Het is het overigens wel waard om te kijken wat er in de supplementen zit. Die van Davitamon Femfit heeft het standaard pakket (vit B. complex en ijzer etc.) er in zitten en wat mineralen in maar die van Centrum en zeker die van Etos 'Zwanger Zijn' bijvoorbeeld hebben ook biotine erin voor bijvoorbeeld je haar. Ik heb na mijn eerste bevalling zeer langdurig haaruitval gehad dus ik denk dat ik switch naar Etos als ik zwanger ben. Beetje labels kijken helpt dus ook. Had ik nooit zo op gelet maar ik denk dat ik tijdens de eerste zwangerschap en bevalling veel reserves kwijt ben geraakt. Groetjes Charlie
Hoihoi, Ik heb altijd alleen maar foliumuur geslikt, en ben na 10 rondes overgestapt op centrum materna, en het was gelijk die ronde raak...haha. Ws puur toeval, maar slik het nu nog steeds. groetjes, spinner
Ik heb tijdens de eerste cyclus alleen foliumzuur geslikt. Ik merkte dat mijn lichaam wat meer vitamine nodig had en ben dus informatie gaan vragen bij de drogist. Die raden mij puur mama van vsm aan. Dit kan je slikken voor,- tijdens,- en na de zwangerschap. Erg makkelijk. Bij etos zwanger worden gaf ze aan dat het goed was, maar dat je heel goed moest opletten want je mag het echt niet slikken als je zwanger bent. Maar goed ik denk dat het voor ieder lichaam heel verschillend is wat het nodig heeft. Ik merkte wel dat mijn 2de cycles veel langer duurde dan de eerste en hij is al zo onregelmatig.
Hier, heb het weer gevonden in een documentje [FONT="]andere vitamines Na een aantal maanden hebt je extra vitamine D nodig, meer dan je uit je voeding kunt halen. Daarom wordt aangeraden vanaf de vierde maand extra vitamine D te slikken: 0,01 mg per dag. Dit kunt je ook uit een multivitaminetablet voor zwangere vrouwen halen. Als je deze slikt, hoef je ook geen extra foliumzuur te gebruiken. [/FONT] [FONT="] Pas op: slik nooit gewone vitaminetabletten! De dosis die hierin zitten, zijn niet verantwoord tijdens de zwangerschap, ook niet als je je houdt aan de hoeveelheden die op het label staan. Want zelfs dan is de kans groot dat je teveel vitamine A binnen krijgt. Dat kan leiden tot aangeboren afwijkingen bij je kind. (Dat is ook de reden dat je geen lever moet eten: dat bevat ook erg veel vitamine A).[/FONT]
Etos Zwanger worden mag je slikken voor en tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Daarna stap je over op Zwanger zijn.
Jeetje wat een reacties, bedankt! Ik denk dat ik het zelf zoveel mogelijk ga houden bij alleen foliumzuur en een potje zwangerschapsvitamines erbij koop die ik mag blijven doorslikken tijdens de zwangerschap zelf. En dan neem ik die gewoon niet elke dag in, want mijn lichaam reageert vreemd op vitamines.
Hoi hoi ik slik gravitamon Toepassing van Gravitamon: Gravitamon is speciaal ontwikkeld voor de vrouw die zwanger wil worden, de zwangere vrouw en de vrouw die borstvoeding geeft. Gravitamon bevat essentiele vitamines en mineralen die in deze belangrijke perioden nodig zijn voor de (aanstaande) moeder en het kind: - Foliumzuur is met name belangrijk vlak voor en tijdens het begin van de zwangerschap. Omdat foliumzuur onvoldoende via de voeding wordt opgenomen, bevat Gravitamon de dagelijkse hoeveelheid foliumzuur die de Voedingsraad voor aanstaande moeders aanbeveelt. - IJzer, calcium, vitamine-D, B-Caroteen en vitamines uit de B-Complex groep zijn met name belangrijk tijdens en na de zwangerschap. - Daarnaast bevat Gravitamon andere vitamines en mineralen als aanvulling op de dagelijkse voeding. Gebruik van Gravitamon: 1 dragee per dag. Geadviseerd wordt om minimaal 4 weken voor de bevruchting te starten met Gravitamon, zodat tijdig in de behoefte aan foliumzuur wordt voorzien. liefs mis