Alleen en zwanger.. Hoe kom ik rond?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door SRN, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #21 luckybird, 24 nov 2011
    Laatst bewerkt: 24 nov 2011
    Kop op, Komt goed!!

Afstand doen van alimentatieplicht en dan de gemeenschap maar met de kosten Opzadelen? Dat is wel heel makkelijk gedacht van hem. Dat zou ik niet pikken! Het is niet iets vrijwillige, het is zijn kind dus hij kan zijn steentje bijdragen.

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje wat een nare situatie!

er staat al vanalles hierboven en ik moet toegeven dat ik niet precies weet wat er allemaal mogelijk is, maar wilde alleen even aanvullen dat het volgens mij niet zo is dat hij jullie kind moet erkennen, maar dat jij erkent dat hij de vader is. dat betekent dus dat zodra jij aangeeft dat hij de vader is, hij alimentatie moet betalen...

sterkte met alles en ik hoop dat je er op een goede manier uit kunt komen!

3. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Op Belastingdienst/Toeslagen kun je exact zien hoeveel je terug krijgt voorde kinderopvang, kindgebonden budget, zorgtoeslag enz.

Wat betreft alimentatie, ik weet niet of je dat krijgt... Jij was toch degene die het condoom bewust had gescheurd? Als hij daar werk van maakt weet ik niet of je gelijk krijgt?

Succes ermee.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ben uit nieuwsgierigheid een beetje gaan lezen in dit forum, maar kan het nu toch niet nalaten om even te reageren.

Want waar staat dat zij "het condoom bewust had gescheurd"? Ik zie dat hier nergens staan.
    Wees voorzichtig met dit soort suggesties over mensen, die het sowieso nogal moeilijk genoeg hebben. Ze brengen wellicht meer schade toe dan je zelf denkt.

Sterkte SRN. Ik heb geen adviezen voor je omdat ik geen kennis heb op dit gebied, dus ik hoop dat anderen die taak op zich kunnen nemen. Hopelijk vind je een goede oplossing!

5. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Dar staat hier niet maar wel in eerdere topics. Maar ls er iets over gezegd wordt, komt er geen reactie meer en worden topics gesloten.

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Zoals nu wel blijkt want ts reageert niet meer.

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Volgens het profiel van SRN heeft zij maar 4 berichten geplaatst, alle 4 in dit topic. Dit heb ik nagetrokken voordat ik mijn eerdere reactie plaatste. Zou het kunnen dat je de verkeerde persoon voor hebt?
    En zo niet, waarom kan ik eventuele eerdere topics niet zien?

Ik vind het nog al wat, en ik ben er huiverig voor om iemand zomaar te veroordelen op basis van wat iemand anders gezegd heeft. Ben ook een nieuwkomer hier, dus niet zo op de hoogte van wat er zoal reilt en zeilt op dit forum.
    Ik zou het fijn vinden als SRN eens iets van zich liet horen.

Overigens, laat ik wel even duidelijk stellen: Het bewust achterwege laten van de anticonceptie buiten medeweten van de partner om, vind ik geweldig achterbaks! Ik heb geen goed woord over voor diegenen die zich aan zo iets schuldig maken.

8. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Profiel af laten sluiten en nieuwe aanmaken.
    T was toen ook al zo wazig.
    Ik had eerst heel erg medelijden, maar daarna vond ik de verhalen steeds vreemder worden. En er zijnveel overeenkomstn met het verhaal nu.

Dat er na mijn reactie geen berichten meer zijn geplaatst zegt genoeg na mijn mening. Als zij t nl niet was, zou ze dat wel zeggen lijkt me.

9. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ze heette eerst toch SR? Is volgens mij idd dezelfde persoon... Topic zal binnenkort wel verwijderd worden...

10. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Klopt ja!

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Lekker dan... :$

Mijn man en ik willen dolgraag kinderen. We wachten nog even (max een jaar) vanwege praktische zaken, en in de tussentijd win ik informatie in en "lurk" ik alvast wat rond op dit forum.
    Soms is de wens groot, en toch nu al stoppen met de pil is dan ook wel eens ter sprake gekomen. Maar we doen het niet omdat we een belangrijk levensdoel hebben wat we eerst willen bereiken, om zo een stabiele basis te kunnen bieden voor het gezinnetje wat we hopen te stichten.

Ik zou dan ook erg boos worden als mijn man mijn pillen zou vervangen door suikertabletten (of zo iets, weet niet eens of dat kan, lol). Dat is namelijk niet de afspraak en ook geen handeling die bij een open communicatie hoort! Ik zou serieus niet weten of ik daarna nog met hem verder zou kunnen, al zou ik het willen, omdat er een zeer ernstige vertrouwensbreuk heeft plaatsgevonden. Ik weet niet wat ik erger zou vinden, vreemdgaan of zo iets.
    Andersom zou ik nooit van zijn leven achter mijn man's rug om met de pil willen stoppen! Ik zou hem geloof ik nooit meer recht aan durven kijken!
    Een verrassingszwangerschap zit in een klein hoekje, maar bewust aansturen op een "verrassing" vind ik een teken van een gebrek aan verantwoordelijkheid, empathie en geweten.

12. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    klopt ja.. dat jullie dat eruit weten te halen zeg!
    ze heeft hier eerder gepost onder de naam sr86 met dat verhaal indd..

13. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Toen vondik t al zo'n absurd verhaal...

14. Anice

Anice Niet meer actief

Ik herkende haar gelijk al uit haar openingspost van haar vorige verhalen onder haar andere naam. Triest geval. Ik hoop idd dat het kindje gelukkig opgroeid.

Deel Deze Pagina