na nachtvoeding niet van de borst af willen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nellebelle, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    Hoi,

ons manneke is nu een 3,5 maand oud en drinkt nog steeds lekker van de borst. dit gaat eigenlijk heel goed.

alleen snachts. als hij zijn lange slaapje heeft gedaan en rond 3 a 4 soms 5u, echt onregelmatig ( maar dat maakt mij niet uit; ik voed op verzoek en de laatste voeding is ook tussen 8 a 10u ongeveer en kan ikhem mooi in zijn bedje leggen) maar hem na de nachtvoeding dan weer in zijn bedje krijgen...

als hij heeft gedronken blijft hij het liefst aan de borst liggen. nu voed ik snachts liggend en val vaak in slaap bij het voeden. maar als ik een uur laten wakker word ligt hij nog steeds aan de borst. het is ook niet echt tutteren. want hij drinkt wel maar drinkt niet door zoals wanneer hij honger heeft.

als ik hem afkoppel is hij gelijk aan het protesteren. met tut is hij niet gesust. overdag neemt hij de tut goed en graag. ook om in slaap te vallen.

enkel weer aanleggen helpt. vaak geef ik dan de andere kant. hij slaapt overdag ook goed in zijn bedje en de lange nacht slaap ook. maar daarna blijft hij door dit geleuter bij mij liggen. luik soms dat hij blijft drinken tot we opstaan om 7u

herkent iemand dit? mij doet het denken aan klusteren wat veel baby's savonds doen. dat doet hij dus dan weer niet... is het mama honger door een mama die overdag ook druk is met de andere twee kids?

als gevolg heb ik dus ook niet dat volle borsten effect in de ochtend
    en slaap ik het laatste deel van de nacht niet zo goed met het menneke aan de borst, dit is elke nacht zo.

overdag eet hij als hij wakker word. voor het dutje leg ik hem vaal nog even aan, hij valt dan vaak aan de borst in slaap maar andere keren gewoon in zijn bedje

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat je kindje doet 's nachts is heel normaal. Veel kinderen willen een periode aan de borst slapen. Het beste is om je bed babyveilig te maken, en gewoon lekker met je kind naast je te slapen.

Ik kreeg er toevallig net een artikel over op mijn tijdlijn:
    Introducing … breastsleeping | sarawickham

3. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    Ooo bedankt voor de reactie en artiekel. ik dacht dat het echt heel raar was...

4. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft dat ook heel veel gedaan. En nu soms nog als hij niet helemaal lekker is.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoontje deed dit ook hoor en soms nog wel ;) Er was een periode en toen voelde ik me net een liggend buffet :-D Ik heb eraan toegegeven en heb samen geslapen. Nu heeft hij het minder en slaapt hij in zn eigen ledikantje.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Hahaha liggend buffet, die had ik nog niet gehoord! :D
    (Melkbar, all-inclusive, campina fabriek etc díe wel LOL)

Deel Deze Pagina