Ik vraag me nou al een tijdje af ... Kan er ipv rauwe melk ook rauwe room zijn . Dus dat de slagroom rechtstreeks van de boer is zeg maar En taartjes in de winkel van ongepasteuriseerde slagroom is of mokka crème op een taartje ofzo ? Er zullen vast meiden komen zeggen dat ik me aanstel . Maar het is ons eerste kindje en ik ben niet zo ervaren op het gebied en aangezien hier vele ervarings deskundige zitten ... . Ik heb net bijvoorbeeld mokka schuim gebak gegeten van multivlaai . Is dat gewoon oké ? Ik koop nu zelf gewoon taart bij de grotere bedrijven zeg maar en de bekendere bakkers en laat kleine onbekende bakkertjes achter wegen . Alvast bedankt voor jullie reacties
Wow wat heb jij het druk gehad met nadenken . Je kunt dat gewoon eten hoor. Net zoals vrijwel alle zuivel die in nl te koop is. Zo. Dat is weer een zorg minder :-D.
Ratatosk , ik wordt inderdaad soms een beetje moe van mezelf . Pff haha . Bedankt voor je antwoord hoor scheelt inderdaad weer een hoop nadenken
Ghehehe, dit is wel een van de meest bizarre vragen die ik voorbij heb zien komen . Je denkt idd teveel na . Slagroom/room is altijd gepasteuriseerd. En vullingen als ganache (chocolade met slagroom), banketbakkersroom e.d. zijn verhit, dus ook daar geen problemen mee . Op de site van het voedingscentrum vind je een lijst met dingen die je niet mag.
Zeker producten van grote ketens zijn allemaal veilig. Dat is zo verwerkt dat het nauwelijks slagroom is. Als je je room rechtstreeks bij de boer haalt zou ik het even navragen, maar bij de hema of multivlaai of .... is het echt geen issue.
Slagroom van de bakker kun je ook gewoon eten.. deze is OOK gepasteuriseerd! (en de boer verkoopt waarschijnlijk geen slagroom)
Ik zag je titel en krijg er spontaan zin zin! ....maareh je moet echt goed zoeken voor je iets ongepasturiseert vind in NL. Misschien exclusieve restaurants of 1a2 sorten kaas bij een kaasspecialst of melk rechtstreeks van de boer.
Grappige vraag! Maar het antwoord is simpel: er is echt geen bakker die z'n room direct bij de boer haalt, omd as t dan onduidelijk is wat het vetgehalte is. En dat is essentieel om te weten, andees krijg je te stijve of te slappe room en mislukken alle baksels. Eigenlijk heb je dus niet alleen te veel n as gedacht, maar ook te weinig lekker eten dus, vooral ook van de echte bakker, want dat.is gewoon lekkerder meestal dan fabriekstroep van de multivlaai of hema...
Eet smakelijk! En maak je niet te druk. Volg gewoon de lijst van bijvoorberld het voedingscentrum en vertrouw daar op. Er is veel meer dat wel mag dan dat niet mag.