Alleen eten

Discussie in 'De lounge' gestart door moi89, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Minimaal 1 keer per week, maar soms ook 2 of 3 keer in de week, moet ik alleen eten. Omdat ik nooit zin heb om voor mezelf te koken, gooi ik vaak even snel een pizza in de oven of bij hoge uitzondering maak ik een lekkere pasta voor mezelf. Niet altijd de ideale oplossing. Vooral niet omdat ik ook wil afvallen. Iemand wat ideeen wat te eten wanneer je alleen eet en wat ook een beetje gezond is?
    Na de pizza, pasta en soep is mijn inspiratie echt helemaal op.

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik maak soms eten voor 2 dagen, of haal een maaltijdsalade als ik alleen moet eten.

3. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor 2 dagen maken is geen optie: Past niet in de vriezer en twee dagen achter elkaar hetzelfde eten hou ik niet van. Ben ook niet echt fan van maaltijdsalades (kant-en-klaar)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd maaltijd salade. Of voor 2 dagen maken en in de vriezer doen...zo heb je van meerdere dagen te kiezen en hoef je niet echt 2 dagen achter elkaar hetzelfde te eten....

vaak als ik alleen ben blijft het ook bij brood hoor...vind mijn dochter toch het lekkerst

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn man draait ploegen-diensten en als hij late dienst heeft eet ik een hele week alleen.
    Vaak eet ik dan soep, broodje gezond, salade (zelf gemaakt), bij vrienden :D
    Een echte maaltijd heb ik geen zin in om voor mezelf alleen te maken maar heb altijd wel een voorraad in de diepvries liggen zoals nasi, rijst met kip-kerrie enz. Kook zulke dingen nl altijd voor een weeshuis en kan dus mooi de vriezer in. :D

Ik ga vanavond een lekkere witlof salade eten met stokbrood en als toetje een schaal vol met meloen en aardbeien:)

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    zo'n bakje van de supermarkt met nasi en pangang bijvoorbeeld. Even opwarmen en klaar.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Kipstukjes ( twee stukken borst) opbakken met ui, courgette, champignon, knoflook en kipkruiden.
    Dan een zak andijvie in een bak doen en daar het prutje met de kip overheen doen. Dat erdoor roeren. Andijvie moet koud blijven. Het prutje warm.

Beetje zout erbij en beetje olijfolie.

Erg mager en erg lekker. Vult ook heel goed.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat steel ik even van je, klink lekker :)

9. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mijn man werkt ook in ploegendienst, dus om de week ben ik ´s avonds alleen.
    Vaak eet ik dan een salade, bijv. met tonijn, tomaat en mozarella, geitenkaas of kip en mango.
    Wat ook lekker en makkelijk is: penne koken, courgette roerbakken, dan gerookte zalm en een flinke schep boursin erdoor... mmm!

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Tja, veel gerechten zijn snel en makkelijk.

Bami, couscous, rijst met kip en roerbakgroente, nasi, wraps,
    gebakken vis, krieltjes, brocoli

Dit zijn toch allemaal dingen die ik in een kwartiertje klaar heb ofzo

11. me83

me83 Niet meer actief

wat ik graag eet als ik alleen ben of geen zin heb om te koken

kipfilet in platte plakken snijden en in de grill/tosti app
    dan stokbrood opensnijden..sla erop ,gebakken uien en taugee erop.
    dunne plakjes komkommer erop..kip erop .. en cocktailsaus erop..

jammmmmmmmmmie

natuurlijk kan je hiermee eindeloos combineren:D

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Dat is het ook. :D

Kan ook met spinazie ( koude blaadjes)

Verder dit gister gehad met mijn zus( die is ook op dieet)

Courgette met feta omelet.

Courgette bakken in een koekepan en daar 3 eieren bij ( voor 1 persoon, twee personen 6 et cetera) Dan een blok fetakaas erover. Op zacht vuur laten garen. En klaar. Hoeft niet omgekeerd. ( zout naar smaak erbij doen)

Klaar en heerlijk. Je kunt er zelfs twee keer van eten ( dan 6 eieren nemen)

13. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Of een stukje witvis met wat kruiden bedekken (dille, tijm, peterselie, wat je lekker vindt), beetje olijfolie eroverheen (of citroensap) en samen met kleine stronkjes broccoli inpakken in aluminium folie -- wel zo dat er nog lucht in zit.. dat er nog ruimte overblijft in het pakketje zeg maar.

En dat dan in de over zetten, kwartiertje, 20 minuten ongeveer op 150 graden (hetelucht)

Hartstikke mager, gezond en amper koken te noemen :)

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat doe ik ook wel met vis, en vaak leg ik dan al eerder een paar aardappels in de oven om te poffen (minder omkijken naar dan echt aardappelen schillen en koken) en als de aardappelen goed zitten dan het vispakketje mee de oven in voor laatste 20 minuten.

15. me83

me83 Niet meer actief

oeehh vis lekker... ik doe altijd met panga filet of insmeren met mosterd en dan bakken..

of de filet insmeren met tapenade en dan mozarella erover en in de oven..

ook lekker

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

O lekker klinkt dat. Kan ik straks nog wel maken. :)

17. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    oeh! insmeren met tapenade en dan mozarella erbij! Dat klinkt goed!!! Ga ik volgende keer proberen.. jummie!!

18. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    @bosi333: eet smakelijk! :)

19. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Wij eten hooguit 3x per week samen, ik maak voor mezelf geregeld macaroni, kan ik dan invriezen of manlief eet dit een dag later als hij alleen moet eten.
    Ook nog lekker makkelijk!
    En veel variatie mogelijk met macaroni
    net als Mie, bieflapjes, wokgroente en woksaus in een kwartiertje klaar en erg lekker, wel weer wat over maar kan ik ook meenemen naar me werk en dan opwarmen.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind altijd lekker een stokbroodje gevuld met mager rundergehakt met uitjes, peper, zout, curry evt wat paprika ofzo, das zo gemaakt, even de oven in en je hebt best een gevulde maaltijd die ook nog Sonja Bakker verantwoord is ;)

Tosti's met bv lekker tomaat, ananas e.d. (niet bijelkaar LOL!!) zijn ook altijd lekker.

Simpele macaroni (dus niet de uitgebreidere groenteversie) wat inhoud, macaroni, italiaanse tomatensaus (kan in principe kant en klaar), kipfiletreepjes (kan je kant en klaar halen) evt kan je er ook nog wat groentes in doen (als je wil) dan doe je hem niet helemaal afkoken maar doe je in een ovenschaal met beetje light gestrooide kaas en van die gebakken uitjes erover en 10 minuten in de oven en heb je macaroni schotel (kost 15 minuten maximaal inclusief oventijd)

Deel Deze Pagina