Loopfiets

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 5 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik heb destijds voor mijn dochters 2e verjaardag een houten loopfietsje gekocht. Helaas had ze er erg weinig interesse in. Pas sinds een paar maanden vindt ze het leuk om te fietsen en te steppen. Haar loopfiets is inmiddels te klein.
    Nu wil ik.voor Sinterklaas weer een loopfiets voor haar kopen, maar ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven.
    Een Puky vind ik veel te duur, voor hetzelfde geld kijkt ze er amper naar om.
    Nu heb ik een Yipeeh gezien en ik vroeg me af of er hier dames zitten die ervaring ermee hebben of met een andere betaalbare loopfiets.
    Bekijk bijlage 514585

2. tuc

tuc Niet meer actief

Niet van yipeeh, maar van corvino. Zelfde soort fiets
    Mijn zoontje gebruikt hem elke dag en is er superblij mee.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Misschien meteen een gewone fiets kopen? Het lijkt me dat ze al wat oud is voor nog een loopfiets? Mijn dochter is een maandje ouder dan die van jou, en fietst sinds een maand alleen.
    Voorheen had ze de kleinste puky loopfiets, maar die was inderdaad te klein aan het worden.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nee nog lang niet te oud hoor ;). Die van mij fietst pas goed op zn loopfiets sinds een week of drie. En fietsen met trappers, daar begint ie niet aan ;). Ze kunnen echt heel lang op een loopfiets.

TS, vind het een mooi fietsje, volgens mij zijn de reviews ook goed.

5. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier wordt de loopfiets door dochter nu 4 nog steeds gebruikt om door het bos heen te crossen. Fiets al meer dan 1 jaar op een normale fiets maar loopfiets blijft leuk.

6. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Wij hebben voor haar derde verjaardag een gewone fiets met zijwieltjes gekocht. Ze vind het nog elke dag super!

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ze heeft een fiets hoor, daar fietst ze pas sinds een paar maanden op.
    Ik zie haar echt nog niet los fietsen. 😂
    Zij is verbaal ontzettend goed, kan zo voor een 4 jarige doorgaan. Sterker nog, durf te stellen dat ze beter praat dan de gemiddelde 4 jarige.
    Maar ze is dus iets langzamer met de rest haha.
    Een loopfiets leek mij handig om haar evenwicht te oefenen.

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    zodra ze flink kunnen rondsjezen op een loopfiets en dan echt de voetjes in de lucht voor een tijdje hebben ze evenwicht voor gewoon fietsen. Het is eigenlijk jammer als je ze op die momenten ook een fiets met zijwieltjes geeft. Daar wordt weer geen gebruik gemaakt van evenwicht en mag je ineens weer op zijwielen leunen.
    Bij beide dochters hebben wij zodra ze goed op de loopfiets konden ook een fietsje zonder zijwieltjes aageboden, voetjes moesten wel goed de grond raken. Elke dag probeerde ik een klein stukje te fietsen. Beide konden ze net na de 3e verjaardag zonder zijwielen fietsen en sjeesde ze ook nog lang op de loopfiets rond.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

10. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wij hebben via mp een puky xxl gekocht en dochter vind het nog steeds leuk en is iets ouder dan jouw dochter.
    Wel kan ze sinds een maand op haar gewone fietsje zonder zijwielen.
    Het helpt zeker hoor een loopfiets om dan te kunnen fietsen.

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38

Ik heb precies dezelfde voor mn dochter. Ze is nu ong. 1 meter en deze is perfect. En hij ziet er nog leuk uit ook. Een nadeel: de standaard is moeilijk uit te klappen, dat kan ze niet goed zelf. Maar vind het geen rede om hem niet te kopen.

In het begin leek het niks te worden met de loopfiets, ze liep gewoon (zonder te gaan zitten), maar na een paar keer oefenen had ze het door en nu zoeft ze door de straat ;).

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
  13. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn bijna 5 jarige fietst nog steeds rond op haar puky loopfiets. Past nog steeds en ze is best lang. Uiteraard fietst ze ook al zonder zijwieltjes op een gewone fiets. Ik heb de puky loopfiets op marktplaats overgenomen voor 25 euro, beste koop ooit. Broertje fietst er ook veel mee.

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vraag voor de 3e verjaardag van zoon ook een nieuwe grotere. Wel een puky, want die heeft hij nu ook en is al een jaar dagelijks gebruikt en onverwoestbaar gebleken. Nu wil meneertje een andere kleur. Hij kan goed zijn evenwicht bewaren en sjeest bergen af en bochten om maar gewoon fietsen durft hij nog niet. En hij gaat met de loopfiets net zo snel (of sneller) als ik te voet, met de hond uitlaten erg makkelijk!

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
  16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Die was toen inderdaad ook het goedkoopst. En is betrouwbaar, had hem snel in huis.

Deel Deze Pagina