Borstvoeding en werk

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ma2Be, Jan 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoeveel dagen werk je?

1. minder dan 2 dagen - 16 uur

2. 2 tot 3 dagen / 16 tot 24 uur

3. 3 tot 4 dagen - 24 tot 32 uur

4. meer dan 4 dagen

5. ik werk niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Voor mezelf heb ik allang besloten borstvoeding te gaan geven, in ieder geval minimaal tot ik weer aan het werk ga na 14 weken, maar het liefst natuurlijk die 6 maanden. En als het dan nog langer lukt... fijn! Lukt t niet, so be it.

Ik mag me al gelukkig prijzen met een kolfkamertje naast mijn kantoor en een erg sociale werkgever, dus straks maar kijken hoe het gaat.
    Dat ik zie dat er hier ook genoeg dames zijn die het wel 6/8 maanden of nog langer volhouden, geeft me wel goede moed.

Maarrrr... ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang iedereen BV geeft, en dan wel in relatie tot het aantal uren dat je per week werkt.. Denk namelijk wel dat dat een bepalende factor kan zijn.

En ook of je dan volledig BV geeft of hebt gegeven, of gedeeltelijk..

Ik werk straks 4 dagen, 32 uur.

Thanks!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb voor mijn jongste gekolfd tot ze bijna een jaar was. Ik werkte destijds bijna fulltime en deed een avondstudie.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik werk 2 dagen per week (16 uur) Ik geef nu al bijna 8 maanden volledig bv en ben nog niet van plan om te stoppen.
    Ik ben begonnen met een handkolf (Harmony) en heb nu een elektrsiche dubbelzijdig (PISA) gaat toch net even wat sneller.

4. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik werk 24 uur per week en ik kolf ook op het werk. Gaat nu hardstikke goed.
    De eerste week was het echt belabberd had het bijna opgegeven maar toen ik de rust gevonden had is het toch goed gekomen gelukkig.
    En nu kolven we nog even door.

Gr. Kat

5. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Ik werkte tot 31 dec 32 uur per week officieel. was 2-3 dagen van huis en de rest kon ik thuis doen. Ik werk nu onofficieel (=onbetaald) hetzelfde aantal uren en ben ondertussen op zoek naar een nieuwe baan. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het uitmaakt hoeveel je werkt. Ik heb gelukkig een vrij flexibele baan en word niet zo gauw gemist. Maar uiteindelijk gaat het om je eigen motivatie en met een welwillende werkgever gaat het vast lukken! succes.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik werk de ene week 2 dagen en de andere 3 dagen. Ook werk ik nog 1,5 weekend in de maand. Ik kolf nu nog op het werk maar ik moet zeggen dat me dit zwaarder valt dan ik had gedacht. Ik zoek het vaak niet op het werk. Ik heb ook prima de ruimte en de tijd van mijn collega's gekregen maar op de een of andere manier heb ik de rust niet. Waardoor er dus niet zo heel veel uit komt. De ene keer gaat het goed en heb ik makkelijk 180 cc en de andere keer komt er amper 80cc uit. Ik wil het wel proberen vol te houden tot de 6 maanden...dus nu nog een maand of 2. We zien het wel. Het is in ieder geval een goed streven! Suc6 ermee jij!

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik werk 24 uur onregelmatig en geef volledig bv

8. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik werk full-time. 4 volle dagen en 2 halve dagen i de week.
    Ik geef nu nog bv, maar 's avonds krijgt Leander meestal nog een fles kv omdat m'n productie door te gaan werken 's avonds erg achteruitgegaan is.

9. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Ik werk 24 uur en geef al die tijd nog live bv. Ik kan lekker tijdens mijn werk naar huis om te voeden. :)

10. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Ik werk maandag de hele dag en kolf dan twee keer.
    Op vrijdag werk ik ook maar ga dan twee keer naar huis toe om live te voeden (gelukkig, want ik houd niet zo van kolven).

11. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik werk 18 uur en onreglmatig. Ik geeft volledig bv en ga dus kolven op het werk.

12. Smeetje

Smeetje Bekend lid

May 28, 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ík werk 24 uur, 3 hele dagen. Ik moet 4 maart weer beginnen en ga dan 's morgens en de laatste 's avonds borstvoeding geven en de 3 voedingen overdag krijgt ze de fles. Kolven lukt helemaal niet. Zo heb ik het met mijn oudste ook gedaan en beviel prima! Elk drupje borstvoeding is mooi meegenomen toch!

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik werk 24 uur per week (3 dagen) en geef volledig borstvoeding. Ik zou dit mininaal 9 maanden willen volhouden, maar liever een jaar.... :D

14. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik werk 2 dagen, en sinds vandaag kolf ik niet meer op het werk. Er ligt nog wel een voorraad in de vriezer, voor een aantal weken en ik kolf thuis nog wel.

15. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik werk 24 uur. Ik ben aan het werk gegaan toen Damian 5,5 mnd oud was.
    Ik heb volledig borstvoeding gegeven totenmet 7 maanden.
    Daarna op de 2 kdv dagen 1 voeding vervangen door fles.
    Uiteindelijk is hij de borst gaan weigeren met 9 maanden.
    Maar ik had er geen problemen mee gehad om nog verder te kolven hoor, ik had een dubbele kolf dus was zo klaar.

16. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ik werk 3 morgens en 2 middagen,dus heb 5 dagen ingevuld...geef nog steeds volledige bv

17. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik werk 21 uur waarvan 1 dag 9 uur . Dan kolf ik 3x. De andere 2 dagen 2x. Volgende maand is mjn kolfrecht afgelopen, dus dan maar eens met mijn werkgever om de tafel zitten, want ik wil nog wel even doorgaan.
    Ik heb altijd uitsluitend bv gegeven, vanaf 6 maanden bijvoeding.

Share This Page