel.

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dit filmpje heb ik aan mijn meiden laten zien, wat vreemde mensen kunnen verzinnen om je mee te lokken. Jongste van 5 gaf meteen toe, dat ze die andere puppies ook wel wilde zien. Toen uitgelegd, dat ze niet met vreemde mensen mee mag gaan en als iemand zoiets doet of zegt, dat ze dan gelijk naar huis moet komen.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Je schrikt je dood... Zou inderdaad tijdelijk huisarrest geven oid...

En: Mijn dochter van 6 speelt ook nog niet alleen buiten. Zo vreemd is dat toch niet?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook niet alleen buiten spelen, de speeltuin zit vlakbij maar dan moeten ze wel eerst een drukke weg met veel bussen over, langs een drukbezocht tankstation en de auto's ontwijken die een parkeerplek zoeken (wonen pal tegenover een winkelcentrum).. geen plek voor kinderen.

Deel Deze Pagina