Hoi, ik heb een dochtertje van bijna 1,5, waar ik erg veel problemen mee heb met slapen.Zij is nooit een goede slaper geweest,heeft altijd kort geslapen overdag en 's nachts ging het lang goed,maar altijd heel vroeg wakker. Inmiddels slaapt ze intrinsiek nog alleen 's middagzon,maar dat lukt op het moment helemaal niet meer. Ze huilt op het moment dat ik haar neer leg, of als ik net weg loop. zij krijst en gilt alles bijelkaar,en houdt dit heel lang vol. 'S Nachts is het al heel lang drama, ze wil alleen nog maar bij ons slapen. Ik heb altijd gezegd dat ik er niet aan zou beginnen bij ons n bed, maar helaas ook ik ben er ingetrapt,omdat ik zelf zo nazettend moe ben. ik ben de strijd met haar aangegaan, en echt waar geloof me, consequent iedere nacht als ze wakker werd(alle keren) heb ik haar in haar bedje gelaten, net zolang totdat ze weer doorsliep, en dit heeft echt weken geduurd. vervolgens sliep ze 3 nachten door, en werd 4x achter elkaar ziek, dus ik kan weer opnieuw beginnen. Maar inmiddels is het alleen maar erger geworden, en wil ze alleen nog maar bij ons slapen, en ik heb de fut niet om de strijd weer van weken aan te gaan. Ze krijst alles bijelkaar, zowel overdag en 's nachts. Ik heb haar bedje al verplaats, de 5 minuten regel toegepast, maar het lijkt nu of ze bang is. aan de andere kant, is zij heel snel met alles, pakt alles heel snel op, en praat al erg ode voor haar leeftijd. Ik vraag me af, of zij gevoelig is hier voor, want manipuleren kan ze ook echt als de beste. Wie heeft er nog goede, gouden tip,want jullie herkennen er vast wel wat van?
Tja, heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou toch zeggen de enige manier om er vanaf te komen is het toch consequent vol houden met bijv de 5 minuten regel... Als je het idee hebt dat ze bang is op haar kamertje om wat voor reden dan ook, zou je bijv eerst het kamertje kunnen laten 'reinigen' door een persoon die dat kan!
Andere kamer geprobeerd? (als dat kan) Er naast gaan liggen op matras? Overstappen naar groot bed heeft hier geholpen.
Andere kamer gaat helaas niet.Ben wel aan het twijfelend het campingbedje bij ons neer te zetten, hebben jullie daar ervaring mee? Een groter bed?hielp dat ?vond hij/zij het toen wel weer leuk op de kamer?
Heb je al een nachtlampje geprobeerd? Dit is de leeftijd waarop ze veel dromen, misschien wordt ze wakker van een droom en is ze een beetje bang alleen? Heeft ze het warm genoeg? Heeft ze een favo knuffel bij zich en/of een speentje waar ze bij kan? Dat was hier wel eens een van de redenen. Hier ook al maanden bal 's nachts minimaal 1x wakker en niet willen slapen zonder klein flesje melk. Dit geef ik dus ook en daarna slaapt hij braaf verder, en tja als ze alleen bij jullie wil liggen: so be it, als ze 18 is is het vast we over, zal vast een periode zijn
Hier wil ze sinds kort soms bij ons slapen. Overdag en s avonds gaat ze altijd in haar eigen bedje, dat is geen probleem. We liggen eerst even samen op ons bed en na ons ritueel leg ik haar in haar eigen bedje. Hier heeft ze lang nog borstvoeding gehad s avonds laat/s nachts als ze wakker werd en daarna sliep ze weer lekker verder. Met 23 maanden is gestopt met de bv en sliep ze de meeste nachten door. Als ze wel wakker werd wilde ze gewoon even bij ons liggen en legde ik haar na 10 min ongeveer weer terug. Alleen door de zwangerschap ben ik wat meer moe en heb ik geen puf meer om er weer uit te moeten dus ik ga ook gewoon lekker slapen. Laatst toen ze ziek was is het een paar nachten gebeurd en nu wisselt het steeds wat. Soms een paar nachten dat ze wakker wordt en bij ons ligt, soms maar even soms langer. Maar nu heeft ze ook weer een paar nachten klokje rond geslapen. Wij maken ons er in elk geval niet druk om omdat ze ook gewoon prima in haar eigen bedje slaapt en af en toe de behoefte heeft om bij ons te slapen. Gaat hier vast vanzelf weer over.
Wij hebben dit probleem ook heel erg gehad.. Toen ik zwanger was wilde ik er toch echt vanaf!! Ik ga het toch zeggen: maar laten huilen!! 3 nachten en je ben er vanaf.. Het is vreselijk! Echt waar. Maar je ben er wel vanaf. Sterkte meid
wij hebben het ook gehad. Ze werd wel tot 5 x per nacht wakker. Ik kon het op een gegeven moment echt niet meer aan en heb haar laten huilen, ookal ben ik er altijd wel tegen geweest.. het heeft wel geholpen. De 5 min regel werkte hier averechts.. iedere x als ik weer haar kamer binnen kwam kreeg ze opnieuw hoop dat ik haar er uit ging halen.. zo hield ze het erg lang vol. Op het eind heb ik haar dus gewoon laten huilen tot ze in slaap viel, ookal vond ik het vreselijk.. na een paar dagen was het probleem helemaal over!
hier bleek het een nachtlampje te zijn + ganglicht moest aan...als ik het uit had gedaan, werd ie ineens snachts wakker huilend...dus moest ehct heel de nacht aan!...heeft 2/3 mnd geduurd denk ik.. ook heb ik zn chicco maan nachtlampje weer gebruikt, die met klassieke muziek en waar het licht een btj zoemend schijnt...vond ie heel fijn ineens... Ook een langer slaapritueel hielp, hij wilde altijd eerst ff in mn armen gewiegd worden en dan rustig in bed leggen en dan blee fik bij hem staan heel de dag doornemen fluisterend...en ging ik heel snel weg...en daarna ff consequent alleen stilzwijgend om de zoveel min even checken en weer rustig laten wordne en opnieuw proberen.. ik keek niet op de klok, maar luisterde gewoon naar zn huil...eerste kerne moest ik hem echt bedaren en dus wel om de zoveel min gaan...maar later wa shet alleen nog maar zeurend huilen..en dat liet ik...en vaak was het ehct binne no time stil...
Dank je wel voor de reacties. Ik heb een duidelijk ritueel al heel lang, met fop,knuffel,lezen,liedjes zingen om maar op, aar ligt t niet aan. Z heeft ook een nachtlampje,maar die wil ze niet aan,dus dat lijkt me het ook niet te zijn.Gisteravond van 10 tot 12 bezig geweest, en vervolgens om 3 uur weer. Vanmiddag 3 kwartier geslapen,huilen,gillend weer wakker, en toen heb ik haar bij mij neergelegd ,en was ze meteen weer weg.Hoe los je dromen op?Die zijn niet op te lossen,toch?Misschien inderdaad maar campingbedje proberen!ik weet het anders echt niet.