Het twijfelientje, wat een moeilijke situatie. Ben absoluut tegen abortus maar in jouw situatie wordt het toch heel moeilijk om eruit te komen met 2 kindjes. Het is een beslissing die alleen jij kan maken... Ik zie nu dat je al gekozen hebt, heel veel succes en sterkte! (misschien is een soa test ook wel handig )
aan TS ik ben inmiddels alleenstaand moeder mijn ex ging weg met 6 maanden zwangerschjap om financiele redenen ik bleef achter met enorme schulden Echter ik heb toen schuldsanering aangevraagd en ondanks dat dat een heel gedoe ik ben ik nu inmiddels bijna 2 jaar verder een trotse moeder van een zoontje van ruim 20 maanden. Ik zit in de WSNP moet per maand een bedrag afdragen voor schuldeisers maar red me met het resterende bedrag toch behoorlijk. Ze berekenen dan een vrij te laten bedrag t.a.v. je vaste lasten en aantal mensen in het huishouden en alles daarboven moet je afdragen . wordt ingehouden. Als ik jou was zou ik dus idd gaan voor schuldsanering en berekenen met je contactpersoon hoe je er dan voor komt te staan. Dit is dan 3-5 jaar zuinig / erg zuinig doen en daarna ben je er van af. Dit alleen zou ik dus niet als argument gebruiken voor een abortus. ik zal heel kort even mijn situatie schetsen dan heb je een idee ik verdien 1600 aan salaris toeslagen 358,00 alleenstaande ouderkorting (kun je pas aanvragen als je ten minste 6 maanden op een eigen adres hebt gewoond / zal wonen dat jaar met je kinderen) 41,00 kindgebonden budget alles bij elkaar dus zo'n 2000 aan inkomsten per maand. mijn vaste lasten zijn zo'n 1250 alles bij elkaar incl reserveringen voor eigen bijdrage ziektekosten per jaar, belastinggeld enz. ik mag als vrij te laten bedrag zelf 1650 euro houden wat betekent dat ik voor boodschappen, kleding, telefoon, vervoer etc 400 per maand overhoud. en de kinderbijslag per 3 maanden van ongeveer 190 euro mag je zelf houden. als je meer wilt weten hierover pb me maar. ik weet niet of je hier al in zit en mee bezig bent namelijk. succes enne... denk goed na over je beslissing. alleen jij kunt die maken maar ook als je schulden hebt kun je er (met veel geregel dat wel) vaak nog redelijk doorheen komen hoor.
o ik lees nu pas dat je al gekozen hebt en dat je al in de schuldsanering zat er eruit bent gezet? wel vreemd ik werk ook 32 uur, zit in de wsnp en dat vinden ze geen probleem mits ik maar wel maandelijks 4 sollicitatiebrieven schijf en dus moeite doe om aan 36 uur te komen. misschien scheelt het dat ik met die 32 uur toch ook al een behoorlijk salaris heb. Kun je nu opnieuw dan WSNP aanvragen, zat je in een minnerlijk traject. Als ik jou was zou ik die dingen eens goed gaan uitzoeken idd.
hoi hoi, bedankt voor je toelichting, maar (ik heb het al gepost maar dat heb je waarschijnlijk net niet gelezen), ik heb al 3 jaar in de schuldsanering gezeten. idd wsnp. Maar omdat ik 32 uur werkte ( contract 32 uur, in praktijk vaak 34 uur )en niet de verplichte 36uur, hebben ze me via allerlei rechtzaken uit de wsnp kunnen gooien. En in die procedure zit ik dus nu. Dan ben je officieel failliet verklaard en krijg je alle schuldeisers die in de wsnp zaten weer zelf op je dak. Dus op dit moment is mijn bankrekening totaal bevroren. Word er waarschijnlijk binnen nu en een maand salarisbeslag gelegd tot het bestaansminimum, en word binnen afzienbare tijd mijn huis leeg getrokken. Maar zoals ik al zei, ik heb het al eerder neergezet dus heb het gevoel dat ik een beetje in herhaling val hihi. Maar omdat ik het zo lief vond dat je mij dat helemaal uitlegde wou ik wel even reageren. Vind het heel fijn dat voor jou de WSNP wel zo goed uitpakt! Het is idd een hele mooie oplossing als je wel in staat bent je aan alle regeltjes te houden, Bij mij is het misgegaan zoals ik al zei om mijn werk-uren. Zowiezo wil ik iedereen bedanken voor de reacties!! liefs