Alleen buiten spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paarse80, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh nee! En onze jongens zijn net zo oud he paarse!

Ik zie het hem ook niet vragen hoor! Hij gaat graag met me mee de tuin in en daar wordt gespeeld. Wij hebben hier weinig en/of geen leuke buurkindjes. Als er een vriendje komt, mogen ze de tuin in. Die is eilig en dan hoef ik niet op ze te letten.
    Maar alleen op straat echnie echnie echnie!

Autoluw is niet autovrij en kinderen van die leeftijd hebben geen besef van wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Ook vind mijn zoontje iedereen die aardig doet aardig. In deze wereld kan het miz gewoon niet met 3 jaar. Ik denk (nu) eerder aan 6.

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik lees hier net wat over met vreemde meegaan maar ik heb mijn zoontje ook geleerd dat hij niet met bekende mee mag gaan. Hij moet het altijd eerst hier komen melden.. Mijn buurvrouw snapte hier niks van.. Dus mijn vraag is vinden jullie het vreemd dat ik mijn zoontje vertel dat hij niet met vreemde maar ook niet met bekende mee mag?

3. Alita

Alita Niet meer actief

kinderen van 3-4 jaar begrijpen jou echt nog niet als jij zegt .. niet met vreemde mannen mee gaan....misschien zeggen ze wel ...ja mama....maar ze zijn nog zo jong om echt te kunnen begrijpen wat zo`n man met je van plan is toch?

En waarom zeg je....dan kan ik haar nooit alleen buiten laten spelen?
    kan zeker alleen ben ik van mening dat het met 3-4 jaar nog te jong is...maar dat is ieder zijn eigen mening;)

4. Alita

Alita Niet meer actief

idd niet alleen met vreemde mannen;)

Ben het verder ook helemaal met je eens buiten dat ik 4 jaar gewoon te jong vindt om alleen te spelen

5. Alita

Alita Niet meer actief

oh nee hoor je hebt idd gelijk!
    Alleen zouden bekende mijn kinderen nooit zomaar meenemen vandaar dat ik zei vreemde mensen;)

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik ga er ook vanuit dat bekende nooit mijn kids mee zullen nemen. Zou wat wezen als ze dat wel zouden doen haha.. Geef ik ze voor hun blote billen :)

7. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha jeetje stel je voor:D...:x...:D

8. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn oudste is bijna 6 en mag nu wel alleen buitenspelen, maar alleen voor op de stoep. Ze mag dus niet oversteken van ons. Als de jongste, drie en half, ook buiten is ga ik meestal mee. Of ik blijf binnen, maar dan merk ik dat ik om de 5 minuten even in de deuropening sta, haha.
    ALs zijn grote zus niet buiten is ga ik altijd mee met de kleinste. Ik vind hem nog te jong om alleen buiten te spelen. Bovendien doet hij met alles mee en de buurjongetjes van 4 halen nogal wat ongein uit (aarde bij anderen uit de tuin scheppen enzo;)) Dat probeer ik dus te voorkomen...

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Pedo's zijn zo inventief.
    Een jaar of 2 geleden was er hier een zaak rond een man die 2 meisjes van 8 jaar naar binnen gelokt had (en niet om monopoly te spelen); hij had hun beloofd om naar een poesje te gaan kijken. En het beste komt nog: die kinderen waren op straat aan het spelen naast het terras waar hun ouders op cafe zaten.
    En nog 1 : Stacy en nathalie. In Belgie een hele grote zaak geweest. Kinderen waren tijdens een buurtkermis aan het buitenspelen en de dader heeft ze verkracht, vermoord en gedumpt (en ze waren 10 à 12 jaar).
    Ik bedoel maar: kinderne zijn zo makkelijk mee te lokken echt je hebt er geen idee van

10. Alita

Alita Niet meer actief

pfff erg he ....

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Om gelijk in te vallen in bekende/onbekende mensen: Weet een kind van 3/4 wat bekend onbekend is? Als een persoon zich voorgesteld heeft en je kindje bij de naam aanspreekt en er lekker mee kletst etc. Dan kan dat in de ogen van je kind al een bekende zijn- hij/zij heet toch zus of zo?

