Alleen buiten spelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door SushiLover123, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe oud liet jij je kind zonder toezicht buiten spelen?

  1. jonger dan 4 jaar

  2. 4 jaar

  3. 5 jaar

  4. 6 jaar

  5. 7 jaar

  6. 8 jaar

  7. 9 jaar

  8. 10 jaar

  9. 11 jaar

  10. ouder dan 11 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M moet een buurtweggetje over (klinkers) maar daar wordt met name door bestelauto's (TNT bijv :() best hard gereden ... Ik kan me voorstellen dat ze, als ze 4 of 5 is, best alleen mag spelen op het speeltuintje (omringt door huizen, ouders van een vriendje wonen op de hoek, zijn vrijwel altijd volwassenen in de buurt). Ik help haar dan oversteken vanwege een lastige hoek, terug zou ze zelf moeten doen.

    Maar goed, leeftijd hangt wat mij betreft echt af van hoe goed ze kan oversteken. M is wel heel voorzichtig en slim met dit soort dingen.

    Nu zeker nog niet! Als we aan het speeltuintje zouden wonen, dan zou ze zeker wel daar mogen spelen met een vriendje. Ik zou dan wel regelmatig koekeloeren :)
     
  2. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat van die zwemdiploma is trouwens een goede, al moet ze hier dan wel voorbij de 'verboden' paaltjes om bij het water te komen ;) (en M is geen kind van stiekeme dingen)
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Klopt de ANWB had hier ook over vanaf 8 jaar schijnen je hersenen pas zover te zijn dat het zowel dingen die vooruit gezien worden en dingen die vanaf de zijkant komen beiden geregistreerd kunnen worden.
    Voor die tijd kunnen ze of de dingen die voor hun gebeuren registreren of de dingen die aan de zijkant (b.v aankomende auto) gebeuren registreren.

    Maar goed hier mag Mr K sinds kort alleen op straat spelen (moet wel eerlijk bekennen dat ik elk kwartier controleer of hij er nog wel is).

    Wij wonen in een woonerf dus er is geen druk verkeer.
    Buiten spelen is vaak op het speeltuintje naast ons huis of aan de andere kant van het huizenblok.
    We kennen de andere ouders goed en hun kinderen ook dus je houdt ook automatisch die kleintjes in de gaten als ze bij je in de buurt (huis) spelen.

    Ik geef hem wel grenzen mee
    -hij mag van ons huis tot de grote glijbaan
    -hij mag niet zomaar ergens naar binnen gaan maar moet even komen melden bij wie hij gaat spelen.
     
  4. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Verhuisd van flat naar gewoon huis met 7 jaar.
    Kind nog nooit alleen buiten gespeeld en mama steeds voor het raam om te kijken.
    Vrij laat dus volgens de poll....
    Maar heb een half jaar moeten wennen om niet iedere 5 minuten naar buiten te kijken of hij er nog was....
     
  5. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje speelt sinds de 3 1/2 jaar is buiten bij het speeltuintje voor ons huis. In het begin zat ik voor het raam. En mocht ze alleen als ik kindjes zag. Doodeng vond ik het. Maar zij vond het geweldig ! Ik woon op 1 hoog dus geen tuin. Het ligt er denk ik ook aan hoe je kind is. Mijn dochtertje is aardig beidehand en luisterd goed. Nu laat ik haar langzaam aan wat los (word bijna 4) Ze mag een vriendinnetje uit de straat ophalen. En zelf bij het speeltuintje spelen of steppen.
    Ik geef haar liever het vertrouwen dat ze het kan terwijl ik zelf toezicht heb. Dan dat ze straks bij kindjes uit haar klas gaan spelen en opeens buiten gaan spelen zonder dat ze het gewent zijn. Ik woon wel in een dorp in een kinderrijke buurt. Bij een drukke weg of in een stad had ze het nog niet gemogen.
    Maar 6 of 8 jaar vind ik persoonlijk wel erg laat.
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    zeg rond 4 jaar. verschild wel per kind, ze moeten weten dat ze op de stoep moeten spelen, weten wat de grenzen zijn (bijv tot die hoek en niet verder) en vertellen als je ergens binnen gaat spelen, mijn dochter doet dit alles erg netjes en ben langzaam aan gaan aankijken hoe het allemaal gaat, haar in vertrouwen nemen dat ze doet wat ik zeg dan mag ze ook steeds meer. . mijn dochter mocht met der 3 jaar al voor de deur spelen en kon haar dan zien door het raam. nu mag ze in de straat spelen maar eigenlijk gebeurd dat zelden en zit heel de buurt hier in de tuin (is net een speeltuin)


    wij wonen in de stad, eenrichtingsverkeer en rustige buurt. geen sloten of rivieren in omgeving, geen drukke wegen in omgeving. kindvriendelijke buurt met veel kindervoorzieningen zoals speeltuin, voetbalveld en zelf een sportveld waar mensen gratis gebruik kunnen maken van sportartikelen zoals fiets, steps, etc (dingen uit de sportschool). gezellige drukke buurt maar weinig verkeer.


    tot nu toe mag ze enkel nog in de straat spelen. als ik naar buiten loop kan ik der zien en kijk dan ook stiekem wel is om het hoekje :). als ze dit lang goed doet dan mag ze best in de loop van de tijd aan het eind van de straat naar de speeltuin met der vriendinnetjes. (die zijn trouwens 4, 6 en 8 en spelen ook buiten )

    onze tuin is net een speeltuin en vaak willen de kids hier spelen. vind dat prima. kindjes in de buurt en me dochter genieten ervan en ik kan ze goed in de gaten houden
     
  7. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Moeilijk hoor... Ik woon in een straat in het buitengebied, het is van oudsher een buurtschap. Dus wel directe buren, maar ook aan een 80 km weg. Zou je niet zeggen als je hem ziet, 2 tegemoetkomende auto's moeten al beide door de berm, anders past het niet....

