Alleen "de kar trekken".

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Knuffel, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hij houdt zich trouwens niet bezig met dit forum...weet het wel maar wil er bewust niets mee van doen hebben.
    Hij zit zelf nooit op een forum en vind het altijd een beetje vreemd maar laat me wel m'n gang gaan...
    Hij is vooral bang voor schending van de privacy ;)

2. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Mijn mannetje is er gelukkig wel echt mee bezig, net als ik. :)
    Hij leest ook allerlei dingen op internet over vader worden en verloop zwangerschap enz.

Ik vind dat wel heel fijn! :)
    Lijkt me lastig als je partner het min of meer koud laat of je nu wel zwanger wordt of niet. Of dat hij niet zou begrijpen hoe enthousiast je over een zwangerschap kunt zijn.

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee hoor..hij leeft helemaal met me mee maar kan zelf dat gevoel niet zo hebben als ik dat heb...
    Niets mis mee lijkt me...Mannen zijn vaak nou eenmaal wat later enthousiast dan vrouwen...
    Als mijn vriend een klein in zijn armen heeft (en hij wordt huispapa ws) dan weet ik zeker dat hij er helemaal weg van is, maar nu is dat gevoel voor hem nog niet zo. Het leeft nog niet zoals bij mij.
    Wel baalt ie als ik ongie wordt...

4. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    het is echt niet zo dat het onze partners koud laat hoor of we wel of niet zwanger worden. vind dat niet zo'n leuke opmerking:(
    mijn vriend moet gewoon nog even wennen aan het idee;)
    hij zei gisteren tegen mij zullen we even een kindje gaan maken en dat terwijl ik al 2 dagen overtijd ben haha mannen snappen er ook niks van he haha. bij mijn vriend is het gewoon zo dat hij meer met de praktische dingen bezig is dan met de eisprong, vruchtbare dagen en dat soort dingen. dat laat hij wel aan mij over hihi

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Mijn man let wel goed op me: neem ik me Folium tabletjes, als ik veel last heb van Kramp( ei-sprong, of menstruatie) vraagt hij wel hoe het met me gaat. Verder snapt hij het niet zo en toen ik gisteren Ongi was geworden, was hij ook niet teleurgesteld. :)
    Hij kan er nu nog niets mee,pas als ik echt zwanger ben, denk ik. Wat al eerder geschreven is, de mannen voelen niet van alles en hoeven ook niets in de gaten te houden. Alleen soms een keer extra klussen:D;)

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    alsof mannen dat erg vinden hihi;):D

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ohja...tegen de tijd dat de behandelingen gaan beginnen mag ik daarom wel denken!! (foliumzuur)
    Heb het in de pauze niet meer geslikt...
    Maargoed dat is off topic...;)
    On topic: Er is niets mis met onze mannen!! Ze zijn gewoon wat minder enthousiast en actief als ons en dat maakt niets uit!! Wij kunnen ons hier lekker uitleven :)
    Als ze maar enthousiast zijn als we zwanger raken/een kleine hebben :)

8. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Spannend!!!!!!!!! Ik hoop van harte voor je dat het raak is!

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @joekie: ben het helemaal met je eens!!!

@knuffel: ja ik hoop het ook hihihi we wachten nog af, maar mn geduld wordt aardig op de proef gesteld:$

10. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Haha net had mijn vriend zijn beste vriend aan de telefoon die vroeg hoe het nu met mij ging. Had vorige maand last van verschrikkelijke buikkrampen en ze zaten er nu met elkaar over te praten..ik zit hier achter de computer dus deed net alsof ik niks hoorde hihi :D Het doet ze toch wel wat hoor. Hij heeft het ook aan een paar vrienden van hem verteld dat we bezig zijn..vorige keer kwam er ook een vriend van hem naar mij toe (die ik geeneens ken, is van zijn werk) en die vroeg aan mij 'en, en??'

11. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ pindakoek, ah dat's is toch wel weer lief. Kan het me helemaal indenken hoe ze het als 2 ouwe wijfjes erover hebben:D

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik krijg gelukkig geen nare opmerkingen naar mijn hoofd, maar merk toch wel dat ik er veel meer mee bezig ben. (misschien ook wel logisch als vrouw zijnde)
    Mijn vriend vraagt of zegt er verder nooit iets over, ik heb hem daarmee vorige maand geconfronteerd (net na mijn 2e vmk)
    Ik vroeg hem of hij er niet best wel verdrietig om was en hij
    denkt dat het komt omdat het niet tastbaar is ofzoiets.
    Met andere woorden: zolang ik nog niet met een dikke buik rondloop,
    wil hij er niet echt (teveel) mee bezig zijn, ook al wil hij wel graag dat we zwanger worden.

13. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Sorry ik kreeg dat idee doordat iemand schreef: ik heb het idee dat die van mij het niets uitmaakt, wel of niet zwanger. Klinkt toch niet echt fijn. Maar was dus niet in het algemeen bedoelt.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wel tegen mij dus;) Blijft het nog geen leuke opmerking:(
    Maargoed...zo is het nu eenmaal... Mijn vriend zit niet elke maand op de punt van zijn stoel of ik al zwanger ben ja of nee...dan maar een maandje later denkt hij dan;)..

15. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik kan wel merken dat ik er meer mee bezig ben, maar hij werkt en heeft daar afleiding in, en ik heb de follikel metingen, de clomid die ik slik, de reizen naar het ziekenhuis( hij zou btw bij alles mee willen maar qua vrije dagen is dat niet te doen dus hebben we zo besloten) we praten er wel over en hij is er wel erg van bewust allemaal, snapt alleen niet alles en geeft graag de hormonen van mij de schuld. Maar hij is ook onwijs lief en zorgt goed voor me

16. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    dat herken ik dus wel, en ik denk dat ze er op hun manier wel mee bezig zijn alleen niet zoals wij, maar wij zijn ook degene in wie het allemaal plaats vindt. Bovendien zijn wij vrouwen toch emotioneler betrokken dan mannen.

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn man vind het allemaal wel erg spannend, we waren gister op kraamvisite maar die kleine op schoot vond hij maar niks, is toch anders!
    Hij wil wel graag een kindje maar als het nog even duurt is het ook goed, rustig aan.
    Maand 1 was ik wel heel veel overal mee bezig maar ik moet ook wennen aan het idee dat ik 'geen controle' meer heb (pil) en dat er vanalles verandert in mijn lijf.
    Dat heb ik nu aan hem uitgelegd en nu is hij meer geinteresseerd in wat er gebeurt en wat ik voel (ookal ben ik nog niet zwanger).
    Wel is hij bezig met 'we moeten dan wel een nieuwe/grotere auto' haha

18. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hahaha, die van mij is dus niet zo heel erg bezig met zwanger worden. Toen ik wel zwanger was (eindigde in een MK met ruim 6w) was hij wel meteen zover dat we moesten kijken voor een andere auto voor mij. Van deze kan de airbag voor niet uit gezet worden..... Dat dan weer wel;);)

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    die van mij is er echt wel net zo veel mee bezig als ik zelf. we zitten nu in een periode dat we afwachten op een menstruatie na een curretage, maar het zou dus ook alweer raak kunnen zijn. Hij denkt dan net zo hard mee hoe dat met die cylcus allemaal werkt en of het kan dat ik alweer zwanger ben. Ik voel me heel erg gesteund in het zwanger worden en hij denkt net zo veel erover na als ik.
    Soms probeer ik het zelfs los te laten en dan is hij er juist heel veel mee bezig.

Deel Deze Pagina