Alleen condooms: onveilig?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bolkje, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    TS, wil je het veiliger dan met alleen een condoom, maar geen hormonen, vraag je huisarts dan eens om informatie over het koperspiraaltje. Is op zichzelf staand minder veilig dan de pil of het hormoonspiraaltje, maar in combinatie met een condoom op 'riskante dagen' toch wel nog wat veiliger dan hoe jullie het nu doen.

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Lijkt mij niet opwegen tegen het risico van een infarct, maar dat is persoonlijk.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Is inderdaad een optie, maar je kunt er flink van gaan vloeien. Het is dus niet voor iedereen.

4. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Hier ook jarenlang (succesvol) condooms gebruikt. Ik werd misselijk van de pil. Één keer onvoorzichtig geweest (volgens mij hing zelfs de rooie vlag uit) en het was meteen raak. :$

Dat is dus wel het nadeel van condooms. Bij juist gebruik zijn ze betrouwbaar, maar als je een keertje onvoorzichtig bent of als het condoom scheurt, ben je wel meteen zo vruchtbaar als wat.

Maar goed, mijn zus slikte wel de pil en normaal gesproken zeggen ze dat het even duurt voordat die hormonen uit je lichaam zijn en je weer vruchtbaar bent. Zij had veel vriendinnen in haar omgeving die problemen hadden om zwanger te raken, dus ze was bijtijds gestopt met de pil, er vanuit gaande dat het nog wel even zou duren. Maar die was ook binnen de kortste keren zwanger... :)

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Haha, mijn zus had hetzelfde, er werd haar verteld dat het wel even kon duren voordat ze zwanger werd omdat ze de pik slikte.
    Ze was de eerste ronde meteen zwanger :p

6. Ja, dat heb ik dus zelf ook gehad; bij de eerste eisprong na mijn pilstop direct zwanger... Heb niet eens een eerste menstruatie gehad ;)

Ik schrik wel dat je ook zwanger kan raken van seks tijdens de rode vlag... Dacht dat het dan wel redelijk veilig was zonder condoom (op de eerste dag, tenminste!)

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Wij gebruiken al 9 jaar de condoom.. Nog nooit problemen gehad wat betreft scheuren of afglijden.. Kwestie van de juiste condoom gebruiken ;)

8. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb sinds een maand of 6 de prikpil. Vind m prima, heb de eerste 2 dagen een chagarijnig hoofd en daarna valt het weer prima te behappen.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nou, daar moet je toch iets anders voor doen dan slikken hoor.. :$:p:p:p

10. Prikpil heb ik ook overwogen maar vind ik eng vanwege die hormonen, en met de pil kan je tenminste nog stoppen als het tegenvalt qua depressieve gevoelens...

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier alleen maar condooms, ik mag ivm chronische ziekten niet aan de anti conceptie qua pil, prikpil, nuvaring,koper spiraal of mirena spiraal, en dan blijven er al weinig opties over,

Dit doen wij nu 6 jaar, het is 1 keer mis gegaan en ben daar ook zwanger geworden maar dit is mis gegaan met 6 weken

12. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier hebben condooms ook 2,5 jaar prima hun werk gedaan. Toen we ze lieten staan waren we direct de eerste ronde zwanger.

Voor ons werkten ze dus naar behoren; dus zeker weer een optie na de zwangerschap voor ons. Was erg blij dat ik gestopt was met de pil, die emotionele rollercoaster elke maand vond ik verschrikkelijk.

Deel Deze Pagina