Japan is g-e-w-e-l-d-i-g en héél goed en veilig te bereizen in je uppie als vrouw. Ik zit er regelmatig alleen, voor vakantie of werk.
Wij hebben veel gereisd door alle continenten. Azië is zeker het goedkoopst. En reizen op zich kan ik alleen maar aanraden. Het gaat niet om 'dingen of een land zien', maar een stukje levenservaring. 8-11 dagen is wel heel erg kort. Je bent al 2 hele dagen kwijt voor je reis. Voordat je jetlag voorbij is, ben je zeker 3 dagen verder, blijft er weinig tijd meer over. Ben je wel al vaker op reis geweest? Weet je wat te verwachten?
O ja, om antwoord te geven op je vraag: nee, ik zou niet alleen op reis gaan als het kon. Zulke bijzondere ervaringen snappen mensen die het niet hebben meegemaakt niet. Ik vind het daarom fijn dat ml en ik zoveel gedeelde ervaringen en leringen hebben. Op dit moment kijk ik er juist naar uit om voor het eerst als gezinnetje voor iets langere tijd (2 mnd) ver op reis te gaan. Camper huren en lekker rondrijden. Lijkt mij heerlijk!
Maar waarom liever met een groep onbekenden op vakantie dan met je geliefden? Het avontuur is ver te zoeken op zo'n groepsreis en tijd voor zelfontplooiing ook... ik zie het nut van zo'n groepsreis niet zo, zeker in zo'n kort tijdsbestek. Toeristisch in en uit een bus geladen worden om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te zien, voor echt ervaren is er dan te weinig tijd. Waarom wil je dit zo graag? En wat verwacht je van deze reis? Wat wil je ervan leren? Wat wil je meemaken/bereiken? Als je deze vragen kan beantwoorden, weet je ook wat voor soort vakantie of reis en welke landen een optie zijn.