Na het kolven heb ik enorm branderige borsten (niet de tepel, maar binnen in m'n borst) Heeft iemand een idee? Misschien dat ik ze te leeg kolf...!? Mirre
Voed je ook live ? En heb je dan ook last ? Heb je ook nog andere klachten ? Pijn, jeuk, roodheid o.i.d. ?
Mijn tepel wordt wit nadat de baby van de borst is gekomen Moeders beschrijven de pijn bij een wit wordende tepel vaak als 'brandend', maar meestal begint de pijn pas als de voeding voorbij is. Het kan enkele minuten of langer duren voordat de tepel zijn normale kleur krijgt, maar dan komt er een nieuwe pijn, die moeders meestal als 'kloppend' beschrijven. Deze kloppende pijn kan seconden of minuten duren en de tepel kan wéér wit worden. De oorzaak lijkt een spasme in de bloedvaten (meestal vasospasme of Raynauds syndroom genoemd) van de tepel te zijn (als de tepel wit is), waarna de bloedvaten zich weer ontspannen (de tepel krijgt dan weer zijn normale kleur). Soms blijft deze pijn zelfs doorgaan als de pijn tijdens het voeden zelf over is gegaan. De moeder heeft alleen na het voeden nog pijn, niet tijdens het voeden. *** Klinkt dit bekent? Meer info op http://www.borstvoeding.com/problemen/p ... epels.html Bij mij hielp niets trouwens. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken hier op het forum. Ik heb hier zo'n 7 maanden geleden een topic over geopend ... EDIT: warm houden zorgde wel voor verlichting. En na een tijdje is het vanzelf overgegaan. Je zou eventueel wollen borstcompressen kunnen aanschaffen. Sterkte!
Zelf zat ik meer in de richting van spruw te denken. Borsten kun je n.m. niet (te) leeg kolven. Melk word altijd gelijk weer aangemaakt zodoende worden ze nooit leeg.
Spruw is idd zo.....volgens de huisarts, maar aan m'n tepels zelf voel ik helemaal niets (en is niets te zien!) Het zit echt IN m'n borsten dat brandende gevoel met name aan de achter/zij kant. Leuke naam he ...Mirre
Ik had het ook 2 weken geleden,bleek toch spruw te zijn. Ik kreeg toen voor justin nystatine en voor mezelf daktarin orale gel die ik er op smeerde en nu is het weg.
Hier hetzelfde alleen, niets te zien op de tepel. Bij mij was daktarin niet voldoende en is het uiteindelijk door een pillenkuur flucanazol weggegaan. Raynaud heb ik ook gehad.... het is lastig om uit te maken waar welke pijn vandaag kwam. Vaak komt het samen. Heb je het probleem al een een lactatiekundige voorgelegd? Of een vrijwilliger van VBN of LLL? Anders zou ik dat zeker even doen.