Korte cyclus, hele late eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Minke24, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Van onze dochter ben ik, nu 3 jaar geleden, heel snel zwanger geraakt. Inmiddels willen we wel graag een tweede en ik ben nu ruim een half jaar geleden gestopt met de pil. Alleen m'n eerste cyclus duurde wat langer maar daarna heb ik een heel regelmatige cyclus van 24 dagen gekregen.

Vorige maand ben ik begonnen met het gebruik van ovulatietesten en daar blijkt uit dat mijn eisprong op dag 22 is (overduidelijke test). Deze maand precies hetzelfde. Wel wordt ik vervolgens op dag 25 (wat dan dus weer dag 1 is van de volgende cyclus) ongesteld. Veel te kort voor een succesvolle bevruchting/innesteling als ik een beetje rondkijk op internet.

M'n cyclus lijkt dus wel behoorlijk van slag. Iemand hier toevallig ervaring mee? Kan dit op een natuurlijke manier 'goedkomen' als we het wat meer tijd geven of hebben jullie andere tips?

Alvast bedankt!

2. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn ei valt ook rond dag 21 maar ik heb een langere cyclus. Die van jou lijkt me aan de korte kant. Je zou natuurlijk even de huisarts kunnen vragen hoe dit zit......zeker omdat je al een half jaar geleden gestopt ben met de pil.....succes!

3. annoesjka

annoesjka Lid

26 okt 2010
    80
    0
    0
    utrecht
    mijn eisprong is ook altijd in de laatste week dus het is wel mogelijk hoor

4. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    Dat is denk ik echt veel te kort!Dan wordt je zo'n 3/4 dagen na je eispronng "al "ongesteld??volgens mij moet dit minimaal 9 dagen zijn(en das al aan de korte kant!).

heb je dit tijdens je 1ste zwangerschap ook gehad??

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Nee, bij m'n vorige zwangerschap was ik gestopt met de pil, hebben toen één cyclus afgewacht (iets langer dan 'normaal', zo'n 35 dagen denk ik) en de volgende was ik zwanger. Geen idee dus hoe m'n cyclus zich toen zou gaan ontwikkelen, want toen was ik al zwanger...

Rond m'n 18e/19e had ik wel een vrij korte cyclus (nog wat korter dan nu), daarom ben ik toen aan de pil gegaan omdat de vermoeidheid die ik toen had misschien wel kwam van het vaak ongesteld zijn.

Ach, ik mag ook niet klagen, heb een geweldige dochter en ben nog jong. We wilden ook graag wat langer tussen de eerste en de tweede maar inmiddels duurt het even en mag het gewoon wel een keer gebeuren van mij ;)

Deel Deze Pagina