Weekend weg met 36 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door justine85, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justine85

justine85 Lid

9 mrt 2013
    20
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Regio Hardenberg
    Mijn schoonouders kwamen met het briljante idee om voor de kerst nog met de familie (en vrienden van hun) weg te gaan.

Vanaf het begin al gezegd dat ik niet zeker weet of wij wel mee gaan. Het is 2 1/2 uur rijden en ondanks ik mij goed voel, wil ik niet het risico lopen in een andere omgeving te moeten bevallen en trouwens heb ik ook weinig behoefte aan om één van de laatste weekenden met onbekenden (vrienden van hun nog nooit gezien!)door te brengen, daarnaast zijn het allemaal actieve mensen, wat ik normaal ook ben maar ik ga geen uren meer wandelen etc etc.

Ik voel me lullig want wil ze ook niet teleurstellen maar eigenlijk al voor het boeken aangegeven misschien mee te gaan, mits het dichtbij was (ik vind 2 1/2 uur niet dichtbij) en daarnaast ga ik mij bezwaard voelen als ik de hele dag alleen binnen blijf of hun weekend verpest.

Hoe zouden jullie dit oplossen? Of zou je toch overwegen om mee te gaan?

2. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ik zou gewoon uitleggen dat je niet met activiteiten kan meedoen, en dat het te ver weg is van de plek waar je woont, voor het geval de bevalling zich aan dient. Ik neem aan dat ze dat respecteren.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik zou afgelopen weekend nog even alleen weggaan naar vriendinnen in Zwolle, ongeveer 1,5 uur rijden. Maar ik heb me toch bedacht, ten eerste heb je echt wel minder energie en ten tweede, je zal maar gaan bevallen :D Dus ik zou het niet doen..

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou wel gaan denk ik. Ik ben met ruim 36 weken nog naar mijn moeder in Duitsland gereden, en die woont op 3,5 uur van mij.

Maar goed, ik ben ik. Ik zou anders gewoon aangeven niet aan de activiteiten deel te nemen (lijkt me ook niet meer dan normaal overigens) en een paar goede boeken meenemen als ze weg zijn ;) En anders gewoon eerlijk zeggen dat je het niet ziet zitten.

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zou t niet doen, maar ik zou niet 'zo ver' van huis willen zijn en dan ook nog leuk doen met mensen die ik niet ken. Nee ik zou lekker thuis blijven.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou niet gaan, vind het te ver en zit niet te wachten op een weekend lang zoveel mensen om me heen (nu al niet, dus tegen het einde aan nog meer niet, denk ik).. :)

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou het niet doen, te ver weg. Zou liever in mn eigen omgeving blijven.

Rond die termijn ben ik bij mn vorige zwangerschap nog naar een familieweekend geweest op een uurtje rijden, dat zou met 2 overnachtingen zijn maar na 1 nacht en dag zijn we naar huis gegaan. Ik kon echt niet slapen op dat bed!

Sowieso kan ik de eerste nacht in een ander bed vaak al niet goed slapen en hoogzwanger slaap je vaak al niet goed.

8. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    ik zou niet meegaan. is vrij ver rijden . normaal gezien is er geen reden om te panikeren dat je al zou bevallen, maar je weet maar nooit. Als je twee u i d auto moet zitten met ongerurstheid of weeën wordt het een helse rit.
    'k zou ook aannemen dat de familie begrijpt dat je dat niet meer vertrouwd...

9. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik zou ook niet meer gaan hoor!
    Veel te ver weg.
    En ik zou er ook geen zin meer in hebben.

10. logo

logo Niet meer actief

Ik zou het niet doen en zeker niet als je zo twijfelt. Je hebt het aangegeven, meer kon je niet doen.

