Dag dames, Ik had 2 vraagjes. 1: Sasha heeft sinds 3 dagen echt slijmerige poep. Voor de rest geen verhoging of wat. We zijn wel ziek geweest vorige week, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken. 2: Sasha kan dus echt alleen maar in slaap vallen aan de borst. Uit zichzelf lukt het gewoon echt niet. Op zich vind ik het nu niet erg, maar straks? Als ze een jaar+ is en van de borstvoeding af is, ben ik bang dat ze niet uit zichzelf in slaap kan vallen. Wel lukt het haar trouwens in de kinderwagen en in de auto. (dan slaapt ze ook meteen!) Soms is ze echt zoo moe, rode oogjes, jengelen, beetje huilen en dan heeft ze echt de borst nodig om in slaap te vallen. Laten huilen is geen optie voor mij, omdat ik dat niet wil en Sasha begint dan te krijsen en ze stikt half in dr eigen speeksel. Heeft er iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Hier werd dat pas vanaf maand 11 minder. Heb het idee dat mijn zoontje er toen pas aan toe was.Er zit ook een kalmerend stofje in de bv, waardoor ze rustig worden, en zoals je zegt, huilen is idd geen optie. Momenteel gebeurt het weer volop bij ons , zal wel weer een fase zijn. Ik vind het zelf niet erg. Ik zie het meer als veiligheid waar ze behoefte aan hebben . En ach ze zijn nog zo klein... ik zou er geen punt van maken. Verwennen kan je ze er in ieder geval niet mee.
Wat vervelend zeg dat je dochter niet in slaap kan komen. Hou je er wel rekening mee dat sommige baby's een inslaap huiltje hebben? Mijn zoontje viel in het begin ook altijd alleen in slaap aan de borst of in de wipstoel, hierdoor leren ze dat dat de plekken zijn waar ze kunnen slapen en niet in hun bedje. Maar ze moeten toch leren dat ze in bed slapen en ergens anders lekker spelen knuffelen eten enz en ze moeten leren zezlf in slaap te vallen. Ik heb mijn zoontje wel even laten huilen, de eerste keer duurde dit 12 minuten en sliep hij. Daarna had hij het al in de gaten. Nu is hij zo verandert, hij weet dat bedje slapen is of lekker rondkijken mag ook natuurlijk, maar hij huilt niet meer, hij lacht en brabbelt zelfs . Normaal als hij wakker werdt begon hij keihard te krijsen. Nu hoor ik hem geluidjes maken door de babyfoon en als ik ernaar toeloop begint hij heerlijk te lachen. Hoe moeilijk het ook was hem even te laten huilen, het heeft wel zijn vruchten afgeworpen . Ik wil er wel even bij zeggen dat als hij krampjes heeft of ergens last van heeft ik hem niet laat huilen he dan neem ik hem bij me natuurlijk. Maar ik ken zijn huiltjes nu ook. En het is ook zo: hoe vermoeider ze zijn hoe moeilijker ze in slaap komen. Ze moeten echt even een drempeltje over.
Heb je al eens een speentje geprobeerd. Dat heeft namelijk ook de rustgevende werking als van een borst. Misschien het proberen waard als je het niet al geprobeerd hebt natuurlijk. Succes ermee
@Fam: een speen voldoet aan een zuigbehoefte, het voldoet niet aan rustgevendheid en veiligheid. Daarnaast onderdrukt speen de hongersignalen.
@jingels.. ik vind het nu ook helemaal niet erg, maar ik ben bang dat ze straks helemaal niet in slaap kan komen als ze van de bv af is (over een jaar ofzo) @bloem... mn dochter komt wel in slaap hoor, alleen bij mij aan de borst. Huilen is echt geen optie bij Sasha. Heb het wel eens geprobeerd. Dan is het huilen, krijsen, stikken in eigen speeksel en ik ben vervolgens de aankomende half uur/uur bezig mn dochter te kalmeren. @fam.. ja speen heeft ze welgeteld 2 weken gehad, toen vond ze het niets meer, al plak ik die speen aan dr vast, ze moet en ze wilt hem niet meer hebben. Ze drukt hem gewoon met dr tong naar buiten en maakt kokhalsbewegingen (jaja het is me er 1 hihi)
Wat betreft je tweede vraag: ieder kindje is anders, dus ik kan alleen maar zeggen hoe het voor ons was. Toen ons kindje ong. vijf/zes weken was (dus nog een stuk jonger dan jouw kindje), wilde hij niet meer goed slapen bij ons. We hadden hem nl. altijd bij ons liggen/zitten (heeeeeerlijk) en dat ging tot dan toe altijd perfect. Maar op een gegeven moment viel hij steeds moeilijker in slaap overdag en dat werd echt steeds erger. Wij hebben er toen wel voor gekozen om hem wakker in bed te leggen en hem daar te laten huilen voor een bepaalde tijd. Het klinkt hard, maar wij moesten een oplossing zoeken voor het feit dat hij niet meer wilde slapen, zelfs als wij hem alle veiligheid en geborgenheid van een draagdroek of de borstkas boden. Aan de borst sukkelde hij inderdaad dan wel in slaap, maar zodra ik bewoog was hij weer wakker..... en hij had echt slaap, want we hadden dagen dat hij echt alleen maar krijste van moeheid (waren geen krampjes, dat kon ik duidelijk zien). De eerste keer moest hij inderdaad huilen (wel een kwartier, vreselijk wij zaten mee te huilen beneden), maar de keren daarna ging het snel een heel stuk beter. En nu slaapt hij heerlijk in zijn bed. Soms moet hij nog huilen, en dan gaan we nu lekker naar boven om hem te troosten hoor. We bieden hem geen prikkels aan, alleen maar even de geborgenheid van papa of mama (vooral papa trouwens die is daar heel goed in!). Wij hebben hem dus alleen in het begin laten huilen om een soort vicueuze circel te doorbreken en dat doen we nu niet meer. Maar het heeft toch wel geholpen net als bij Bloem82....... Wat betreft de speen: die is hier ook geen succes, meneer spuugt hem verontwaardigd weer uit, haha. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je de hongersignalen mist, je kindje is al vier maanden en zal het vast wel laten weten als het honger heeft!
