alleen en zwanger....

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door RiaR, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramonaa

Ramonaa Nieuw lid

19 jan 2008
    1
    0
    0
    Ria, mijn advies, zeg niks over je zwangerschap, hou het lekker (voor) jezelf.

Wanneer is een gezinnetje kompleet? mannetje, vrouwtje, 2 dochters, 2 zoons? Is het dan kompleet? Of is er altijd nog ruimte voor eentje meer??
    Jij en je kindje zijn straks een gezinnetje, zo waren mijn zoon en ik ook 8 jaar een gezinnetje. Sinds een jaar zijn we een wat groter gezinnetje met de komst van zijn broertje en eind dit jaar wordt het lekker druk;)
    Als papa er nog een rol in gaat spelen of niet, ik met mn 3 kindjes zijn een 'kompleet gezin met ruimte voor meer'.
    Onthoudt dat.
    Nog een opmerking voor de alleenstaande mama's; ja het doet pijn om bv bij de vk stelletjes te zien, sterker nog, de hele wereld lijkt wel uit stelletjes te bestaan.
    Maar bedenk wel dat het nog pijnlijker is dat wanneer je zelf een 'stelletje' bent en je evengoed alleen bij de vk zit.
    Je kunt beter alleenstaande moeder zijn dan alleenstaand in een relatie, voor het eerste kun je in ieder geval nog op symphatie van je omgeving rekenen, bij het 2de is het vaak: daar heb je je kerel toch voor? Terwijl er volgens mij net zoveel alleenstaande moeders in een relatie zijn dan er alleenstaande moeders zijn, alleen die met een relatie mogen niet huilen....

2. Dan ben je net zo onverantwoordelijk en onvolwassen bezig als de 'vader'.
    Het is dan misschien een klootzak, maar hij moet wel weten (is wettelijk verplicht, erkend of niet), dat er ergens op de wereld een kindje van hem rondloopt.

Daarna hoef je er niets meer mee te doen natuurlijk, maar dan voorkom je in ieder geval dat ze jou daar op aan kunnen spreken :)

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

dat is makkelijk gezegt maar sommige mannen maken je het leven zuur zodra ze dat weten ...
    ik heb in me omgeving meegemaakt dat die meid werd gevolgd enzo door die gast totdat hij haar te pakken had en het kind uit haar buik heeft geprobeerd te trappen dus dat wettelijk verplichte gaat toch niet altijd op dacht ik zo..

ik denk dat het per persoon en situatie verschild .. ik denk dat je als moeder vast wel weet of het verstandig is om ht te vertellen of niet en wel zeg ik hou je kind niet onnodig bij de vader weg
    dat is een ding waar ik zeker voor sta

Deel Deze Pagina