11. justine85

justine85 Lid

9 mrt 2013
    20
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Regio Hardenberg
    Ja, het is ook wel erg ver weg. Ga gewoon eerlijk zeggen dat ik in ieder geval niet mee ga. Als ze nou iets in de buurt hadden geboekt had ik best een dagje langs kunnen gaan. Maar 2 1/2 uur rijden is vast niet prettig als je weeën beginnen. :D

12. unknowable

unknowable Niet meer actief

Goed dat je niet meegaat! Rest van het weekend wordt er vast niet minder gezellig om als jij niet meegaat. Dus jij blij, voor hun ook prima lijkt me.

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ga voor je jezelf na of je ECHT zin hebt.
    Het is heel normaal dat je naar het einde van je zwangerschap geen zin meer hebt in sociale dingen, terwijl je die anders misschien wel hardstikke leuk vindt.
    De een krijgt dit gevoel bij 38 weken, de ander heeft meer behoefte aan eigen tijd en meer op thuis richten bij 32 weken.

Ik ben nu 35 weken. Zou er echt geen zin meer in hebben. Gemiauw van al die mensen om je heen, pffff. En een lange autorit zou ik ook niet zien zitten.

14. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ik zou het ook niet doen! Hoogzwanger slaap je al moeilijk, laat staan in een vreemd bed. Je kunt niet meedoen met de activiteiten en je zit met onbekende mensen opgescheept. Je hebt het va tevoren aangegeven en zij hadden ook rekening met jou kunnen houden (in ieder geval wat betreft de reistijd). Ik vind 2,5 uur een lange rit voor de duur van de zwangerschap. Wij hebben het 4 weken geleden nog gedaan, ging net, maar zou er nu toch niet meer aan moeten denken. Nee joh, lekker thuis voorbereiden op de komst van de kleine. Dat begrijpt de familie ook wel!

15. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Lastig om beslissen te moeten maken, misschien moet je dat daarom ook nog helemaal niet doen.
    Ik zou eens even met je ouder praten, of met één van tweeën. Zouden zij je begrijpen denk je?

Als je niet wel zin hebt om dan even weg te gaan, zouden jullie bijvoorbeeld ook een dagje of 1 nachtje kunnen gaan?
    Echter heb ik het idee dat je het nu al niet ziet zitten en het alleen als een verplichting ziet. In dat geval vind ik dat je aardig maar eerlijk tegenover je ouders kan zijn. Dat moéten ze gewoon ook wel snappen hoor!

Zelf heb ik ook nog ver in mijn zwangerschap een paar 'verplichtingen' staan. Men zegt dan "je kunt niet de hele dag aan huis gekluisterd zitten", wat ik ook zeker waar vind, maar ik vind ook dat men begrip moet hebben voor het feit dat je je misschien niet fijn voelt.
    Bij mij zou het overigens ook verschillen of ik e.g. naar mijn ouders veilige thuis zou gaan zonder andere onbekenden en met mijn eigen man/vriend óf dat het met veel onbekenden is en dat je alleen zou moeten rijden enzo.

Ik heb er heel wat gedachten over, maar de belangrijkste is echt dat je moet doen waar je je goed bij voelt en dat je je zeeeeeeeker niet hoeft te schamen voor je keuzes. Verder vind ik dat mensen er echt meer dan begrip voor moeten hebben. Ik vind zelfs dat het wel aardig van je ouders zou zijn geweest als ze het wat op een vrijblijvendere of overleggende manier hadden besproken met je.

16. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Is maar hoe je je voelt. Bij de eerste zwangerschap zijn we nog 4 dagen naar Parijs geweest toen ik 35 weken was. Kilometers hebben we afgelegd (al was het bobijntje op het einde van dag 4 wel af :d )

17. Manon74

Manon74 Lid

27 aug 2013
    75
    0
    0
    Amersfoort
    Alleen al het feit dat jij er tegenop ziet en het hier op het forum zet is genoeg reden om thuis te blijven. Bij twijfel niet doen.

Voor mij persoonlik zou meespelen waar je zit op 2,5 uur afstand. Is dat in "the midle of nowhere" of in/bij een stad waar in geval van nood een goed ziekenhuis is. En is het in NL of net over de grens. De familie van mijn vriend woont op 1,5 uur rijden dus een uur extra zie ik minder als probleem.

Deel Deze Pagina