Dreumes 14 maanden ineens erg vroeg wakker, fase?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wappie82, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ruim 14 maanden en een hele goede slaper, we zijn erg verwend wat dst betreft. Sinds een paar dagen wordt ze alleen enorm vroeg wakker, dat begon met 6.30 en vanmorgen was het 5.50. We hebben vaker van die fases gehad, maar dan was het altijd nog minimaal 6.30. Zit is echt klaarwakker en haar dag is begonnen, dus er naartoe om haar goed te leggen ofzo heeft geen zin.
    Ik vraag me af of dit bij de leeftijd hoort, en dus een fase is?

Ze slaapt overdag nog 2 keer, en 1 slaapje zit er nog niet in denk ik. Dan moet ik haar ophouden, terwijl ze wel moe is want ze slaapt elke keer nog als ik haar 's ochtends in bed leg. Ik ben erg van het 'haar volgen' dus haar bewust ophouden vind ik voor haar vervelend. Normaal slaapt ze 's middags vaak 2 uurtjes, maar sinds een paar dagen is dat ook rommeliger. Van 45 min tot max 1,5 uur.
    Ze is net door een moeilijke fase heen, nu kan ze meer en is ze rustiger geworden. Ze is erg veel aan het ontdekken en lijkt zich momenteel heel hard te ontwikkelen. Wellicht heeft dat er allemaal mee te maken.

Herkenbaar?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Helaas, dit hoort bij het ouderschap. Ik loop ook met wallen onder mn ogen want zoon slaapt niet meer tot 7.00-7.30 uur maar tot 5.15-5.30uur... En ook bij mij in bed nemen helpt niet, hij gaat rechtop zitten, "slaapzak uit, ik wakker!"

Zelf dus vroeg je bed in zou ik adviseren, maar dat is moeilijk...

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier hetzelfde. Maximale is ooit een keer 7.00 geweest toen hij ziek was. Momenteel is het 5.30

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    Hier ook wel eens zo'n fase gehad, wij gingen er dan heen, vertelden dat het nog nacht was, dat iedereen nog sliep en dat zij ook echt nog even moest gaan slapen. Meestal hielp dat nog wel even.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm hier staat hij dan al rechtop in zn bed te huilen en te roepen. Terug in slaap krijgen dat lukt alleen een fase eerder, als hij dus rustig wakker aan het worden is.

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat ze ook rechtop in bed, als ik dan wegloop gaat ze huilen. Ze is gewoon wakker, dus snap ook wel dat ze dan niet teruggelegd wil worden. Ik ben ook niet moe ofzo, want ik heb altijd nog liever dat ze de hele nacht doorslaapt, en dat doet ze gelukkig. Het is alleen opvallend dat ze ineens zo vroeg wakker is, ze sliep altijd tot minimaal half 7.
    Zal wel een fase zijn, ze is ook een beetje uit haar doen door verkoudheid, tandjes en een enorme ontwikkelingssprong.

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Nou ik vroeg mij toevallig hetzelfde af.. mijn zoontje is iets jonger maar sinds een ruime week om 5 uur klaarwakker. En hij is dan hartstikke gezellig hoor! Maar ik vind het toch echt wel erg vroeg.. hij slaapt overdag nog maar 1 keer en gaat er s avonds tussen 18.30 en 19u in. S avonds ophouden heeft geen ruk zin dan slaapt hij hooguit 10 minuten langer. Hij is wel erg bezig met lopen dus wie weet heeft het daar ook iets mee te maken. Maar goed.. duimen dus dat het een fase is ;)

Deel Deze Pagina