    De buren aan de ene kant hebben 2 kinderen van 8 en 10 die sinds vorig jaar op straat mogen, de andere kant zijn de kinderen 5 en 7, en die mogen alleen op straat als papa en mama voor in de tuin aan het werken zijn. Voor de rest zijn er geen kinderen in de buurt, ik denk totaal zo'n 20 huizen.

    Het scheelt dat we een flinke tuin hebben, dus we kunnen ook grote speeltoestellen kwijt. Maak je eigen speeltuin, zeg maar... ;) De buren hebben echt van alles staan, een trampoline, een groot speelhuis, 3 schommels, een wipkip, een kabelbaan en dan hebben ze nog meer dan genoeg ruimte over om te ravotten en om lekker te zitten. Je kunt wel raden waar Jelle graag speelt.. ;) (de tuin van de buren is nog 2x zo groot als de onze, trouwens)

    Maar goed, hier word dus voorlopig niet alleen op straat gespeeld. Veel te gevaarlijk met al die langsrijdende auto's en geen uitwijkmogelijkheden. O ja, en dan zit ik hier ook nog eens tussen Maas en Waal (letterlijk, het scheelt geen 500 meter denk ik) dus voordat ze goed kunnen zwemmen, gebeurt alleen op straat al helemaal niet...
     
  8. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vanaf een jaar of 3 speelt onze dochter bij mijn ouders in het buurtje alleen buiten. Is een oude arbeiderswijk met in het midden een pleintje met speeldingen, hekken erom, iedereen kent elkaar e.d. dus is echt geen punt daar.
    Vanuit de voortuin heb je ook nog zo zicht op het pleintje, dus daar laat ik haar met een goed gevoel lekker spelen.
    Hier in de buurt kan dat helaas niet en speelt ze dus (nu 4 jaar) eigenlijk alleen maar in de achtertuin of als wij erbij zijn op een groter speelplein.
     
  9. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    835
    20
    18
    Vrouw
    mijn dochtertje is 4 jaar en mag alleen voor de deur spelen, en dan heb ik wel alles omhoog en stukje raam open zodat ik haar alsnog in de gaten te houden.
     
  10. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Mijn zoontje is 5 en mag van mij nu naar buurtkinderen lopen (10 meter verder) en met hun buiten spelen. Ook mag hij van mij wel alleen op de stoep voor het huis. En sinds deze week mag hij in overleg ook naar het speeltuintje verderop fietsen. (ong 50 m verder)

    Wij wonen in een kindvriendelijke woonwijk, er is hier niet veel verkeer maar ik vind dat ze hier soms wel hard door de straat heen scheuren! We wonen wel in een stad.

    Vind het nog wel eng hoor als hij op zijn fietsje naar het speeltuintje verderop gaat. (1 straatje oversteken)
    Ben altijd bang dat hij ontvoerd word oid. Zit nog niet echt met een rustig gevoel thuis als hij daarheen gaat..

    Als hij voor het huis speelt voelt het beter, want dan kan ik natuurlijk ff een blik uit het raam werpen.
     
  11. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik woon in een nieuwbouwwijk met autovrij gedeelte aan de voorkant en een parkeerstraat aan de achterkant. In de parkeerstraat let iedereen heel goed op...ze weten dat veel kinderen er spelen (vnl. fietsen). Daar mag mijn oudste (deze week 4 geworden) alleen fietsen.
    Aan de voorkant is het autovrij, maar ik laat haar daar alleen spelen als er ook andere kindjes zijn. Ook is er dan minstens 1 volwassene buiten.
    In onze tuin hebben we een huisje, glijbaan en zandbak, dus daar vermaakt ze zich ook vaak prima met haar zusje.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik quote mezelf maar even :). Eva heeft inmiddels voor het eerst zonder toezicht buiten gespeeld, een paar weken terug, bij mijn nichtje, dus op redelijk onbekend terrein voor haar. Wel met haar nichtjes van 7 en 6 jaar, zij hadden duidelijke instructies gekregen en Eva ook. Ze hebben om het huizenblok gespeeld, een half uurtje ongeveer. Ik vond het eng omdat het de eerste keer was, maar ook wel vol vertrouwen en Eva vond het echt super.
     
  13. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier word niet alleen buiten gespeeld.
    redenen zijn dat hier bijna geen kinderen wonen en wat er woond is 10 jaar of ouder.
    ik woon rond om de sloten en drukke weg.

    ze zit sinds pas op zwemles en gaat bijna naar school dus wie weet heeft ze straks vriendinnnetjes of vriendjes waar ze mee buiten kan spelen met de tijd.
     
  14. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kids zijn bijna 2 en 5 jaar en ze spelen alleen op ons erf. in een dorp. we hebben wel ene groot grondstuk en heb er niet altijd zicht op. ben de oudste dus ook nog wel eens kwijt als ze dwars is en neit wil antoorden. sinds begin dit jaar hebben we de vijver ook dichtgegooit hierdoor..
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    rond 5 a 6

    Een stadswijk met heel veel kinderen, sloten in de buurt en redelijk wat verkeer. Maar ook heel veel groen, speelvelden en parken. Ze kan ook helemaal lekker spelen waar geen verkeer komt.

    Hier spelen veel kinderen buiten. Ook wel van 4 jaar. Ik vind mijn dochter nog te jong omdat ik zie dat ze niet altijd het gevaar nbog kan beoordelen. Ze kijkt naar mijn mening nog niet goed genoeg uit als ze speelt en dan de straat over wil steken.
     

Deel Deze Pagina