Hee meiden! Ik mag niet klagen, want dochterlief slaapt geweldig! Na elke voeding 2 uur en dan van 9 tot 9! Maaaaarrrr.... Ze slaapt alleen in haar eigen bed en bij mn ouders in het campingbed. Als die campingbed bij iemand anders staat slaapt ze niet. Nergens anders wil ze slapen! En doordat ze zoveel slaapt kan ik dus nergens heen. Kinderwagen wil ze ook niet. Iemand ervaring hiermee?
Lastig... Heb je ze van begin af aan overal laten slapen of direct geleerd altijd in bed? Mn zoon slaapt overal, als hij maar ff in de draagdoek of op schoot kan. Mn dochter slaapt ook alleen in bed en bij oma maar juist daardoor had ze al vroeg weinig slaap. Ik hield bv altijd 1 dut in bed aan en dan kon je er wel 1 in auto oid plannen. Dus ochtend of middag weg.
In het begin sliep ze alleen bij mij, daarna maakte het haar niet uit (sleepte de wieg toen altijd mee) Maar nu? Mijn god, ik krijg haar niet in slaap en bij wakker houden is ze ook niet tevreden en gaat huilen. Ik woon bij een vriendin in en ben vaak 1 of 2 nachten bij mn ouders. Dat maakt haar dus niks uit, ze slaapt heerlijk dan.
Mijn dochter slaapt ook alleen in bed, ze krijgt ergens anders te veel prikkels. Ik bleef dus veel thuis want wilde haar die slaap niet onthouden. Ze hebben er wel behoefte aan, dat maakt ze wel duidelijk met zoveel slapen. Hier was het anders de rest van de dag drama, overstuur en niet meer kunnen slapen. De auto was wel eens een optie, maar ik rij niet vaak meer dan een uur achter elkaar, alle kortere ritjes waren dus geen optie, op een enkele keer na. Je zou een draagzak kunnen overwegen. Hier hielp het niet maar bij jouw dochter misschien wel? Kun je in ieder geval boodschappen doen en een bezoek plannen. Ze worden vanzelf groter en gaan minder slapen, dat geeft wat lucht. Nu maar even het ritme volgen denk ik
Ik zat ook met name thuis met de kleine, omdat het slapen elders altijd een ramp was. Op zeker moment heb ik zo'n Deryan tentje gekocht en zowaar: daar slaapt hij wel in op een ander! Ik denk dat het komt, doordat hij helemaal zijn eigen coconnetje heeft in dat ding. Je kunt de bovenkant namelijk dichtritsen. Dit in combinatie met zijn eigen slaapzak, knuffel en muziekbeest zorgt ervoor dat hij in die tent wel slaapt en in een campingbed niet.
Jaa ik blijf dus ook veel thuis. Want vind slaap belangrijker dan wat ik wil. Maar omdat ik geen eigen huis heb zie ik ook niemand (vind t niet kunnen om mensen uit te nodigen die hun niet kennen) Draagdoek heb ik geprobeerd is geen succes. ( Toen ze nog kleiner was wel maar nu niet meer. Zo'n Deryan tentje kan je dat gewoon bij een babywinkel krijgen? En hoeveel kost dat? (Heb het ook niet erg breed namelijk)
Waarom is de draagdoek nu niet meer fijn dan? Want mijn mannetje is groter en ouder als die van jou en slaapt nog heerlijk in de draagdoek! Die tentjes staan wel veel op MP, deryan travel cot geloof ik. Nieuw zijn ze nl zo rond de 60 euro.
Hier precies het zelfde met mijn zoon. Hij slaapt ook alleen in zijn eigen bed en slapen in een andere omgeving is vrijwel nooit een optie. Dan krijg je van die hazenslaapjes en is hij daarna erg huilerig door de vermoeidheid. Het campingbedje biedt uitkomst als hij bij opa en oma slaapt. Meestal pas ik me zoveel mogelijk aan op zijn ritme. We gaan zelden lang op bezoek en anders gaat het bedje mee. Boodschappen doen doe ik vrijwel meteen na zijn fles. Dan is hij wakker en kan hij daarna lekker zijn bed in. Ik vind zijn slaapritme wel prima zo. Hij slaapt lekker over dag en 's avonds van 21.00 - 9.00 uur. Heerlijk!
Onze zoon slaapt ook bij niemand anders dan thuis of bij opa en oma. Tja niks aan te doen... Ik probeerde het nog weleens maar dan zit ik er gemiddeld een uur naast voordat hij slaapt. Als ik geluk heb wordt hij niet wakker maar anders is hij volledig in paniek. Ik neem hem dus nooit ergens mee omdat ik zolang bezig ben hem in slaap te krijgen en als we weer weggaan moet hij weer wakker worden enz enz. Ik vind dat zielig en vind het belangrijker dat hij gewoon aan zn slaap toekomt. Als wij een avondje weggaan,slaapt hij (en mn dochter) bij opa en oma of een van ons gaat. Het is ook weleens voor gekomen (toen opa en oma er niet waren) met een verjaardag van een vriend van ons dat ik eerst even ging tot uurtje of 22 en daarna mn vriend. Maar dit gebeurd niet heel veel. En anders vragen we gewoon mensen bij ons thuis. X
Hier ook een meisje dat alleen maar in haar eigen bedje slaapt of heel soms bij mijn zus in een wieg. Toen ik pas bevallen was dacht ik dat ik haar overal en altijd gewoon mee zou nemen (ook 's avonds als ik ergens heen moest) Nou daar ben ik snel van terug gekomen want ze gaat echt niet slapen in de wagen/maxi cosi of op schoot. Ze wordt dan alleen maar onrustig. Heel zelden valt ze toch in de wagen in slaap maar dat duurt meestal niet lang. Dus ik blijf meestal gewoon thuis of ik regel oppas.
's avonds neem ik mn zoon ook nooit mee! overdag kan alles goed gaan maar om ca 19u gaat hij huilen... dan maak ik dat ik thuis ben! Dochter sleepten we wel mee, die bleef gewoon wakker.
Draagdoek valt ze niet in slaap, in mn armen ook niet. Vanaf wanneer bleven jullie wondertjes langer wakker? Ik zal kijken voor dat tentje! Boodschappen doe ik idd ook meteen na de fles. Dankjullie voor jullie berichtjes!