Is ze toevallig verkouden? Ik had trouwens precies hetzelfde met Justin. Valt ook altijd aan de borst in slaap. Als ik beneden zat met hem,deed mijn man al de deur open en al drinkende bracht ik hem naar boven en trok hem zachtjes van mijn tepel af en legde hem in bed. Dit gebeurd alleen 's avonds nog,maar nu gaan we die laatste voeding op mijn bed geven en leg hem daarna in zijn eigen bedje. Soms komt het voor(met name overdags en soms die laatste voeding)dat hij niet in slaap valt,maar wel moe is. Ik heb het gewoon geprobeerd om hem erin te leggen en gilde echt hard,maar zodra ik zijn mobiel aandraaide en weg liep,was hij al stil voordat ik de deur dichtdeed. Als dat niet lukt doen we alsnog een nieuwe poging om aan de borst in slaap te vallen.
@nathalie... Nee we, mijn man en ik, zijn vorige week wel ziek geweest, Sasha had het een klein beetje te pakken, hangerig enzo, klein beetje snotterig, gewoon doorzichtig, heeft een dag geduurd, maar dat was vorige week maandag..
Justin is nu wel verkouden en heeft ook slijm in zijn luier. Ze slikken dat gewoon door en poepen het uit.
1. Slijm weet ik niet ... als het morgen nog zo is, zou ik even bellen met HA. 2. Mirre valt bij mij ook aan de borst in slaap. Maar bij mn man niet ... dus ze kan het wel. Dit gezegd hebbende. Mirre kan niet alleen in slaap vallen. Tja ... ik vind het ook (nee vond ... sinds Mirre slaap ik heel goed ) heel moeilijk om alleen in slaap te vallen en mn man is helemaal een drama als het om slapen gaat. Het is nog een baby ... en laten huilen (dus niet een 'inslaaphuiltje') is geen optie voor mij. Het komt vanzelf goed, dat weet ik echt zeker. Men heeft ook tegen mij gezegd dat door het voeden van Mirre als ze snachts wakker werd/wordt ik de nachtvoedingen in stand zou houden. Nou mooi niet, ze heeft zelf besloten dat ze nu toe is aan doorslapen. En ze zal op een gegeven moment ook zonder hulp in slaap kunnen vallen
Eva lukte het pas echt goed met 5 maanden om alleen in slaap te vallen. Toen wilde ze de speen niet meer, maar wel haar duim. Daarvoor legde ik haar altijd gewoon in bed, maar had ze altijd de borst nodig om in slaap te komen. Als ik er niet was en ze kreeg een flesje, lukte het soms ook wel op die manier, maar wel een stuk moeilijker. Het was bij Eva dus echt troost zoeken, en nu heeft ze haar duim als troost.
Mijn zoon had en heeft slijmpoep als hij tanden krijgt..... is dat een optie? (mijn zoontje kreeg met 4 mnd zijn eerste tand al).
Nee nog niet gezien, ze heeft wel al sinds ze 2 maanden is een wit streepje op dr tandvlees, maar volgens het consternatiebureau is dat een mondparel. Maar ze begint inderdaad verkouden te worden, neus vol met snot. Dus ik denk dat wat poep betreft het toch wel daar aan ligt?
gijs viel ook alleen aan de borst in slaap, wat ik nu doe is de laatste voeding afkolven en het laatste beetje in zijn bedje geven met de fles, werkt erg goed!suc6
Samantha heeft nooit speen gewild. ja, een week misschien. Ze vind haar duim veel lekkerder . Maar @ slapen. Ook zij valt 's avonds/'s nachts aan de borst in slaap. En net zoals nathalie1973 al beschreef.... ik loop dan naar haar bedje toe, en laat haar voorzichtig van mijn borst zo haar bedje in. Laten huilen om in slaap te komen doe ik niet aan, en geloof ik niet in. Net zoals iemand anders ook al zei, ben ik veel meer tijd kwijt aan troosten van een overstuur kindje. (Lees soms langer dan een uur... ). Ik vind het ook geen probleem dat ze bij mij in slaap valt. Vind het eigenlijk lekker knus. In de wandelwagen/buggy en in de auto valt ze overigens zonder jammeren in slaap, en zonder borst ..... zelfs zonder duimzuigen.... . Dus komt allemaal vanzelf wel goed. Ze is nog klein. Ze heeft nog tijd zat om alleen in slaap te vallen... . Ik weet overigens niet hoe ze bij mijn man en mijn moeder in slaap valt wanneer ik er niet ben. Maar ook dan slaapt ze. En bij mijn man is ze nooit aan de fles in slaap gevallen.
@nicky... ja dat is het 2e probleem... Sasha drinkt niet uit een fles.... Dat weigert ze...Kind spoort niet, want ze drinkt wel uit een bekertje haha. (2 keer geprobeerd een klein beetje) Ik zie dat meer kindjes het doen, is toch wel een beetje een geruststelling! Ik vind het ook nog lekker knus hoor. En voel me ook trots, dat ik haar lekker in slaap kan krijgen. Jammeren doet Sasha eigenlijk ook nooit voor het slapen gaan.