Alleen buiten spelen, dat ging even mis

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mirjam2112, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

En toch maakt het uit waar je woont de ene kan zeer makkelijk zijn en ik ja ik ben zeer moeilijk wat betreft alleen spelen daar in ben ik super streng.

Met zoon woonde ik aan een redelijk drukke weg achter kon hij wel spelen de kinderen van boven mochten wel over al heen. En mijn zoon toch ECHT niet.

De moeder was ook regelmatig een van de kinderen kwijt en om half 11 liep dan de rest van de buurt de kids te zoeken ze zijn nog niet thuis.

Dan heb ik het over kinderen van toen 5 7 en 9 jaar.!! En dan was ze wel een ( goede buurvrouw van mij)maar vertelde toch echt dat ze niet goed bij haar hoofd was.

Met 8/9 jaar ging de vrijheid van mijn oudste in eens met een rap tempo om hoog.

Ik ga nu met dochter dan toch maar liever een paar keer per week naar de speeltuin dan ze nu al los te laten. En nu zijn de omstandigheden weer anders dan toen mijn zoon klein was toen had ik wel een tuin en nu niet. Nu vind ik het veel lastiger met buiten spelen omdat ik dus die tuin niet meer heb. Daar in was het makkelijker om hem er in ( vast te houden)maar zorgde ook vaak dat er kinderen kwamen spelen. Zwembad in de tuin met mooi weer fietsen ect ect.

Nu moet dochter het doen met de galerij en stoepkrijt step en bal gooien naar andere verdieping. Het is niet anders.

2. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Je kind van 4,5 is heel verantwoordelijk, zal NOOIT naar een onbekende plek gaan, water komt ze OOK NIET in de buurt.
    Hoe weet je dat? Je bent er toch niet bij?

Sorry hoor, maar pas alsjeblieft op met dat NOOIT zeggen!

Een kind van 4,5 is namelijk niet verantwoordelijk. Echter jij als ouder bent dat wel!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier mag de jongste dus niet zelf buiten spelen maar ze vraagt er ook niet om. En als haar zus naar buiten gaat geeft ze er ook niets om eigenlijk. Ken wel mensen die hun kind van 5 zelf buiten lieten spelen en die van 3 ook maar meteen, want; die kan je niet meer binnen houden. Vind dat dus echt onzin, je moet naar je kind kijken en niet naar wat een oudere broer of zus mag.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit inderdaad.

Dadelijk met 10, 12, 16jaar en 18jaar zal het ouder kind in het gezin ook dingen sneller mogen dan het jonger kind.
    Die heeft gewoon nog geen toereikende leeftijd bereikt, is niks zieligs aan

5. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Maar alleen op de gallerij spelen is toch ook gevaarlijk!? Wij woonden tot een half jaar geleden in een appartement maar no way dat ze alleen op de gallerij mochten komen.
    Zelfs nu op het balkon bij mijn ouders is er altijd iemand bij.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah hier mochten ze met 4 jaar op de oprit spelen, kwamen ze nooit vanaf. Ik kon ze perfect in de gaten houden.
    En met 5 hier in de straat en op het voetbalveld.
    Met de jongste was ik wat sneller, die wilde graag met de oudste mee.
    Wij wonen in een hele rustige buurt waar tientallen kinderen voor op straat spelen van alle leeftijden.
    20 meter naar rechts sta je op een voetbalveld met speeltuin. En verder dan onze straat en voetbalveld komen ze niet.
    De oudste van 7.5 mag soms wel eens een rondje op de spacescooter op de stoep. Maar dat komt hij vragen.
    Wat dat betreft heb ik hele brave kinderen die geen stap verkeerd zetten als ze buiten spelen.

TS, ik zou er wel een duidelijke consequentie aan hangen. Dus het buitenspelen even beperken tot de tuin.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat klopt wel...hier een heel verdrietig jongetje elke keer als zijn zus vertrekt..maar hij mag echt niet mee ook niet als hij 4 of 5 is....voor zover ik hem nu in kan schatten dan.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah wat sneu... Bij ons scheelt het dat het wat drukke meisjes zijn die hier in de straat wonen, de jongste heeft er niet zoveel mee. Zouden het de beste vriendinnetjes van grote zus zijn zou ze het wel heel jammer vinden. Maar het lijkt er ook wel op dat ze haar lot als kleine zusje wel aanvaard heeft ;)

9. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker er is verschil in wat oudere broers en zussen mogen en dat hebben jongere broertjes of zusjes maar te leren ;)
    Het ligt natuurlijk ook heel erg aan de leeftijdsverschillen weer.
    Hier schelen ze maar 2 jaar en dan heb je eerder dat ze samen weg willen denk ik dan 5 jaar ...

