Leeftijdsverschil bij tweede kindje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zonnebloempje10, 1 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloempje10

30 jun 2017
    44
    8
    8
    Vrouw
    Hallo dames,

Vanochtend een testje gedaan en een licht streepje kunnen ontdekken. Hopelijk is het raak .

Wanneer dat zo is, zou ons dochtertje ca. 21-22 maanden zijn als de baby komt. Wat zijn jullie ervaringen met een soortgelijk leeftijdsverschil? Positief en negatief?
    Misschien hebben jullie ook wel goede, praktische tips?

20170701_093040.jpg

2. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Hier 22 maanden verschil, me zoontje moest er 1 weekje aan wennen

Hij is nogal.moeilijk, wil wel dat ze zusje overal.mee.doet maar pakt wel alles af en hij gedraagt zich ook af en toe weer als baby..

Was eerder zwanger maar ging mis en nu is ons meisje 13 maanden en gaan we voor een 3e

Dus leeftijd gaat wel goed alleen onze zoon is gewoon moeilijk in het algemeen

En gewoon veel laten helpen, luier pakken voor de baby,mee helpen wassen en zulk soort dingen en veel quality time met de oudste nemen

En gefeliciteerd ;)

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier minder leeftijdsverschil, namelijk 16 maanden. Ik ben alleen maar positief, ik vind het geweldig. En qua drukte vind ik het reuze meevallen. Onze oudste is gek op haar zusje, maar kan ook heel gemeen zijn. Maar dat kan ook wel als er 3 jaar tussen zit.

Ik ben nu zwanger van de 3e en nu zit er 17 maanden tussen. Dat zegt wel genoeg denk ik:p

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Gefeliciteerd!!
    Tja onze eerste 2 schelen 25 maanden en nr 3 en 4 ongeveer 23 maanden. We zijn dus zo gek om het nog een keer te gaan beleven :p
    Hier ging het best goed, maar dat logt ook meer aan karakter dan aan leeftijdsverschil denk ik. Zoon is best gevoelig en zorgzaam, dus was heel voorzichtig en lief voor zn zusje. Totdat ze zn speelgoed ging afpakken :p was ook niet jaloers ofzo.
    Ik verwacht nu wederom geen echte problemen, wel meer jaloersheid van nr 3. Zij is nogal op mij gefocust. Ach, we zullen het zien.:)

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Tussen onze meiden zit 22 maanden, ik ben alleen maar positief. De oudste wou in de kraamweek niks van me weten maar daarna was alles goed. Ze is ontzettend trots op haar zusje en probeert haar van alles te leren. (Ze is de afgelopen dagen druk bezig met zwaaien). Ook qua ritme is het ideaal, de dames slapen Smiddags tegelijk dat geeft mij ook even een rustmomentje.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn kinderen schelen 1,5 jaar (18 mnd) . Wij vinden het heel fijn en zouden niet anders willen. Ja het is druk, vermoeien en lastig. Ik denk ook heel vaak waarom wou ik kinderen?!
    Maar het is ook zo leuk! Het is fijn dat we gewn baby meer hebben en niet meer opnieuw moeten beginnen. Ik heb ook niet minder genoten van mijn dochter, ik vond het juist wel fijn dat mijn zoon nog niet naar de psz ging. Zo had ik alle tijd.
    En ze hebben ook veel aan elkaar, ze zijn echt maatjes en vinden het ook gezellig samen.

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    mijn kids schelen ook precies dat (21,5 mnd). Ik vond het begin erg pittig (jongste huilde veel en oudste was eerste maand erg van slag van de veranderingen). Maar elke maand werd het eigenlijk makkelijker.
    nu zijn ze 2.5 en ruim 4 en het is echt superleuk! ze doen zoveel samen (maar hebben ook regelmatig ruzie hoor). Ik vind het echt geweldig dat ze zo dicht bij elkaar zitten. helaas wil een derde voor ons niet zo lukken...
    gefeliciteerd iig!

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Mijn kinderen schelen iets meer dan 2 jaar. En het ging meteen super goed! Dochter zei wel een keer "nu wil ik!". Ik dacht, natuurlijk. En legde de baby weg en pakte haar op schoot. Duwt ze mij weg en zegt "nee IK baby vasthouden" hahaha.

Druk was het zeker, maar ik denk dat het vooral aan het karakter van je kindje ligt hoe het gaat.

Deel Deze Pagina