Voor onze kleuter 'moeten' we voor in de ochtend wat drinken en een snack mee naar school geven. Wat de kindjes krijgen verschilt nogal. Wat geven jullie? PS: Ik ga nu een poll toevoegen!
Ik geef altijd fruit mee in de ochtend. Appel, peer, aardbei, meloen, druiven, kiwi etc. Meestal maar wel 1 soort, maak er geen hele salade van ofzo hoor
Hier mag alleen fruit/groente meegenomen worden. Met eventueel een boterham erbij. Koekjes/snoep wordt weer meegegeven naar huis. Knijpfruit mag ook volgens mij.
Hier krijgen ze 4 dagen fruit mee en als dat allemaal op is gegaan, krijgen ze vrijdag een koekje. Dat is dan sultana, rijstwafel, liga of zoiets. Fruit kan van alles zijn: mandarijn, appel, banaan, druiven, van de week een paar stukken meloen. Net wat ik in huis heb.
Vandaag stukjes meloen, gister stukjes aardbei, eergister knijpfruit. Soms appel, druifjes en manderijn. Dat was het zon beetje hihi (brood met een koekje of yoghurtje is voor de overblijf)
Oudste krijgt paprika of een broodje en de jongste krijgt altijd fruit mee. In hun beker water. Bij de overblijf broodjes en een pakje drinken.
Hier mag alleen fruit of groente Ik geef meestal fruit mee. Wissel de hele week af ( mango, banaan, appel, kiwi, peer et cetera...) En soms tomaatjes
bij ons hebben ze 3 vaste fruit dagen, hierop moeten ouders fruit mee geven aan hun kind, de overige 2 dagen geven wij de kinderen wisselend of fruit of een liga of bumba cakeje mee, meestal krijgen ze appel peer banaan aarbeien of druiven als drinken meestal ranja of appelsap
Wat een brave ouders hier met al dat fruit Hier was tot groep 3 fruit verplicht. Nu mag een "gezonde koek" zoals liga of ontbijtkoek ook. Hier dus fruit. Verder krijgt ze een beker water of waterlimonade en een pakje melk mee. 1 van beiden drinkt ze bij dr fruit. Water/limonade meestal om en om. Op woensdag altijd melk... Want dan komt oma 's middags en dan wordt er genoeg gesnoept de rest van de middag.
Ik geef vaak een combi mee maar wissel wel af O.a fruit, snoeptomaatjes, ontbijtkoek, dadels, paprika, stukje kaas, rijstewafel. Soms een dora koekje en soms ook alleen een banaan. Ene keer een pakje drinken en soms limonade of water. Bekijk het echt op de dag zelf wat ik allemaal in huis heb en hoeveel tijd ik heb
Hier is fruit verplicht, gelukkig! Heb je er ook geen gedoe over (alhoewel er altijd ouders zijn die proberen te smokkelen maar gelukkig is de school er redelijk streng op). Hier dus altijd iets van banaan, appel, peer, aardbeien, mandarijn, pruim of wat we maar hebben. Drinken altijd water.
Mja fruit is prima toch? Beter dan die zogenaamd gezonde koeken die bij ons ook mogen Zeg dan gewoon: een koek is ook prima. Want je gaat mij niet wijsmaken dat al die zogenaamde kinderkoekjes in verpakkingen van 2/3 koekjes... Heel gezond zijn Zeker niet vergeleken met fruit
fruit en soms 'groente' --> tomaat, sugarsnaps, komkommer, tomaatjes. Alleen als ik écht geen fruit in huis heb (2 x per jaar ofzo ) dan krijgen ze een ontbijtkoekje, liga of sultana ofzo mee. oh en toen de oudste 4 was (en de jongste dus 2) hadden we regelmatig knijpfruit in huis en kreeg ze dat heel soms ook mee.
Fruit. Er zijn er helaas best veel die koek en snoep meekrijgen en dat vind ik wel bizar.. Hier daarom nu op woensdag een ontbijtkoekje, liga sultana oid.
Dit geef ik ook mee. Hier krijgen de meeste kindjes fruit mee en ook best veel kinderen drinken water op school.