Kwa spelen bij andere kindjes, ook gaan vriendinnetjes niet alleen buiten spelen. Zou dat andersom ook nooit doen, je hebt toch de verantwoordelijkheid over iemand anders zijn kind. Als ze ouder worden is dat een ander verhaal.

10. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Mijn oudste is 6 maar die mag nog echt niet alleen buiten spelen. Gelukkig heeft zij daar ook geen behoefte aan. Genoeg speeltuintjes in de buurt, maar daarvoor moet je voor en achter de straat oversteken.
    Vind ik haar nog te jong voor.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik hoop dat tie het hier ook snel aanvaard:)
    Heb met de oudste wel de afspraak dat ze niet voor elke scheet terug de tuin in komt...want als ze dan weer weggaat begint tie weer opnieuw....

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mijn zoontje van 5, bijna 6 speelt al zelf buiten. We spreken altijd af dat hij om de huizen moet blijven en niet mag oversteken. En zeker geen snoep mag aannemen van een onbekende.
    Ook al geeft de buurvrouw hem een snoepje, hij komt het eerst aan mij vragen. En daar houdt hij zich heel goed aan.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier kan dat helemaal niet. We wonen aan een drukke provinciale weg en ze blijven achter de poort. er wonen hier ook amper kinderen en school is niet in ons eigen dorp.

Ik ben zelf in een echt buurtje opgegroeid en ja dat was (meestal) leuk en gezellig, geen verveling. Maar als ik dit (als moeder) lees ben ik blij da ik daar nu niet woon ;)

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik acht de kans hier ook zeer aanwezig dat de jongste minimaal 6/7 moet zijn voor hij alleen naar buiten mag. De oudste is bang voor water, verlegen bij anderen en raakt in paniek als hij de regels overtreedt. Hij kwam eens huilend thuis toen hij achterop de fiets bij een ander jongetje te ver weg was geweest. In hem heb ik dus wel enigszins vertrouwen dat hij zich voorzichtig gedraagt. De jongste (hoe klein hij nu ook is) vindt regels voornamelijk om te overtreden en vindt zijn naam prachtig, maar niet om naar te luisteren. Ik denk dat hij zich niet lang netjes aan de afgesproken plekken houdt. En ik wil mijn oudste niet constant de verantwoordelijkheid geven. Die neemt hij zelf al veel te veel op zich, ik wil dat hij grote broer is en niet een vervangende ouder.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Euh....que?

En een tik geven.....oei, er zijn zoveel meer andere mogelijkheden om
    gedrag te bestraffen...

16. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Beter een tik dan verdrinken

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Gewoon een hard woordje mee spreken ! Zeker niet dat een ander persoon ( en ook ik zelf niet) een tip aan mijn kind gaat geven!!

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Als mijn zoon van 7 zich niet aan de regels houdt wat betreft buitenspelen dan zou hij de volgende dag niet naar buiten mogen. En daarnaast zou ik serieus met hem spreken over dat alleen buiten spelen een verantwoordelijk is waar je mee om moet kunnen gaan. En dan als mama er niet op kan vertrouwen dat hij zich aan de regels houdt hij niet maar naar buiten mag alleen omdat hij er dan duidelijk nog te klein voor is. Hij houd zich tot nu toe keurig aan de afspraken.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nouja zeg, een kind van 5 kan niet zonder toezicht op straat. En je kan toch ook je verantwoordelijkheid niet afschuiven op een ander kind!
    Ik reageer een beetje fel, want had vroeger een broertje die op 5-jarige leeftijd buiten verdronken is. Daar werd dus ook even niet opgelet. Zoiets wil je niet meemaken!

En andermans kind slaan, ik zou je aangeven, meteen.

20. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als iemand het in zn hoofd haalt 1 van mijn kinderen een tik te geven, doe ik aangifte. Echt hoor.

Wij wonen in een dorpje (echt heel klein) en alle kids spelen hier vanaf 3 a 4 jaar al buiten. Mijn oudste is nu 6 en daar heb ik wel regels voor, soms is ze een boef en gaat ze verder dan ze mag maar dat is echt zelden. De jongste mag buiten als ik buiten ben en dan niet van het plein af.

Deel Deze Pagina