Hoi Ik ben opzoek naar ervaringen met het gebruik van Sertraline en mirtrazapine (remeron) tijdens zwangerschap en borstvoeding. In mijn vorige zwangerschap slikte ik citalopram en nu dus Sertraline, als slaapmedicatie gebruik ik nu zolpidem. Op advies van de poppoli zou ik die moeten vervangen door mirtrazapine. Ik heb ze nu in huis maar ben er nog niet mee begonnen. Ben ook niet zwanger wil eerst weten wat de verandering van medicatie met me doet. Ik hoor graag verhalen zodat ik me een beetje kan instellen/ voorbereiden op wat me te wachten zou staan. Word je bijvoorbeeld snachts goed wakker om je kindje te voeden bij gebruik mirtrazapine. Groetjes
Ik gebruik het zelf niet maar ken het. Je kunt er flink suf van raken dus of het snachts wakker worden dan makkelijk gaat worden weet ik niet. Dit is ook afhankelijk van de hoeveelheid. Mirtazapine is eigenlijk een antidepressiva maar word ook gebruikt als slaap tablet. Maar dat is citalopram ook. Hopelijk hebben er dames ervaring mee en gaat het goed met deze medicatie.