Hier wordt nog niet alleen buiten gespeeld (3 jr 8 m) en dat zie ik ook voorlopig niet gebeuren. Misschien als ze een jaar of 5 is ofzo? En dan in elk geval met oudere kinderen in/uit de buurt.

Ik heb een lieve, voorzichtige en behulpzame dochter, maar dat zie ik ook gelijk als een 'valkuil' . En het verkeer is gewoon altijd gevaarlijk. Als ik zelf in de auto zit, schrik ik me ook nog weleens wild van een kind wat ineens vanachter een auto opduikt... Hoe goed ze ook oplet, ik weet niet wat ze doet als ze echt in haar spel opgaat..

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja idd Athina...kindern zijn zo onschuldig nog he...ze geloven iemadn al vrij snel .. en gaan daarom ook makkelijk mee...

Maar ik weet ook gewoon van mijn dochter dat ze echt nog niet alleen kan spelen ze is er nog te jong voor om te weten dat ze moet opletten omdat andere mensen dat soms gewoon niet doen!

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja en mbt misbruik of erger... Hoe vaak gebeurd dat door een bekende Of zelfs familie?

14. Alita

Alita Niet meer actief

idd......je kunt niet 24/7 bij je kind zijn natuurlijk ... maar zoals alleen buiten laten spelen zo jong ... nee wat ik kan doen als moeder om mijn kinderen te beschermen dat doe ik!

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O daar heb ik nog niet over nagedacht. Natuurlijk is mijn zoon nog helemaal niet weerbaar tov volwassen mensen. En omgaan met verkeer doet hij pas als ik hem erop wijs. Bah, als je bedenkt wat er allemaal kan gebeuren...

Hij heeft ook alleen maar in de voortuin met 2 meter uitloop gespeeld. Ik kon hem constant zien. Voorlopig was dit voldoende.

Ik ben blij met jullie reacties en hou hem nog lekker binnen óf in de achtertuin óf ik ga met hem mee naar buiten.

16. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro mag in de voortuin spelen, hekje kan zo dicht dat kinderen hem niet open krijgen. Dan nog hou ik de voordeur open en blijf opletten.
    Buurkinderen komen vaak gewoon bij hem in de voortuin, afgelopen zomer speelden ze soms wel met 6 of meer kinderen in de voortuin van 5x1,5 meter :p
    Eind van de zomer mag hij eerdaags wel op de stoep spelen terwijl ik in de voortuin zit. Dan is hij 3,5 jaar.
    Volgende zomer (met 4-4,5) dan zal hij af en toe misschien een beetje alleen buiten met de buurkinderen mogen spelen.
    Zolang ik hem binnen het hekje kan houden doe ik dat :D Het wordt wel steeds moeilijker "Maarrr maaaammm.. ik ben echt al groot hoor, alsjeblieeeftt???".... :D

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heel verstandig meid!;)
    En laat je niet opfokken door wat anderen doen; jij bent de mama en weet daarom het beste wat het beste is voor jouw kind!

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bedankt!

Het is wel lastig hoor. Ik weet dat ik bepaal voor mijn kind. Maar ja als alle kinderen in de hele straat wél buiten spelen, dan kost het wel wat moeite om daar niet in mee te gaan.

Er zijn heel wat dingen in de buurt waar ik zeker niet aan mee ga doen (vb kinderen tot 22.00 buiten laten spelen :$). Maar dit is gevoelsmatig een lastige...

19. Alita

Alita Niet meer actief

is ook moeilijk omdat je gaat twijfelen aan jezelf hahahahaha....
    Maar ik probeer me er oook niet meer aan op te houden./...ik kan me ook vaak afvragen of ik niet te erg ben,.....maar als mijn lijf schreeuwt niet doen nou dan luister ik ernaar;)

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Met bijna 3 mocht isa even alleen spelen.. Op een camping, recht achter de caravan. En toen was ik haar kwijt... Jeetje...
    Dat heeft er flink ingehakt.

Wij hebben een speeltuintje voor het huis, geen verkeer enzo. Soms mag ze wel even spelen terwijl ik zusje en mezelf klaar maak. Maar jeetje, ben er niet gerust op. Moet het ook eigenlijk niet meer doen:(

Deel Deze Pagina